chceauto.pl
x

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2008
Średnia cena
29 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2360 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1585 kg
Ładowność
705 kg

OSIĄGI

Moc
170 KM
0-100 km/h
9.6 s.
V max
190 km/h
Zasięg
580 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
59 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
541 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
12.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.6 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KMMitsubishi Outlander II 2.4 170 KM

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM

Mitsubishi Outlander

Outlander to średniej wielkości SUV produkowany przez Mitsubishi od 2001 roku. Obecnie w ofercie znajduje się już trzecia generacja modelu, która pojawiła się w ofercie w początku 2013 roku. Na rynku wtórnym najpopularniejsze są modele II serii - opracowane wspólnie z koncernem PSA (bliźniaczymi modelami były Citroen C-Crosser i Peugeot 4007. Co ciekawe - Outlandery sprzedawane w Europie jako nowe pochodziły z francuskich fabryk. Oferowane w Japonii Citroeny i Peugeoty wytwarzane były dla odmiany przez lokalną fabrykę Mitsubishi.

Mitsubishi Outlander II

Mitsubishi Outlander II generacji debiutował w 2006 roku, a do salonów trafił na początku kolejnego roku. W 2009 roku przeprowadzono lifting, mocno zmieniając przednią część nadwozia. Produkcję zakończono w połowie 2012 roku.

Samochód zbudowano na płycie podłogowej GS. Platforma ta opracowana została jeszcze za czasów koncernu DaimlerChrysler, wspólnie z Mitsubishi. Na bazie tej samej płyty oparto również m.in. ASX-a, a także Dodge'a Journey czy jego europejskie wcielenie, czyli Fiata Freemonta oraz Jeepy Compass i Patriot.

Europejskie klony Mitsubishi Outlander II to Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Co ciekawe, od 2008 roku Mitsubishi Outlander produkowany był w Europie, w Holandii, podczas gdy Citroen i Peugeot - w Japonii.

Współpraca z Francuzami była zresztą szersza. W Outlanderze znajdziemy bowiem pochodzący od koncernu PSA silnik - mowa o jednostce 2.2 Di-D o mocy 156 KM, która posiada wtrysk common-rail i filtr cząstek stałych. Silnik ten, chociaż cieszy się dobrą opinią, w naszym kraju nie był popularny ze względu na wysoką stawkę akcyzową.

Od 2010 roku w Outlanderze oferowano jednostkę 2.2 Di-D o mocy 177 KM. Ten silnik to już konstrukcja własna Mitsubishi, również z wtryskiem common-rail i filtrem DPF oraz posiadająca system zmiennych faz rozrządu Mivec. Ta jednostka również cieszy się dobrą opinią, ale również podpada pod akcyzę w wysokości 18,6 proc.

Na rynku wtórnym dominują jednak samochody z wysokoprężnymi silnikami 2.0 DI-D o mocy 140 KM. Ta jednostka to bardzo dobrze znany silnik produkcji Volkswagena. W Outlanderze wyposażony jest on 16-zaworową głowicę i pompowtryskiwacze. Cechuje się bardzo niską kulturą pracy (hałas, wibracje), którą rekompensuje niskim zużyciem paliwa.

Gorzej, że silnik ten nie należy do szczególnie udanych. Drobną usterką, ale uniemożliwiającą jazdę, jest spadający wąż od turbosprężarki. Jest to wada fabryczna, znający się na rzeczy mechanik usunie ją na stałe, inny - na jakiś czas. W silniku tym zdarzają się jednak również poważniejsze awarie, jak pękanie głowic, co objawia się ubywaniem cieczy chłodzącej. Usunięcie tej usterki nie należy do tanich.

Mitsubishi Outlander był również oferowany z silnikami benzynowymi o pojemnościach 2.0 (147 KM), 2.4 (170 KM) i 3.0V6 (220 KM). W Europie sprzedawane tylko dwie pierwsze wersje, trzecia dostępna była w USA. Ze względu na wyższe spalanie jednostki te wybierano mniej chętnie, chociaż po latach okazują się bardziej bezproblemowe od diesli.

Zdecydowana większość Outlanderów dostępnych na rynku wtórnym ma napęd na cztery koła (dołączony automatycznie, dostępne są różne tryby) oraz manualną skrzynię biegów, jednak zdarzają się samochody z napędem wyłącznie na przód oraz przekładnią bezstopniową CVT, klasycznym automatem, a nawet dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną.

Wnętrze Outlandera jest obszerne, imponuje również pojemność bagażnika. Szkoda tylko, że użyte we wnętrzu materiały są twarde i niezbyt przyjemne w dotyku. Najwyższa wersja wyposażeniowa Intense+ ma 7 miejsc. Dwa dodatkowe fotele są składane pod podłogę bagażnika, a ilość miejsca na nich jest raczej symboliczna i nadają się do jazdy wyłącznie na krótkie dystanse.

Zawieszenie Outlandera II jest dość miękkie, przez co prowadzenie na asfalcie nie jest może szczególnie precyzyjne.

Cechą typową dla samochodów Mitsubishi są wysokie ceny części zamiennych w serwisach autoryzowanych. Nie inaczej jest w przypadku Outlandera. Nie bardzo da się wytłumaczyć fakt, że dany element do Outlandera kosztuje w ASO znacznie drożej niż ta sama część do Peugeota 4008 czy Citroena C-Crosser...

A jakie części zużywają się najczęściej? W dwulitrowym dieslu dość szybko odmawia współpracy sprzęgło, o filtr DPF i turbosprężarkę trzeba po prostu odpowiednio dbać (odpowiednio o poziom oleju i jego chłodzenie oraz wypalanie sadzy). Uważać należy również na podatny na zarysowania lakier.

Na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami wysokoprężnymi, szczególnie 2.0 DI-D, często pochodzące z polskiego salonu. Lepszy wyborem będą jednak jednostki 2.2 lub benzynowe 2.0 i 2.4, które cieszą się dobrą opinią. 3.0 odradzamy ze względu na zużycie paliwa. Generalnie również lepiej omijać samochody sprowadzane z Ameryki, których konstrukcja nieco różni się do samochodów w specyfikacji europejskiej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-07-29

Wersje

NADWOZIA

Mitsubishi Outlander PHEV znów w sprzedaży2020-03-26Mitsubishi Outlander już bez silnika Diesla2018-10-07Mitsubishi Outlander po zmianach. Ceny2017-01-1115 lat Mitsubishi Outlander2016-10-29Mitsubishi Outlander PHEV bestsellerem2015-12-08Mitsubishi Outlander po liftingu2015-04-05

Mitsubishi Outlander CRASHTEST

Mitsubishi Outlander - AKCJE NAWROTOWE

2010-06-24W samochodach Mitsubishi Outlander możliwe jest przetarcie elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, co może prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika. Następstwem takiego zdarzenia może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

W Polsce wada dotyczy 634 egzemplarzy Mitsubishi Outlander

plik pdf
2010-08-26W samochodach Mitsubishi Outlander możliwe jest przetarcie elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, co może prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika. Następstwem takiego zdarzenia może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

W Polsce wada dotyczy kolejnych 169 egzemplarzy Mitsubishi Outlander.

plik pdf
2011-03-31Przedsiębiorca poinformował, że ryzyko przetarcia elektrycznej wiązki systemu sterowania silnikiem, mogące prowadzić do powstania zwarcia powodującego uruchomienie rozrusznika wykryto w kolejnej liczbie samochodów Mitsubishi Outlander (CW) oraz dodatkowo w samochodach Mitsubishi Lancer (CY, CX). Następstwem tej usterki może być nadmierne rozgrzanie rozrusznika, a w skrajnym przypadku - zapalenie się pojazdu.

W Polsce wada dotyczy 5065 egzemplarzy Mitsubishi Outlander (CW) oraz Mitsubishi Lancer (CY,CX).

plik pdf
2011-08-11W niektórych samochodach Mitsubishi Outlander (CW) w wersji 5-miejscowej wyprodukowanych w latach 2010 - 2011, ze względu na błąd w procesie wstępnego montażu, śruby tylnej piasty (4 z każdej strony, łącznie 8) mogły zostać niewłaściwie przymocowane (dokręcone z niedostatecznym momentem). Jeśli klient użytkuje samochód z usterką przez dłuższy czas, śruby mocowania tylnej piasty mogą stopniowo rozluźniać się i powodować specyficzny dźwięk. Ostatecznie piasta tylnego koła może się odkręcić.

W Polsce wada dotyczy 110 sztuk samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Wszyscy klienci, którzy zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka. W zależności od poprawności przykręcenia śrub piasty tylnej, śruby te zostaną dokręcone przy użyciu klucza dynamometrycznego lub śruby zostaną wymienione lub zostanie wymieniona cała piasta.

plik pdf

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Koleos

Renault Koleos

2.5 171 KM benzyna2008SUVręczna4x4
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.5 i 169 KM benzyna2008SUVręczna4x4
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TSI 170 KM benzyna2008SUVręczna4x4
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi Outlander II 2.4 170 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.