Corsa to jeden z najważniejszych modeli Opla. W ciągu ostatnich 32 lat w Europie sprzedano niemal 12 milionów egzemplarzy tego pojazdu. Oferowana obecnie generacja tego miejskiego samochodu podbiła także portfele Polaków. Opel Corsa, którego sprzedaż po dziewięciu miesiącach br. wyniosła 3 300 sztuk, jest liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych rejestrowanych przez klientów indywidualnych.
Opel Corsa V
Pasmo sukcesów ma teraz kontynuować nowa, piąta generacja Corsy. Salony Opla właśnie rozpoczynają zbieranie zamówień na tej pojazd, a pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku.
Opel Corsa V generacji oparty jest na tej samej płycie podłogowej co poprzednik (w związku z tym zachowano np. rozstaw osi), a z profilu widać, że zachowano nawet zasadniczy kształt karoserii. Natomiast zmiany przedniej i tylnej części nadwozia oraz wnętrza wykraczają poza klasyczny, nawet głęboki, lifting.
Opel Corsa V
Znacznie zmieniła się również gama jednostek napędowych. Do oferty został wprowadzony nowy aluminiowy, trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, który dostępny będzie w dwóch wariantach — o mocy 90 KM i 115 KM. Ponadto gama silników benzynowych obejmuje także 4‑cylindrowe jednostki o pojemnościach 1.2 i 1.4.
Znacznej modernizacji poddano turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 100 KM, osiągający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy.
Opel Corsa V
Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to również zmodernizowane, ale dobrze znane jednostki 1.3 CDTI o mocy 75 KM i 95 KM.
Nową Corsę będzie można opcjonalnie wyposażyć w liczne systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy, m.in. zaawansowanego asystenta parkowania, który rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje samochód, system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, którego ultradźwiękowe czujniki informują kierowcę o zagrożeniu kolizją podczas zmiany pasa ruchu, przednią kamerę Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, automatycznymi światłami drogowymi, układem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i systemem ostrzegającym o zagrożeniu kolizją czołową.
Opel Corsa V
Ponadto nowa Corsa będzie dostępna z opcjonalnym systemem multimedialnym IntelliLink.
Jak kształtują się ceny nowego Opla Corsy? Auto dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy, Color Edition i Cosmo. Właścicielem nowej Corsy będzie można zostać wydając przynajmniej 40 800 zł. Na tyle wyceniono samochód z nadwoziem trzydrzwiowym, w bazowej wersji Essentia z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 70 KM. Wariant 5-drzwiowy w wersji Essentia z tym samym silnikiem można będzie kupić za 42 100 zł.
Opel Corsa V
Opel Corsa w wersji Essentia standardowo wyposażony jest m.in. w system stabilizacji toru jazdy ESC (od kilku lat jest to wyposażenie obowiązkowe nowych samochodów), 6 poduszek powietrznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, szyby elektryczne z przodu, system wspomagania ruszania na wzniesieniach oraz ułatwiający manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach tryb City (zwiększona siła wspomagania). Brakuje więc klimatyzacji.
Opel Corsa V
Za nowe jednostki doładowane trzeba będzie zapłacić znacznie więcej. Zmodernizowany silnik 1.4 o mocy 100 KM wyceniono na 51 650 zł (Enjoy z nadwoziem trzydrzwiowym, na liście wyposażenia znajduje się już klimatyzacja), natomiast ceny nowej jednostki 1.0 zaczynają się od 54 150 zł (90 KM) i 56 150 zł (110 KM).
Chcąc jeździć Corsą z silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie wydać przynajmniej 55 700 zł. Na tyle wyceniono trzydrzwiowy samochód w bazowej wersji Essentia (bez klimatyzacji). Decydując się na auto z wersji Enjoy trzeba już liczyć się z wydatkiem rzędu 60 tys. zł. Jak na mały miejski samochód to bardzo dużo...