Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
200 km/h
UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Saab 900 NG 2.0-16 TURBO 185 KM
Saab 900 pojawił się na rynku w 1978 roku. Samochód ten był stopniowo modernizowany, dzięki czemu przetrwał w produkcji aż do 1994 roku. Powodem zakończenia montażu, było wprowadzenie do produkcji drugiej generacji Saaba 900, co nastąpiło rok wcześniej (1993).
Dla odmiany, drugą generację produkowano krótko, bo tylko przez 5 lat (do 1998 roku). Wówczas pojawił się Saab 9-3 pierwszej generacji.
Mimo nowej nazwy oba samochody było bardzo do siebie zbliżone - zarówno pod względem stylistyki, jak i rozwiązań technicznych.
Saaby 900 pierwszej generacji to w tym momencie w większości auta zaliczane do youngtinerów, które niedługo zapewne będą mogły być traktowane jak lokata kapitału (mowa o autach zachowanych w dobrym stanie, z mocnymi silnikami). Ze względu na swój wiek auta te już raczej nie pełnią roli jedynego pojazdu w rodzinie.
Niezłą opinią cieszy się druga generacja Saaba 900, co nie znaczy, że są to auta całkowicie "bezproblemowe". Zdarzają się kłopoty ze skrzynią biegów (trudności z wrzucaniem biegu wstecznego), pękają paski klinowe, psują się silniki krokowe. Ceny części nie są niskie, ponadto często brak zamienników.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-11