chceauto.pl
x

Skoda Felicia

Oceny użytkowników4.0789/5. Głosy: 38
Ocena: 4.08/5
Głosy: 38.

Wybierz rocznik

1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001
Skoda Felicja trafiła do salonów w 1994 roku. Było to pierwsze auto czeskiej marki przy konstrukcji którego pomagali specjaliści z Volkswagena. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena Polo, nadwozie było rozwinięciem koncepcji zapoczątkowanej przez popularną do niedawna „favoritkę”. Samochód przetrwał w ofercie czeskiego producenta aż do 2001 roku. W 1998 roku auto przeszło jednak gruntowny lifting - zmianie uległ m.in. kształt maski, grilla i kolorystyka wnętrza. W standardowym wyposażeniu pojawiły się również lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki. 
Samochód odniósł ogromny sukces. W wielu krajach na nową Felicję czekać trzeba było miesiącami. Kluczem okazał się sensowny stosunek cenny do jakości oraz pięciodrzwiowe nadwozie, które zapewniało zdecydowanie więcej miejsca, niż konkurencyjne pojazdy segmentu B. Dzięki temu Felicja często pełniła rolę samochodu rodzinnego, chociaż bagażnik o pojemności 272 litrów sprawiał, że wyjazdy na wczasy wiązały się z koniecznością starannego doboru ekwipunku. Podstawową jednostką napędową Felicji był czeski silnik o pojemności 1,3 l z wtryskiem Boscha w dwóch wariantach mocy - 54 i 68 KM. Konstrukcja tego silnika jest archaiczna i wywodzi się jeszcze z modelu 120. Miejsce wałka rozrządu znajduje się w bloku, a wał korbowy kręci się w oparciu o tylko trzy podpory. Mankamentem jest niestety konieczność okresowej kasacji luzów zaworowych. Przestarzała budowa ma jednak i swoje plusy . Poza prostotą obsługi, najistotniejszym z nich jest zastosowanie łańcucha w układzie rozrządu. Na szczęście jednostka należy raczej do bezawaryjnych i poza wyciekami oleju nie trapią jej raczej poważnie usterki. Często zawodzi jednak osprzęt. 
Właścicieli Felicji nękają usterki termostatów, czujników temperatury czy regulatorów napięcia w alternatorach. Błyskawicznie koroduje wydech. Niedomagania ze strony układu chłodzenia (m.in. cieknące pompy, chłodnice) skutkują także przepaleniem uszczelki pod głowicą. Do mocnych stron auta nie można też zaliczyć skrzyń biegów. W Felicjach często występują problemy z włączaniem 2 i 3 biegu (haczenie) a w przeważającej liczbie egzemplarzy \"wsteczny\" trzeba wrzucać na dwa razy (usterkowy mechanizm zmiany biegów, nietrwałe łożyska). Obciążeń nie wytrzymują również przeguby napędowe, które często kwalifikują się do wymiany. Innym słabym punktem jest przeciętna odporność na korozję. Najbardziej narażonym miejscem jest klapa bagażnika, ale rdza atakuje również nadkola tylne i progi. Poza tym - jak zwykle na polskich drogach - trzeba się też liczyć z usterkami zawieszenia (wahacze, końcówki drążków kierowniczych). 
Ceny oryginalnych części są niestety wysokie, zamienniki, chociaż tanie, rzadko kiedy wytrzymują więcej niż 15 tys km. Propozycja raczej dla studenta lub osoby, która decyduje się na pierwszy samochód.

Przykładowe samochody

Skoda Felicia

Skoda Felicia 1.3 68 KM

1995, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 1 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.80/5. Głosy: 5

Zobacz także

Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut!

Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut! 2018-11-26

Dokładnie 25 lat temu, 26. listopada 1993 roku, powołano do życia spółkę Volkswagen Poznań. Od tego czasu polski zakład wyprodukował już blisko 3 mln samochodów! Równe ćwierć wieku temu doszło do zawarcia umowy spółki pomiędzy koncernem...
Skoda Scala. Tak brzmi nazwa nowego modelu!

Skoda Scala. Tak brzmi nazwa nowego modelu! 2018-10-15

Po prezentacji pierwszych szkiców projektowych, Skoda ujawnia nazwę swojego nowego kompaktowego modelu. Nazwa Scala, wywodząca się z łacińskiego słowa "scala" symbolizuje kolejny etap rozwoju marki na płaszczyznach nowoczesnego designu i technologii....
Historia motorsportu: Skoda

Historia motorsportu: Skoda 2016-07-07

Aż 115 lat temu rozpoczęła się wyjątkowa historia zaangażowania Skody w sport motorowy. 30 czerwca 1901 roku Narcis Podsedníček - na motocyklu Laurin & Klement - w wielkim stylu wygrał wymagający rajd z Paryża do Berlina. Producent z Mladej...
25 lat Skody i Volkswagena

25 lat Skody i Volkswagena 2016-03-29

Jeden z najbardziej udanych mariaży w historii przemysłu motoryzacyjnego właśnie świętuje swoje ćwierćwiecze: 28 marca 1991 roku Czesi i Niemcy podpisali kontrakt, w ramach którego „ŠKODA automobilová akciová společnost” stała się częścią...
Skoda Felicia i silniki Volkswagena

Skoda Felicia i silniki Volkswagena 2015-07-30

W zeszłym roku Skoda świętowała 20. rocznicę wprowadzenia na rynek Felicii. W tym roku Czesi mają inną rocznicę związaną z tym modelem. Chodzi o - również 20. - zastosowania w czeskim samochodzie silnika Volkswagena.Prace nad pierwszym nowym...
Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI

Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI 2015-02-28

Zastanawiasz się nad samochodem z instalacją gazową? To silnik dla Ciebie!Na pierwszy rzut oka, silnik o pojemności 1595 cm3 ma same wady. Konstrukcja tkwi w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Chociaż motor oferowany był jeszcze w Golfie V...
Technika: rodzaje nadwozi samochodowych

Technika: rodzaje nadwozi samochodowych 2015-01-29

Za genezą powstania różnych typów nadwozi kryje się wiele ciekawostek historycznych i językowych. Znasz je wszystkie Osoby zajmujące się motoryzacją lubią podkreślać znaczenie mechanicznego aspektu samochodu, ale tak naprawdę w bardzo dużej...
20 lat Skody Felicii

20 lat Skody Felicii 2014-09-10

Przed dwudziestoma laty, 5 września 1994 roku, linię montażową macierzystej fabryki w Mladá Boleslav opuściła pierwsza, seryjna Skoda Felicia nowej generacji. Oficjalna premiera miała miejsce miesiąc później, na praskim Moście Karola, gdzie...
Czesi potrafili, my - niestety - nie...

Czesi potrafili, my - niestety - nie... 2011-05-26

28 marca minęło równe dwadzieścia lat od momentu, gdy czeska Skoda zawarła strategiczny sojusz z koncernem Volkswagena.Rozmowy prowadzono równolegle z przedstawicielami General Motors, FIAT-a, Renault, koncernu VW, BMW oraz kilkoma delegacjami firm...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.