chceauto.pl
x

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
61 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1332 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
160 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
200 km/h
Zasięg
620 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
55 zł
Zbiornik paliwa
52 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/55 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
572 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KMRenault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM

Renault Scenic

Scenic - oferowany początkowo pod nazwą Megane Scenic - podobnie jak niegdyś Espace, zapoczątkował w Europie modę na niewielkie, rodzinne minivany. Konstruktorzy auta postawili sobie za cel połączenie kompaktowych wymiarów z zapewnieniem jak największej funkcjonalności, co trzeba przyznać, udało się świetnie. Każda kolejna generacja może się pochwalić przemyślanym projektem wnętrza, w którym znajdziemy liczne schowki i rozwiązania ułatwiające życie kierowcy i pasażerom. Niestety, samochody te nie należą do liderów rankingów niezawodności.

Renault Scenic IV

Czwarta generacja Renult Scenic zadebiutowała w 2016 roku na salonie genewskim. Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę CMF, która była też bazą dla nowych Renault Megane, Renault Espace i – flagowego – Renault Talisman.

W stosunku do poprzedniej generacji czwarte wcielenie Scenica urosło o 40 mm. Auto mierzy 4406 mm długości. Samochód jest też o 20 mm szerszy (1865 mm) i o 13 mm wyższy (1653 mm). Kluczowy dla ilości miejsca w kabinie parametr – rozstaw osi – zwiększył się o 32 mm (2734 mm).

Styl nowego Scenica nawiązywać ma do większego Espace, który upodobnił się aut klasy SUV. Z tego względu, aż o 40 mm, zwiększył się prześwit pojazdu. Ten wynosi obecnie już 170 mm. Efekt udało się uzyskać stosując 20 calowe obręcze, które stanowią wyposażenie standardowe! Auto porusza się teraz na oponach w rozmiarze 195/55 R20. Takie podejście spodoba się pewnie młodym nabywcom, ale nie jesteśmy przekonani, czy zaakceptują je klienci. Pamiętajmy, że mamy w końcu do czynienia z samochodem rodzinnym. Felgi w rozmiarze 20 cali nie tylko zmniejszą komfort prowadzenia, ale też – a może przede wszystkim – spotęgują koszty eksploatacji auta.

Z zewnątrz Scenic upodobnił się do Citroena C4 Picasso. Stało się tak za sprawą nowej, trójdzielnej przedniej szyby przechodzącej w trójkątne boczne okna. Na liście opcji pojawił się duży, panoramiczny dach. W pięcioosobowej kabinie znajdziemy m.in. duży dotykowy wyświetlacz (o przekątnej 7 lub 8,7 cala) i przesuwną konsolę montowaną pomiędzy przednimi fotelami. Tylną kanapę ukształtowano w taki sposób, by każdy z pasażerów miał wrażenie podróżowania w osobnym fotelu. Lista opcji obejmuje np. kolorowy wyświetlacz HUD i rozbudowany system nagłośnienia sygnowany przez Bose.

Do wyboru jest siedem wersji napędowych: cztery wysokoprężne, dwie benzynowe i jedna hybrydowa. Diesle z rodziny dCi oferują 95 KM, 110 KM, 130 KM lub 160 KM. Silniki benzynowe – TCe – 115 KM lub 160 KM. Standardowo samochód oferowany jest z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. 110-konny dCi zamówić można z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową. Podobna skrzynia (o sześciu przełożeniach) oferowana jest w topowym dCi 160 KM.

Klienci mają też do wyboru prostą wersję hybrydową wyposażoną w silnik Diesla. W takiej konfiguracji auto ma na pokładzie niewielki, elektryczny silnik trakcyjny służący do odzyskiwania (i oddawania) energii traconej w czasie hamowania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-02-06

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Renault Scenic E-tech. Polskie ceny2023-12-19Renault Scenic E-tech. Już nie van a crossover2023-09-05Renault Scenic E-tech. Z napędem elektrycznym2023-07-28Renault Scenic IV. Pierwsze zdjęcia!2016-02-2320 lat Renault Scenic2016-02-20Scenic i Grand Scenic po zmianach2013-02-05

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Toyota Verso

Toyota Verso

1.8 Valvematic 147 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 67 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

1.5 EcoBoost 160 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 75 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford C-Max

Ford C-Max

1.5 EcoBoost 150 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

1.4 TSI 150 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Alhambra

Seat Alhambra

1.4 TSI 150 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 69 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.6 Turbo 170 KM benzyna2018VANręcznaprzedni
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Scenic IV 1.3 TCe 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS