chceauto.pl
x

Skoda Felicia 1998

Oceny użytkowników3.7778/5. Głosy: 9
Ocena: 3.78/5
Głosy: 9.

Dostępne silniki

benzyna

1.3 1.6

diesel

1.9 D
Skoda Felicja trafiła do salonów w 1994 roku. Było to pierwsze auto czeskiej marki przy konstrukcji którego pomagali specjaliści z Volkswagena. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena Polo, nadwozie było rozwinięciem koncepcji zapoczątkowanej przez popularną do niedawna „favoritkę”. Samochód przetrwał w ofercie czeskiego producenta aż do 2001 roku. W 1998 roku auto przeszło jednak gruntowny lifting - zmianie uległ m.in. kształt maski, grilla i kolorystyka wnętrza. W standardowym wyposażeniu pojawiły się również lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki. 
Samochód odniósł ogromny sukces. W wielu krajach na nową Felicję czekać trzeba było miesiącami. Kluczem okazał się sensowny stosunek cenny do jakości oraz pięciodrzwiowe nadwozie, które zapewniało zdecydowanie więcej miejsca, niż konkurencyjne pojazdy segmentu B. Dzięki temu Felicja często pełniła rolę samochodu rodzinnego, chociaż bagażnik o pojemności 272 litrów sprawiał, że wyjazdy na wczasy wiązały się z koniecznością starannego doboru ekwipunku. Podstawową jednostką napędową Felicji był czeski silnik o pojemności 1,3 l z wtryskiem Boscha w dwóch wariantach mocy - 54 i 68 KM. Konstrukcja tego silnika jest archaiczna i wywodzi się jeszcze z modelu 120. Miejsce wałka rozrządu znajduje się w bloku, a wał korbowy kręci się w oparciu o tylko trzy podpory. Mankamentem jest niestety konieczność okresowej kasacji luzów zaworowych. Przestarzała budowa ma jednak i swoje plusy . Poza prostotą obsługi, najistotniejszym z nich jest zastosowanie łańcucha w układzie rozrządu. Na szczęście jednostka należy raczej do bezawaryjnych i poza wyciekami oleju nie trapią jej raczej poważnie usterki. Często zawodzi jednak osprzęt. 
Właścicieli Felicji nękają usterki termostatów, czujników temperatury czy regulatorów napięcia w alternatorach. Błyskawicznie koroduje wydech. Niedomagania ze strony układu chłodzenia (m.in. cieknące pompy, chłodnice) skutkują także przepaleniem uszczelki pod głowicą. Do mocnych stron auta nie można też zaliczyć skrzyń biegów. W Felicjach często występują problemy z włączaniem 2 i 3 biegu (haczenie) a w przeważającej liczbie egzemplarzy \"wsteczny\" trzeba wrzucać na dwa razy (usterkowy mechanizm zmiany biegów, nietrwałe łożyska). Obciążeń nie wytrzymują również przeguby napędowe, które często kwalifikują się do wymiany. Innym słabym punktem jest przeciętna odporność na korozję. Najbardziej narażonym miejscem jest klapa bagażnika, ale rdza atakuje również nadkola tylne i progi. Poza tym - jak zwykle na polskich drogach - trzeba się też liczyć z usterkami zawieszenia (wahacze, końcówki drążków kierowniczych). 
Ceny oryginalnych części są niestety wysokie, zamienniki, chociaż tanie, rzadko kiedy wytrzymują więcej niż 15 tys km. Propozycja raczej dla studenta lub osoby, która decyduje się na pierwszy samochód.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS