Mazda podała pierwsze ceny modelu CX-5 trzeciej generacji. Samochód ten zastąpi obecną wersję, która produkowana jest od 2016 roku, a więc już 9 lat. Nowy model jest większy, znacznie bardziej nowoczesny oraz... znacznie tańszy.
- Mazda CX-5. Nadwozie
- Mazda CX-5. Wnętrze
- Mazda CX-5. Silniki
- Mazda CX-5. Wyposażenie i ceny
Mazda CX-5. Nadwozie
Trzecia generacja jest znacznie większa od drugiej. Długość i rozstaw osi zwiększono o 11,5 cm, szerokość - 1,5 cm i wysokość - o 3 cm. Nowa Mazda CX-5 ma 469 cm długości, 186 cm szerokości, 170 cm wysokości, a rozstaw osi mierzy 281,5 cm. Bagażnik ma 583 l pojemności, czyli o 61 l więcej niż w poprzedniej generacji.

Mazda CX-5
Mazda CX-5. Wnętrze
Poprzednia generacja, jak na auto mające niemal dekadę na karku przystało, ma w większości analogowe zegary (z malutkim ekranikiem na środku) i 8-calowy centralny wyświetlacz.

Mazda CX-5
Nowa generacja to nowe rozwiązania. Jak we wszystkich nowych modelach zrezygnowano z fizycznych przełączników, zamiast tego używać będziemy centralnego ekranu o przekątnej 12,9 lub 15,6 cala. Co więcej, system pokładowy jest oparty o Android Automotive, dzięki czemu bez łączenia telefonu mamy dostęp do sklepu Play czy szeregu aplikacji z Mapami Google włącznie. Z kolei przed kierowcą znajduje się 10,25-calowy wyświetlacz, który może być wspomagany opcjonalnym HUD-em. Wyższe wersje wyposażone zostały także w system nagłośnienia Bose z 12 głośnikami.

Mazda CX-5
Mazda CX-5. Silniki
W nowej Maździe CX-5 nie znajdziemy już silników Diesla (w poprzedniej dostępna była jednostka 2.2). Co w zamian? Na początek samochód będzie oferowany tylko z 2.5-litrową jednostką benzynową e-Skyactiv G, współpracującą z systemem miękkiej hybrydy o napięciu 24V. Silnik ten zastępuje stosowaną poprzednio podstawową jednostkę 2.0.

Mazda CX-5
Niestety, moc i osiągi, na silnik o pojemności 2.5 l są rozczarowujące. Jednostka generuje zaledwie 141 KM i 238 Nm, przez co samochód rozpędza się do 100 km/h w 10,5 s w wersji przednionapędowej (dostępna będzie również wersja z napędem AWD). Moment obrotowy trafia na koła zawsze za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.

Mazda CX-5
Mazda CX-5. Wyposażenie i ceny
Nowa Mazda CX-5 będzie oferowana w czterech wersjach wyposażenia - Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line i Homura. Wnętrze może być wykończone czarną lub jasnobrązową skórzaną tapicerką (Homura) lub kontrastową tapicerką czarno-białą ze sztucznej skóry i wykończeniem imitującym zamsz (Exclusive-Line).

Mazda CX-5
Wiemy już, że samochód w bazowej wersji wyposażeniowej, czyli Prime-Line będzie kosztował 139 900 zł. Taki samochód ma wspomniany silnik 2.5 l o mocy 141 KM, napęd na przód i automatyczną przekładni, a więc już na starcie nie jest źle. Co więcej, można powiedzieć, że jest doskonale, bo ceny obecnej generacji CX-5, przypomnijmy - auta znacznie mniejszego, zaczynają się od kwoty o 30 tys. zł wyższej.
Dealerzy w całej Polsce rozpoczynają już zbieranie zamówień na CX-5 nowej generacji, jednak na pełny cennik i konfigurator musimy poczekać do września. Natomiast pierwsze samochody wyjadą z salonów w lutym 2026 roku.