chceauto.pl
x

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2006
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
179 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
88 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
23.2%
Średni przebieg
92 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
503 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM

Peugeota 307 zaprezentowano w 2001 roku, samochód zastąpił wysłużony model 306. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem, czego dowodem było zdobycie prestiżowego tytułu "Car of the Year 2002".

Dziennikarze motoryzacyjni zachwyceni byli nie tylko świetnymi właściwościami jezdnymi, ale przede wszystkim ogromnym wnętrzem, które daleko wykraczało poza standardy segmentu C (auto oferuje przestrzeń na poziomie samochodów pozycjonowanych o klasę wyżej) i ciekawym, niemal jednobryłowym nadwoziem.

Zachęceni przychylnymi opiniami klienci szturmowali salony, niestety wielu z nich po krótkim czasie przeżyło spore rozczarowanie. Peugeot 307 cierpiał na wiele wad okresu dziecięcego - pechowcy skarżyli się na awarie koła zamachowego, notorycznie szwankujące przełączniki zespolone kierunkowskazów, krzywiące się tarcze hamulcowe, przepalające żarówki czy szwankujące centralne zamki. "Wariujące" kierunkowskazy i wycieraczki to oznaka awarii komputera, który jest bardzo podatny na niefachową obsługę (jeśli nie zapoznamy się z instrukcją, łatwo o jego uszkodzenie np. w trakcie wymiany akumulatora).

Do tego wszystkiego doszły również przypadki... samozapłonów Peugeotów 307, do których dochodziło podczas postojów i o których szybko zrobiło się głośno w mediach. Dochodzenie Peugeota wykazało, że źródłem problemy jest moduł elektrycznego wspomagania kierownicy, który znajdował się w miejscu narażonym na kontakty z wodą i potrafił iskrzyć (silniki benzynowe 1.6 i 2.0, auta wyprodukowane do 2003 roku).

Szybko ogłoszona akcja serwisowa jednak nie wyeliminowało wszystkich przypadków samospaleń, dlatego wkrótce ogłoszono kolejną, znacznie szerszą akcję nawrotową, której celem była wymiana wadliwej pompy ABS-u. Dopiero wówczas definitywnie uporano się z problem pożarów.

Wszystko to sprawia, że Peugeoty 307 z początku produkcji nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Aż do 2005 roku (kiedy na rynku pojawiła się gruntownie zmodernizowana wersja) Peugeotowi nie udało się rozwiązać problemu z "puszczającymi" zaczepami zderzaków. W silnikach wysokoprężnych obrywała się plastikowa osłona wtryskiwaczy (w drastycznych przypadkach mogło to prowadzić do uszkodzenia elementów układu chłodzenia i wycieku).

Samochody poliftingowe cieszą się już zdecydowanie lepszą opinią (po 2005 roku zmieniono m.in. kształt zderzaków), chociaż kilka typowych mankamentów pozostało. Samochody wciąż maja problemy z trwałością tarcz hamulcowych i przepalającymi się żarówkami, zdarzają się zacinające zamki, szwankuje zespolony przełącznik kierunkowskazów (pod kierownicą).

Proste i trwałe jest za to zawieszenie. Z tyłu zastosowano belkę zespoloną, z przodu kolumny McPhersona. Peugeot nierówności tłumi dobrze, jest komfortowy, natomiast denerwujące mogą być dochodzące z zawieszenie hałasy.

Wybór jednostek napędowych w Peugeocie 307 jest szeroki. Najsłabszy silnik benzynowy o pojemności 1.4 l i mocy 75 KM nadaje się głównie do miasta, jego wadą jest również plastikowy kolektor dolotowy oraz mechaniczna kompensacja luzu zaworowego (to wady, jeśli ktoś planuje montaż LPG). Z gazem lepiej współpracuje jednostka 1.4 o mocy 90 KM, która w ofercie pojawiła się w 2004 roku. Oba motory, podobnie jak silnik 1.6 o mocy 109 KM są raczej bezusterkowe, chociaż użytkownicy narzekają na wysokie zużycie paliwa przez jednostkę 1.6. Gamę "benzyniaków" uzupełniają rzadziej wybierane silniki 2.0 (135-140 lub 170 KM). We wszystkich silnikach benzynowych powtarzającym się problemem są szybko zużywające się zestawy cewek zapłonowych (koszt wymiany od 600 zł).

Najlepszym wyborem wśród diesli będzie jednostka 2.0 HDi (niezależnie od mocy, do wyboru są trzy wersje). Stanowi ona idealny kompromis między kulturą pracy (wtrysk common-rail), niskim zużyciem paliwa, osiągami oraz rozsądnymi kosztami serwisowymi (wtryski da się względnie tanio regenerować). Liczyć trzeba się oczywiście z eksploatacyjnym zużyciem koła dwumasowego oraz turbosprężarki.

Silniki 1.4 HDi (68 KM) i 1.6 HDi (110 KM) zużywają mniej paliwa i pracują kulturalnie, ale w razie awarii koszt serwisu będzie znacznie wyższy. Jeden nowy wtryskiwacz może kosztować nawet 2 tys. zł, dość szybko może odmówić współpracy turbina (szczególnie w silniku 1.6, koszt naprawy nie większy niż 2 tys. zł).

Uwaga, niektóre nowsze egzemplarze Peugeota 307 mogą posiadać filtr cząstek stałych. Jeśli jest możliwość manewru lepiej wybrać samochód bez tego "wynalazku", który nie tylko się zużywa i podlega kosztownej wymianie, ale również wymaga aplikowania specjalnego katalizatora spalania (wydatek kilkuset zł co kilkadziesiąt tys. km).

Trzeba jednak przyznać, że z punktu widzenia przyszłego nabywcy usterki wieku dziecięcego mogą być traktowane jako zaleta - wpłynęły bowiem znacząco na ceny pojazdów używanych. Koniecznie jednak należy sprawdzić czy dany egzemplarz był objęty akcjami serwisowymi, a jeśli tak, to czy zagrożenie pożarem zostało w rzeczywistości usunięte (samochód pojawił się w ASO celem wymiany wadliwych elementów).

Reasumując, Peugeoty 307 oferują bardzo przestronne i nieźle wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy i niezłe wyposażenie. Warto zwrócić uwagę również na kombi oraz wersję o nazwie SW (to nie to samo, co kombi!), która wyróżniała się panoramicznym dachem, seryjnymi relingami oraz trzema niezależnymi fotelami zamiast tylnej kanapy.

Awaryjność? Na pewno nie obędzie bez usterek, chociaż takie, które unieruchamiają niespodziewanie samochód zdarzają się naprawdę rzadko.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-01

Wersje

ROCZNIKI

Peugeot 307. Płonące Auto Roku2012-12-20Które kombi jest najlepsze?2011-07-27Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem2020-04-29Używane: Golf V. Kusi już tylko nazwa?2012-09-03Szukasz kompakta? A może Mercedes?2011-07-12Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI2013-09-12

Peugeot 307 CRASHTEST

Peugeot 307 - AKCJE NAWROTOWE

2005-05-22Peugeot, model 307 wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,6 oraz 2,0, o numerach serii od: 82001728 do 83046212 może stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. we wskazanym modelu samochodu może wystąpić zwarcie obwodu elektrycznego w systemie wspomagania kierownicy, które może doprowadzić do powstania ognia, w tym również pod maską silnika pojazdu. Zgodnie z informacją przekazaną przez przedstawiciela Peugeot, zwarcie elektryczne było przyczyną zapalenia się w Polsce 10 pojazdów.W Polsce akcją objętych zostało łącznie 7692 samochody.
2005-07-08Peugeot Polska - 6 lipca 2005 r. powiadomił o rozszerzeniu dobrowolnie podjętej akcji weryfikacyjnej mającej na celu usunięcie usterek w wadliwych samochodach (dotyczy samozapłonów). Zgodnie z deklaracją Peugeot Polska akcja objęła 13 115 samochodów model 307 o napędzie benzynowym i Diesla, wyprodukowanych pomiędzy 23 lutego 2001 r. a 9 maja 2003 r. o numerach serii od 82009499 do 83042145. Akcja polegała na przeglądzie, wyczyszczeniu, zabezpieczeniu i uszczelnieniu łączy z zespołu elektropompy wspomagania układu kierowniczego. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Peugeot Polska zobowiązał się do wymiany całego zespołu elektropompy wspomagania układu kierowniczego wraz z wiązką elektryczną.
2005-10-06Samochody Peugeot 307 z ABS (bez ESP) wprowadzone na polski rynek od listopada 2004 do września 2005 r. mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. W niektórych przypadkach może wystąpić nieszczelność w złączach bloku ABS. W warunkach klimatycznych o długotrwałej wilgotności połączonej z dużym zasoleniem dróg w okresie zimy istnieje ryzyko, że do nieszczelnych złączy, a w konsekwencji do bloku ABS, przedostanie się słona woda. Obecność słonej wody pod maską samochodu może doprowadzić do zwarcia, które może stać się przyczyną pożaru. W Polsce akcją objętych było 22 701 samochodów.
2006-10-12Peugeot Polska powiadomił o powtórzeniu kampanii naprawczej systemu ABS instalowanego w niektórych samochodach modelu 307.
Akcja serwisowa będzie dotyczy pojazdów wyprodukowanych od lutego 2002 r. do września 2005 r. wyposażonych w system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, tzn. Anti-Blocking-System (ABS) bez elektronicznego systemu stabilizacji jazdy tzw. Electronic Stability Programme (ESP).
Powodem powtórnej kampanii jest możliwość nieskutecznego przeprowadzenia napraw w ramach akcji ogłoszonej w październiku 2005 r. Zgodnie z informacjami przedsiębiorcy w samochodach Peugeot 307 złącza bloku ABS nadal mogą być nieszczelne, co może prowadzić do zwarcia, a w konsekwencji nawet do pożaru pojazdu.

W Polsce akcją objętych zostało 22 378 samochodów oznaczonych numerami serii od 82312309 do 84392641.
2007-07-26Peugeot Polska o dwóch kampaniach serwisowych samochodów Peugeot 307.

Pierwsza z akcji serwisowych dotyczy Peugeotów 307 wyprodukowanych od września 2005 r. do października 2006 r. oznaczonych numerami serii od VF 33A9HVC84695467 do VF 33HRHYB84011810 wyposażonych w system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania ABS. W samochodach tych złącza bloku ABS mogą być nieszczelne, co może prowadzić do zwarcia instalacji a w konsekwencji nawet do pożaru pojazdu.

Akcją objętych jest 3028 samochodów i stanowi ona kontynuację poprzedniej, prowadzonej w latach 2005 - 2006 w ramach której przedsiębiorca sprawdził 22 378 pojazdów wyprodukowanych pomiędzy lutym 2002 r. a wrześniem 2005 r.

Ponadto z dniem 10 lipca 2007 r. ogłosił również kampanię serwisową dotyczą samochodów Peugeot 307 wyprodukowanych od połowy 2003 r. do października 2006 r. oznaczonych numerami serii od VF 33A9HXC84402910 do VF 33HRHRJ84777538 wyposażonych w elektroniczny system stabilizacji jazdy (ESP). Połączenia systemu ESP mogą okazać się nieszczelne co może doprowadzić do zwarcia lub pożaru pojazdu. Akcja dotyczy 1513 pojazdów.

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Skoda Octavia

Skoda Octavia

1.9 TDI 90 KM diesel2006kombiręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 TDCI 90 KM diesel2006kombiręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.5 dCi 85 KM diesel2006kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.3 CDTI 90 KM diesel2006kombiręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS