chceauto.pl
x
Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-02-08 Opinie
Debiutująca w 2008 roku Insignia pojawiła się w krytycznym dla marki momencie. Należący do General Motory Opel borykał się z potężnymi problemami natury finansowej, przyszłość niemieckiego producenta stała pod dużym znakiem zapytania.

Śmiało stwierdzić można, że to właśnie Insignia, zdobywając prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2009, uratowała Opla przed bankructwem. Czy miła dla oka stylistyka i stosunkowo przystępne ceny na rynku wtórnym idą w parze z jakością?

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...
Samochód nie przez przypadek otrzymał zupełnie nową nazwę. Opel podobnie, jak niegdyś Ford w przypadku Escorta i Sierry zastąpionych przez Focusa i Mondeo, wprowadzając do oferty nową nazwę, postanowił odciąć się grubą kreską od czasów Vectry. Auto zbudowane zostało w oparciu o nową płytę podłogową, z poprzedniczką łączy je tylko część jednostek napędowych.

W stosunku do Vectry znacząco – aż o 32 cm - urósł np. rozstaw osi (2737 mm). Wersja liftback mierzy 4830 mm długości, 1856 mm szerokości i 1498. Imponujące rozmiary (mimo że odrobinę mniejsze niż w przypadku obecnej generacji Forda Mondeo) przekładają się na przestronność kabiny pasażerskiej. Na brak miejsca nie można narzekać, nawet podróż w pełnym – pięcioosobowym – składzie nie powinna być udręką dla pasażerów tylnej kanapy. Rodzinnym wyjazdom sprzyja też bagażnik. W liftbacku ma on 530 l pojemnośći, wersja kombi z charakterystycznymi zdublowanymi tylnymi światłami – może się pochwalić imponującym wynikiem 1470 litrów (ładowność to 517 kg).

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...
Pozytywnie zaskoczony będzie kierowca – zwłaszcza, jeśli przykłada dużą wagę do walorów estetycznych wnętrza. Konsola środkowa w niczym nie przypomina topornych kokpitów starszych Opli, osadzone w chromowanych „tubach” zegary nadają autu sportowego charakteru. Rozczarowani czuć się mogą za to fani klasycznej prostoty znanej z Vectry – ilość przycisków zamontowanych na konsoli środkowej sprawia, że początkowo trudno się w nich połapać, obsługa nie dla wszystkich jest intuicyjna. Jedynie na „trójkę” ocenić można japość materiałów wykończeniowych. Na ich spasowanie nie można narzekać, ale plastiki nie sprawiają wrażenia zbyt trwałych, część z nich szybko wydawać zaczyna dziwne dźwięki (np. skrzypienie klamek i konsoli środkowej), często już po 40 tys. km – wyciera się skóra na kierownicy,

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...
Właściwości jezdne dużego Opla nie dają powodów do narzekań. Auto dobrze radzi sobie z zakrętami, nie ma tendencji do podsterowności i na tle klasowych konkurentów zapewnia duży komfort resorowania. Bogatsze wersje wyposażone są w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia flex ride (za naciśnięciem przycisku „sport” zmienia się też reakcja na gaz i kolor podświetlenia zegarów), co spodoba się kierowcom z żyłką sportowca. Układ uchodzi za trwały, ale wielu właścicieli Insigni narzeka na jego przeciętne wygłuszenie.

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...
Chociaż Insignia została wzorowo np. zabezpieczona przed rdzą, nie wszystkie przypadłości znane ze starszych modeli Opla, udało się wyeliminować. W kategoriach cechy (nie usterki) traktować można np. duży apetyt jednostek napędowych na olej silnikowy. Polubić trzeba też automatyczne skrzynie biegów, które potrafią szarpać przy redukcji i hałasować na wysokich przełożeniach. Serwisy bardzo często pozostają również bezradne wobec nierównej pracy silników Diesla (szarpanie, falujące wolne obroty), w benzynowych silnikach 2,0 T często występują tzw. "dziury w mocy". Na krótką metę pomaga kasowanie błędów, czasami rozwiązaniem okazuje się wymiana czujników położenia wałków rozrządu. W niektórych przypadkach problem ustępuje jedynie po zamontowaniu nowej turbosprężarki.

Niezależnie od wersji silnikowej Insignii właściciele często odwiedzają warsztaty z powodu luzów na przekładni kierowniczej (stukanie). Tym bardziej zdeterminowanym – przy wyraźnej niechęci serwisu – udaje się wywalczyć wymianę elementu w ramach gwarancji. Niezbyt trwała okazuje się też sprężarka klimatyzacji.

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...
Zdarzają się też inne, błahe lecz denerwujące usterki, jak np.: zawieszające się termometry czy kontrolki automatycznego hamulca postojowego (świecą się nawet po jego zwolnieniu), wariujące ogrzewanie (auto samo włącza np. maksymalne grzanie jednej ze stref – pomaga reset komputera) błędy w układzie poduszek powietrznych, zaśniedziałe styki przełączników zwalniających zamek tylnej klapy (nie można otworzyć bagażnika z zewnątrz), zepsute maty grzewcze foteli, czy zamki tylnej klapy w kombi (w dwóch ostatnich przypadkach część aut wzywana była do ASO na akcje serwisowa).


Opinie i komentarze na temat artykułu

retromodern
1 marca 2012
Rany, toż to nawet citroen xm pierwszej generacji nie miał nawet połowy tych problemów po 10 latach od wyprodukowania....
comments powered by Disqus

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze... - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...

Zobacz także

Ford Mondeo Hybrid w nowej wersji

Ford Mondeo Hybrid w nowej wersji 2018-10-11

W przyszłym roku Ford poszerzy gamę hybrydowych wersji Mondeo Hybrid o kombi.Ford Mondeo Hybrid jest obecnie oferowany wyłącznie z czterodrzwiowym nadwoziu, ze stylizacją inspirowaną profilem sportowego coupé z niską linią dachu, a także jako...
Opel Corsa GSi już nad Wisłą

Opel Corsa GSi już nad Wisłą 2018-08-14

Po Insignii przyszła pora na Corsę. Do polskich salonów wjeżdża właśnie drugi model Opla z historycznym oznaczeniem GSi. Polscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Corsę GSi, której ceny startują z pułapu 83 300 zł. Nie jest to mało,...
Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking!

Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking! 2018-08-08

Najbardziej awaryjne samochody w Polsce to Renault Scénic III i Renault Mégane III. Oba pochodzą z tej samej grupy cenowej (ok. 20-30 tys. zł), podobnie jak zdobywca tytułu najmniej awaryjnego pojazdu, którym jest Honda Civic VIII. Takie dane płyną z z...
Opel Insignia z nowym silnikiem

Opel Insignia z nowym silnikiem 2018-08-07

Opel poszerza gamę benzynowych silników dostępnych w Insignii. Nowa jednostka 1.6 Turbo o mocy 200 KM wypełni lukę między wersjami 1.5 Turbo o mocy 165 KM i 2.0 Turbo o mocy 260 KM. Przypomnijmy, że w Oplu Insignia dostępny jest jeszcze benzynowy...
Najbardziej niezawodne modele w Niemczech

Najbardziej niezawodne modele w Niemczech 2018-08-31

Istnieje wiele rankingów bezawaryjności aut, ale często różnią się od siebie metodologią. J.D. Power badała samochody nie starsze niż 3 lata, użytkowane przez jednego właściciela przez co najmniej 12 miesięcy.W te­go­rocz­nym ba­da­niu...
Opel Corsa GSi - 150 KM!

Opel Corsa GSi - 150 KM! 2018-05-22

W najbliższym czasie w cennikach Opla zadebiutuje kolejny członek rodziny GSi. Nowa Corsa GSi trafić ma do salonów jeszcze przed końcem lata. Samochód wyróżnia się dużą osłoną chłodnicy wykonaną z tworzywa o strukturze plastra miodu, dodatkowym...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.