chceauto.pl
x

Subaru Forester II 2.5 230 KM

Subaru Forester II 2.5 230 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2457 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
230 KM
0-100 km/h
6 s.
V max
216 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
70 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
475 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
12.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.6 s.
Prędkość maksymalna
196 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Subaru Forester II 2.5 230 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Subaru Forester II 2.5 230 KMSubaru Forester II 2.5 230 KMSubaru Forester II 2.5 230 KMSubaru Forester II 2.5 230 KMSubaru Forester II 2.5 230 KM

Subaru Forester II 2.5 230 KM

Subaru Forester

Subaru Forester to SUV, który zadebiutował w 1997 roku. Pierwszą generację produkowano do 2002 roku. Rok później pojawiła się druga generacja, która pozostawała w produkcji do 2008, czyli do momentu premiery III generacji Forestera. Ten samochód klasyfikowany jest nie jako SUV, ale crossover. W 2011 model poddano delikatnemu liftingowi.Zgodnie z tradycją Subaru wszystkie generacje posiadały stały napęd wszystkich kół oraz silniki typu bokser.

Subaru Forester II

Subaru Forester II debiutowało w 2002 roku. Samochód w dużej mierze opierał się na poprzedniku, który cieszył się opinią samochodu trwałego i bezawaryjnego.

Auto dzieliło z poprzednikiem płytę podłogową, napęd, a jednostki napędowe były wersjami rozwojowymi dotychczas stosowanych. Obie generacje miały również zbliżoną stylizację, największe zmiany objęły pas przedni i tylny oraz wnętrze.

Druga generacja Forestera prezentuje się znacznie lepiej, chociaż stylistycznie zbliżona do poprzednika, nie wygląda już tak bardzo retro. Szczególnie samochody poliftingowe (lifting przeprowadzono w 2005 roku) przywodzą na myśl klasyczną elegancję.

Wnętrze Forestera II generalnie wciąż jest klasyczne i proste, ale użyto już nieco lepszych materiałów oraz poprawiono poziom wyposażenia. W efekcie wnętrze opiera się upływowi czasu i nie znać po nim rosnącego przebiegu.

Nadwozie Forestera posiada bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Na bezwypadkowych egzemplarzach nie powinno być ani grama rdzy.

Źródłem napędu Forestera II są wyłącznie benzynowe silniki typu bokser o pojemnościach 2.0 i 2.5. Obie wersje wywodzą się z silnika 2.0 stosowanego w pierwszej generacji Forestera, obie dostępne są również w wersji z doładowaniem, przy czym wolnossąca jednostka 2,5 sprzedawana była wyłącznie na rynku amerykańskim.

Wszystkie silniki zużywają dużo paliwa, przy czym im większa pojemność - tym więcej. Silniki turbo to osobna sprawa. W tym przypadku właściwie trudno podać górną granicę, zależy ona wyłącznie od temperamentu kierowcy.

Samochody z silnikami doładowanymi wymagają specjalnej uwagi. Silniki te dość chętnie spalają olej, dlatego należy regularnie kontrolować jego stan. Nadmierne dymienie pod obciążeniem świadczy o zużyciu pierścieni zaworowych, dodatkowo mogą się przytrafić awarie uszczelek pod głowicami (głowice, jak w każdym silniku typu bokser są dwie).

Zawieszenie Forestera należy generalnie do trwałych. Kosztowne bywają jedynie usterki samopoziomującego tylnego zawieszenia - amortyzatory dostępne są wyłącznie oryginalne.

Ceny oryginalnych części zamiennych są wysokie, ponadto nie zawsze dostępne są tańsze zamienniki. Dlatego trzeba się liczyć z dość wysokimi kosztami użytkowania Forestera II.

Mimo tych kosztów, nie brakuje chętnych na kupno Subaru Forester II generacji, dzięki czemu spadki cen używanych egzemplarzy są stosunkowo niewielkie. Wysoki popyt spowodowany jest głównie tym, że regularnie serwisowane egzemplarze potrafią sprawić dużo przyjemności i zrobić duże przebiegi bez poważniejszych awarii.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-02-23

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Subaru Forester po liftingu2022-01-12Subaru Forester w nowej odsłonie2018-04-02Używane: Subaru Forester II2015-02-28Używane: Subaru Forester I2015-02-14Nowa generacja Subaru Forester2012-12-05Subaru Forester już w Polsce2019-08-01

Subaru Forester - AKCJE NAWROTOWE

2012-01-17Subaru Forester wyprodukowane w Japonii w okresie od 2003 r. do 2008 r. i Subaru Impreza wyprodukowane w Japonii w okresie od 2001 r. do 2007 r., mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

W niektórych samochodach istnieje zwiększone prawdopodobieństwo wystąpienia korozji wahacza przedniego. W skrajnych przypadkach może dojść do niestabilności toru jazdy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 701 samochodów marki Subaru Forester i Impreza. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu usunięcia ewentualnej usterki. Pozostali właściciele samochodów marki Subaru Forester i Impreza, objętych przedmiotową kampanią, powinni zgłosić się do autoryzowanego punktu serwisowego Subaru.

plik pdf

Ogłoszenia

Subaru Forester

Subaru Forester


19 000 zł

Subaru Forester II 2.5 230 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS