Porsche Macan to bestseller. No dobrze, poprzednia generacja Porsche Macan to bestseller. Obecna generacja, która debiutowała w styczniu 2024 roku jest już samochodem tylko elektrycznym, a więc sprzedaje się znacznie gorzej. Nie jest więc zaskoczeniem, że niemiecki producent już zapowiedział powrót do SUV-ów spalinowych i hybrydowych. Póki co jednak, wciąż rozszerza gamę elektrycznego Macana.
- Porsche Macan GTS. Napęd i osiągi
- Porsche Macan GTS. Zawieszenie
- Porsche Macan GTS. Nadwozie
- Porsche Macan GTS. Cena
Porsche Macan GTS. Napęd i osiągi
Najnowsza odmiana to Macan GTS, czyli wersja o wysokich osiągach. Podobnie jak Macan Turbo, GTS ma najmocniejszy silnik elektryczny tylnej osi dostępny w tej linii modelowej.
Cały zespół napędowy, który składa się z dwóch silników napędzających obie osie, generuje 516 KM, a w trybie overboost – z funkcją Launch Control – chwilowo nawet 571 KM i 955 Nm. Dzięki temu elektryczny Macan GTS rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s, a uzyskanie 200 km/h trwa 13,3 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS posiada baterię o pojemności 100 kWh. Producent obiecuje zasięg do 586 km wg WLTP, a więc realnie ponad 400 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW , na odpowiedniej stacji szybkiego ładowania akumulator można naładować od 10 do 80 proc. w 21 minut.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS. Zawieszenie
W Porsche Macan GTS standardowo montowany pakiet Sport Chrono został rozszerzony o tryb torowy znany z już z linii Taycan, który przygotowuje samochód do szczególnie dynamicznej jazdy. Tryb ten zwiększa poziom chłodzenia akumulatora, minimalizując straty mocy spowodowane jego nagrzewaniem, co przekłada się na zauważalną poprawę osiągów przy stałym obciążeniu.

Porsche Macan GTS
Samochód standardowo jest wyposażony w układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). To elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego, umieszczona bezpośrednio za tylnym silnikiem.
Macan GTS charakteryzuje się również najniżej położonym środkiem ciężkości w całej linii modelowej. Uzyskano to poprzez zmniejszenie prześwitu o 10 mm oraz specjalne zestrojenie amortyzatorów i stabilizatorów. W opcji dostępna jest skrętna tylna oś.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS. Nadwozie
Różnie stylistyczne, którymi wyróżnia się GTS, są niewielkie. Samochód otrzymał przyciemnione reflektory LED Matrix oraz szereg licznych ciemnych detali.
Przykładowo, boczne listwy, nakładki nadkoli i krawędź adaptacyjnego tylnego spojlera są wykończenie w kolorze czarnym. Design podkreślają także przeprojektowane osłony progów, których kształt rozszerza się ku tyłowi. Dolna część tylnego pasa charakteryzuje się wyrazistym wzornictwem z czarnymi akcentami i zaakcentowanym dyfuzorem, a lampy mają przyciemnione klosze, tak aby pasowały do reflektorów. Macan GTS jest standardowo wyposażony w 21-calowe koła.

Porsche Macan GTS
Od początku 2026 roku Porsche zaoferuje nabywcom wszystkich wariantów Macana nowy opcjonalny pakiet Sport Design, obejmujący zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki. Jako pierwsza odmiana otrzyma go właśnie Macan GTS i jest to wyposażenie standardowe.
Porsche Macan GTS. Cena
Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać w cenie od 480 tys. zł.