chceauto.pl
x

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
54 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2231 cm3
Silnik
diesel
Waga
1585 kg
Ładowność
675 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.1 s.
V max
195 km/h
Zasięg
710 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
484 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KMToyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM

Toyota Verso to właściwie kolejna generacja modelu, który nosił nazwę  Corolla Verso. Auto debiutowało w 2009 roku. W związku z planowanym wycofaniem z rynku Corolli (zastąpiona przez Aurisa) z nazwy zniknęła Corolla, samochód nosi więc nazwę Toyota Verso. Tym samym na rynku pozycjonowany jest jako osobny model, a nie wersja nadwoziowa Corolli czy Aurisa. 
Mimo młodego wieku, opinie o samochodzie są mieszane. Uwagi użytkowników dotyczą głównie problemu z instalacją elektryczną i przepalających się żarówek. 


Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-03-10

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Toyota Verso po liftingu2012-09-20Znamy ceny nowych RAV4 i Verso2013-02-0515 aut, których nie zobaczymy już w salonach2019-12-16

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

2.0 TDCI 140 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 5008

Peugeot 5008

2.0 HDi 160 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Voyager

Lancia Voyager

2.8 Multijet 163 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.0 TDCI 140 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford C-Max

Ford C-Max

2.0 TDCI 140 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Rodius

SsangYong Rodius

2.0 e-XDi 155 KM diesel2013VANautomatprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Verso I FL 2.2 D-4D 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS