Porsche w niecodzienny sposób obchodzi urodziny modelu 356. Chcąc uczcić wprowadzenie do oferty pierwszego "nowożytnego" auta sportowego (model pojawił się w ofercie równe 70 lat temu), niemiecka firma zaprezentowała koncepcyjny model będący hołdem dla historycznych, wcieleń 911-tki.
Porsche 911 Speedster Concept
Auto stanowi hybrydę zawieszenia i układu napędowego modelu 911 GT3 z karoserią Porsche 911 Carrera 4 w wersji z otwartym nadwoziem. Oznacza to, że z tyłu pracuje sześciocylindrowy silnik w układzie bokser generujący moc 500 KM. Mimo tego, tajemnicą pozostają osiągi. Firma nie chwali się przyspieszeniem do 100 km/h ani prędkością maksymalną.
Porsche 911 Speedster Concept
Samochód otrzymał jednak niższą, ustawioną pod ostrzejszym kątem, szybę i masę stylistycznych ukłonów w stronę poprzedników. Należą do nich m.in. 21-calowe obręcze Fuchs, przeprojektowane klosze reflektorów (znak X nawiązuje do wyścigowego oklejenia świateł) czy historyczne – srebrno-białe malowanie. Klasy dodają autu również nietypowe, wzorowane na rozwiązaniach z lat sześćdziesiątych, okrągłe lusterka (polerowane na wysoki połysk). Innym retro dodatkiem jest umieszczony w masce wlew paliwa.
Porsche 911 Speedster Concept
Sama maska, podobnie jak elementy wykończenia tylnej części nadwozia, wykonana została z włókien węglowych. Auto otrzymało klasyczny, materiałowy dach. Jedynym ukłonem w stronę nowoczesności jest jego automatyczny (elektryczny) mechanizm.
Kabina to asceza w czystej formie. Nie znajdziemy tu nie tylko nawigacji satelitarnej czy klimatyzacji, ale nawet instalacji radiowej.
Porsche 911 Speedster ma status samochodu koncepcyjnego. Wiele osób z kręgów zbliżonych do niemieckiego producenta sugeruje jednak, że firma może zdecydować się na uruchomienie produkcji limitowanej serii.