Toyota Camry IX 2.5 Hybrid 230 KM
Toyota Camry
Historia Camry sięga 1982 roku. W Polsce najpopularniejsze są modele trzeciej generacji (1991-1996). Samochód ma grono wiernych użytkowników, którzy chwalą przede wszystkim wysoki komfort jazdy, duża ilość miejsca wewnątrz oraz bezawaryjność. W przypadku tego modelu o typowych usterkach trudno mówić. Właściciel Camry rzadko kiedy pojawia się w warsztacie. Narzekania dotyczą jedynie drobnych niedomagań elektryki (np. czujniki ABS czy przepalające się żarówki). W zawieszeniu najczęściej doglądać trzeba łączników stabilizatorów czy tulei metalowo-gumowych. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie którego produkcja skończyła się przeszło 10 lat temu każda usterka ma prawo się zdarzyć. Poważną wadą Camry jest brak w ofercie silnika Diesla, przez co wielu użytkowników decyduje się na montaż instalacji LPG. Te ostatnie źle wpływają jednak na przepływomierze. Trzeba też pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych.
Toyota Camry IX
Toyota Camry to najchętniej kupowana limuzyna na świecie. Przez blisko 40 lat obecności na rynku do klientów trafiło ponad 21 mln egzemplarzy tego auta. Dziewiąta odsłona Camry otrzymała nową stylistykę, multimedia, systemy bezpieczeństwa, a także cyfrowe zegary.
W nowej Toyocie Camry zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji, który jest mocniejszy i ma być bardziej wydajny. Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej. Najważniejsze elementy napędu jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę i rozmiary. Bazą hybrydowego napędu pozostał czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l, ale cały układ osiąga moc systemową 231 zamiast 218 KM (wzrost o 6 proc), dzięki czemu czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 8,3 s na 7,9 s.
Auto ma także przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze. Toyota Camry Toyota Camry Standardem w nowej Camry jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 12,3-calowego ekranu dotykowego i zawiera nawigacje w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym, a także inteligentnego asystenta głosowego, który reaguje na komendy wydawane w sposób naturalny. Standardowe wyposażenie stanowi również 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-07-13