Toyota bZ4X to pierwszy elektryczny model japońskiego producenta. Samochód jest bliźniaczym modelem Subaru Solterra i debiutował w 2021 roku, nigdy nie odnosząc sukcesu. Wiosną 2025 roku pokazano bZ4X po modernizacji i teraz ten samochód trafia do sprzedaży.
- Toyota bZ4X po modernizacji. Nadwozie i wnętrze
- Toyota bZ4X po modernizacji. Układy napędowe
- Toyota bZ4X po modernizacji. Ceny
- Toyota bZ4X po modernizacji. Wyposażenie
Toyota bZ4X po modernizacji. Nadwozie i wnętrze
Toyota bZ4X po modernizacji otrzymała delikatnie zmieniony wygląd zewnętrzny oraz przeprojektowaną kabinę. Przód auta otrzymał nieco inny pas przedni przez auto zyskało poprawioną aerodynamikę. We wnętrzu uwagę zwraca nowa konsola środkowa, deska rozdzielcza o nowym projekcie, a także 14-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest teraz standardem we wszystkich wersjach auta.
Ponadto bazowa wersja wyposażeniowa nazywa się teraz Style a nie Prestige.

Toyota bZ4X po liftingu
Toyota bZ4X po modernizacji. Układy napędowe
Zmieniła się również gama napędowa. Do tej pory Toyota bZ4X była oferowana wyłącznie z baterią o pojemności 71,4 kWh brutto (64 kWh netto), z napędem na koła przednie (204 KM) lub obie osie (218 KM). Teraz gama będzie większa. Samochód będzie oferowany z bateriami 57,7 kWh i 73,1 kWh brutto.
Dostępne będą trzy rodzaje napędu: bateria 57,7 kWh, silnik 167 KM, napęd na przód; bateria 73,1 kWh, silnik 224 KM, napęd na przód i bateria 73,1 kWh, dwa silniki o mocy systemowej 343 KM, napęd na cztery koła. Ta ostatnia wersja rozpędza się do 100 km/h w 5,1 s i jest najszybszym samochodem oferowanym przez Toyotę w Polsce.

Toyota bZ4X po liftingu
Toyota bZ4X po modernizacji. Ceny
Na polskim rynku nowa Toyota bZ4X jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia – Style i Executive, a gama lakierów obejmuje osiem wariantów. W ofercie przedsprzedażowej obniżono ceny względem katalogowych o 10 tys. zł.
Tym samym obecnie Toyota bZ4X w wersji Style, z baterią 57,7 kWh i silnikiem o mocy 167 KM kosztuje od 165 900 zł, a z akumulatorem o pojemności 73,1 kWh i 224-konnym silnikiem elektrycznym - od 184 900 zł.

Toyota bZ4X po liftingu
Toyota bZ4X w odmianie Executive kosztuje od 201 900 zł. Na tyle wyceniono auto z baterią o pojemności 73,1 kWh i napędem na przednią oś (silnik 224 KM). Za auto dwusilnikowe o mocy 343 KM trzeba już zapłacić od 211 900 zł.
Wszystkie wersje Toyoty bZ4X kwalifikują się do dopłaty z programu NaszEauto (do 40 tys. zł).

Toyota bZ4X po liftingu
Co ciekawe, w podobnych pieniądzach można kupić bZ4X przed liftingiem, ale z rocznika 2024. W wyprzedaży Toyota bZ4X Prestige z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem 71,4 kWh kosztuje od 164 900 zł. Kosztem starszego rocznika mamy więc znacznie większą baterię.
Toyota bZ4X po modernizacji. Wyposażenie
Toyota bZ4X Style w standardzie ma 18-calowe felgi aluminiowe z aerodynamicznymi kołpakami, światła główne w technologii Matrix LED, przyciemniane szyby tylne, pompę ciepła, dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią nawilżania i oczyszczania powietrza Nanoe-X oraz ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Przednie fotele są podgrzewane, a system multimedialny Toyota Smart Connect z 14-calowym ekranem dotykowym ma wbudowaną nawigację Connected z dodatkowym trybem offline i 4-letnią darmową transmisję danych.

Toyota bZ4X po liftingu
W wersji Executive samochód posiada 20-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę ze skóry syntetycznej, wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień kierowcy i podgrzewane skrajne siedzenia tylnej kanapy oraz ogrzewanie promiennikowe dla pasażerów przedniego rzędu. Standardem w tej wersji jest też lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), asystent zmiany pasa ruchu (LCA), zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park oraz ładowarka pokładowa AC o mocy 22 kW.