Toyota Aygo X po liftingu trafiła do przedsprzedaży. Samochód urósł, ma nowy przód, ale przede wszystkim nową, znacznie większą cenę.
- Toyota Aygo X po liftingu. Co się zmieniło?
 - Toyota Aygo X po liftingu. Ceny
 - Toyota Aygo X po liftingu. Wyposażenie
 
Toyota Aygo X po liftingu. Co się zmieniło?
Europejskie normy emisji spalin są już zaostrzone do tak absurdalnego poziomu, że nie spełniają ich już nawet wolnossące silniki trzycylindrowe o małej pojemności. To dlatego właśnie Toyota została zmuszona do przeprowadzenia modernizacji Aygo X. Samochód ten debiutował w 2022 roku i od tamtej pory znalazł 287 tys. nabywców. Niestety, okazało się, że silnik 1.0 o mocy 72 KM jest tak nieekologiczny, że trzeba go zastąpić hybrydowym napędem o mocy 116 KM opartym na czterocylindrowym silniku 1.5, znany już Yarisa i Corolli.

Toyota Aygo X
By zmieścić większy napęd hybrydowy, przeprojektowano i wydłużono o 7,6 cm przednią część nadwozia. Inżynierom Toyoty udało się dostosować komponenty hybrydowe do dotychczasowego rozstawu osi (2430 mm) oraz utrzymać taką samą pojemność bagażnika. Było to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w hybrydzie Toyoty dwóch stosów ogniw akumulatora, które ułożono równolegle wzdłuż tylnej części podłogi, co pozwoliło efektywnie wykorzystać przestrzeń. Akumulator pomocniczy umieszczono pod podłogą bagażnika, nie wpływając na jego pojemność, która nadal wynosi 231 litrów.
Po stronie plusów jest znacznie większa moc. O ile 72-konne Aygo X rozpędzało się do 100 km/h w niemal 15 s, to Aygo X Hybrid będzie to robić w 9,2 s. 

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X po liftingu zyskało odświeżone wnętrze. Pojawił się większy, 7-calowy wyświetlacz przed kierowcą, nowy panel sterowania klimatyzacją, a opcjonalnie dostępna jest też ładowarka indukcyjna. Model po zmianach jest też skuteczniej wyciszony. Zyskał dodatkowe izolacje maski i wygłuszenie deski rozdzielczej, a w wyższych wersjach wyposażenia zastosowano także grubsze szyby i dodatkowe maty akustyczne.
Toyota Aygo X po liftingu. Ceny
Dziś Aygo X z silnikiem 1.0 kosztuje od 66 tys. zł w wersji Comfort, 73 tys. zł w wersji Style, 83 tys. w wersji Excutive i 87 tys. w wersji JBL. Natomiast wersja po liftingu, z napędem hybrydowym opartym na silniku 1.5, kosztuje od 83 tys. zł w wersji Active, 86 tys. w wersji Comfort, 93 tys. w wersji Style. Ceny poszły więc o równe 20 tys. zł, a próg wejścia wzrósł o 17 tys. zł. Droga ta ekologia...

Toyota Aygo X
Toyota Aygo X po liftingu. Wyposażenie
Toyota Aygo X w bazowej wersji Active w standardzie ma 17-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, system multimedialny z 9-calowym ekranem i kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE obejmuje m.in. ulepszony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) czy asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA).

Toyota Aygo X
W wersji Comfort, za dodatkowe 3 tys. zł zyskujemy 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele przednie i oświetlenie bagażnika.
W wersji Style (cena rośnie już do 93 tys. zł) Aygo X ma dwukolorowe nadwozie, (dach i tył w kolorze czarnym), światła główne,  przeciwmgielne i do jazdy dziennej w technologii LED, czujnik deszczu, przyciemnione szyby tylne, elektrycznie składane lusterka oraz ładowarkę indukcyjną.
Toyotę Aygo X w wersji Style można wyposażyć w pakiety dodatkowe. W miarę rozsądnie brzmi pakiet Smart (3 tys. zł) obejmuje przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją awaryjnego hamowania oraz inteligentny kluczyk. Natomiast pakiety VIP (11 tys. zł) i GR SPORT (16 tys. zł) to już droga przyjemność. Pakiet VIP obejmuje automatyczną, dwustrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, 18-calowe czarne felgi aluminiowe, system z ekranem 10,5 cala i nawigacją oraz przednie i tylne czujniki parkowania z funkcją automatycznego hamowania.

Toyota Aygo X
W pakcie GR Sport Aygo X zyskuje sportowy przedni grill, zmodyfikowane zawieszenie, 18-calowe felgi aluminiowe, trójramienną kierownicę z perforowanymi elementami oraz tapicerkę GR Sport. Na liście wyposażenia znajduje się także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, przednie i tylne czujniki parkowania, system 10,5-calowym ekranem i nawigacją.
Zamówienia na hybrydową Toyotę Aygo X można już składać.