chceauto.pl
x
Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-11-17
Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718. Kluczowy element tego pojazdu stanowi wolnossący 6-cylindrowy silnik znany z wyścigowego 911 GT3 Cup oraz seryjnego 911 GT3. Jednostka generuje 500 KM mocy i „rozkręca się” do 9000 obr./min. W porównaniu z Porsche 718 Cayman GT4 nowe 718 Cayman GT4 RS osiąga dodatkowe 80 KM (59 kW) mocy, co przekłada się na stosunek masy do mocy wynoszący 2,83 kg/KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 430 do 450 Nm.

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Jak każde współczesne Porsche z rodziny RS nowe 718 GT4 RS jest dostępne wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK) o 7 przełożeniach. Dzięki łopatkom kierowca może ręcznie wybierać przełożenia bez odrywania dłoni od kierownicy. Alternatywnie do dyspozycji jest przeprojektowana dźwignia zmiany biegów w konsoli środkowej.

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Osiągi

Sportowo zestrojona przekładnia PDK o krótkich przełożeniach w połączeniu z 500-konnym silnikiem stanowią podstawę świetnych osiągów: 718 Cayman GT4 RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 s (GT4 z PDK: 3,9 s) i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h (GT4 z PDK: 302 km/h).

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Typowo dla Porsche z rodziny RS architekturę nowego 718 Cayman GT4 RS definiuje strategia lekkiej konstrukcji. Ten dwumiejscowy samochód waży tylko 1415 kg – z pełnym zbiornikiem paliwa i bez kierowcy, zgodnie z normą DIN. To o 35 kg mniej niż 718 GT4 ze skrzynią PDK.

Wagę pojazdu zredukowano dzięki zastosowaniu elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), takich jak maska oraz przednie błotniki. Masę zmniejszono także dzięki zastosowaniu lekkich wykładzin i ograniczeniu ilości materiału izolacyjnego. Ponadto tylną szybę wykonano z lekkiego szkła. Dążenie do wyeliminowania każdego zbędnego grama demonstrują lekkie panele drzwi z tekstylnymi pętlami do otwierania oraz schowkami w postaci siatek.

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Aerodynamika

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Z zewnątrz uwagę zwraca nowe, zamocowane na stałe tylne skrzydło z mocowaniami typu „łabędzia szyja” i aluminiowymi wspornikami. Jego konstrukcja wywodzi się z wyścigowego Porsche 911 RSR, a niedawno została po raz pierwszy zastosowana w seryjnym samochodzie Porsche – w nowym 911 GT3.

W trybie Performance, przeznaczonym do użytku na torach wyścigowych, 718 Cayman GT4 RS generuje o ok. 25% większy docisk niż wariant GT4, za co odpowiadają również zmniejszony o 30 mm prześwit (w porównaniu z 718 Cayman), aerodynamicznie zoptymalizowana osłona podwozia wraz z tylnym dyfuzorem, przedni dyfuzor z licznymi stopniami regulacji oraz nowy przedni spojler z opływowymi bocznymi „łopatkami”.

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Lepsze osiągi samochodu to także zasługa modyfikacji podwozia. Regulowane, gotowe do jazdy torowej zawieszenie wyróżniają specyficzna dla odmiany RS konfiguracja amortyzatorów oraz zmodyfikowane nastawy sprężyn i stabilizatorów.

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Pakiet Weissach

Design Caymana GT4 RS można dodatkowo „podkręcić” opcjonalnym pakietem Weissach. Przednia pokrywa, wloty powietrza procesowego, wloty powietrza chłodzącego, osłona modułu układu dolotowego, górne elementy obudowy lusterek bocznych oraz tylny spojler mają wówczas wykończenie z włókna węglowego, a tytanowe końcówki układu wydechowego przypominają te z Porsche 935.

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Również zamontowana w tylnej części kabiny klatka bezpieczeństwa jest wykonana z tytanu. Pakiet obejmuje też tapicerowaną materiałem Race-Tex górną sekcję deski rozdzielczej oraz duże logo Porsche na tylnej szybie. Ponadto w ramach pakietu Weissach, za dodatkową opłatą, zamiast 20-calowych kutych obręczy z aluminium można zamówić 20-calowe kute felgi z magnezu.

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Świetny czas na Nürburgringu

Wszystkie te ulepszenia względem 718 Cayman GT4 sprawiają, że GT4 RS jest najbardziej bezkompromisowym i „najostrzejszym” członkiem rodziny 718. W szczególności widać to po czasie okrążenia północnej pętli Nürburgringu. Podczas ostatniej fazy strojenia ustawień samochodu Jörg Bergmeister, ambasador marki Porsche, pokonał nim liczący 20 832 m długości tor w czasie 7:09,300 min. Krótszą wersję pętli o długości 20,6 km, która wcześniej służyła jako punkt odniesienia, GT4 RS przejechało w 7:04,511 min – czyli o 23,6 s szybciej niż 718 Cayman GT4.

Nowe Porsche 718 Cayman GT4 RS zostało zaprezentowano na salonie w Los Angeles. Samochód można już zamawiać - polskie ceny zaczynają się od od 731 tys. zł z VAT. Dostawy rozpoczną się w grudniu 2021 roku.

Porsche 718 Cayman GT4 RS na wideo:




Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!Porsche 718 Cayman GT4 RS. Premiera!

Zobacz także

Porsche 718 Cayman i 718 Boxster będą elektryczne

Porsche 718 Cayman i 718 Boxster będą elektryczne 2022-03-21

Porsche 718 (Cayman/Boxster) będzie pierwszym dwuosobowym modelem tego producenta z napędem elektrycznym. Samochód ma pojawić się do 2025 roku. Niemiecki producent samochodów sportowych zdradził tę informację podczas dorocznej konferencji...
Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS 2021-10-20

Porsche 718 Cayman GT4 doczeka się „wielkiego brata”. 718 Cayman GT4 RS, czyli nowy topowy wariant w rodzinie 718, jest już niemal gotoowe do światowej premiery, zaplanowanej na listopad 2021 r. Samochód, pierwszy w gamie 718 z oznaczeniem RS, znajduje...
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0 2020-01-16

Porsche zmienia silnik modeli 718 Cayman GTS i 718 Boxster GTS, wracając do jednostek sześciocylindrowych! Przypomnijmy, że oba modele były napędzane silnikami sześciocylindrowymi do modernizacji w roku 2016 (gdy w nazwie dodano liczbę 718). Wówczas...
Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4

Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 2019-06-18

Porsche wprowadza do oferty dwa wyjątkowo mocne modele – 718 Spyder i 718 Cayman GT4.Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowego 6-cylindrowego silnika o pojemności 4,0 l. W każdym z aut...
Porsche 718 Cayman i Boxster T

Porsche 718 Cayman i Boxster T 2018-12-19

Porsche zaprezentowało modele 718 Boxster i Cayman w purystycznej wersji T.Nowy wariant ma łączyć 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser z wyjątkowo emocjonującymi wrażeniami z jazdy. Samochód standardowo wyposażony jest w 20-calowe...
Rekordowy rok Porsche

Rekordowy rok Porsche 2018-01-12

W 2017 to drugi z rzędu rok, w którym Porsche notuje rekordową sprzedaż. W ciągu minionych 12 miesięcy Porsche dostarczyło na całym świecie około 246 tysięcy aut. Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen rok do...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS