chceauto.pl
x

Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM

Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
56 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1590 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1260 kg
Ładowność
610 kg

OSIĄGI

Moc
117 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
183 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
63 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/70 R16
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
419 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
166 km/h

Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KMMitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM

Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX to miejski crossover. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 2010 roku i przetrwała w produkcji aż 11 lat, przechodząc przy tym aż trzy większe lub mniejsze liftingi. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej GS, która została opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi.

Przez lata dość mocno zmieniał się wygląd samochodu, jego wyposażenie czy stosowane jednostki napędowe.

W 2022 roku na rynek weszła druga generacja ASX-a. Samochód jest kopią Renault Captur, oba pojazdy różnią się tylko logiem.

Renault Captur i Mitusbishi ASX zostały zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferują identyczną gamę układów napędowych. Obejmuje ona pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

W zależności od silnika dostępne są przekładnie manualne lub dwusprzęgłowe. W odróżnieniu od ASX I generacji, samochód posiada wyłącznie przedni napęd.


Mitsubishi ASX I FL2

Mitsubishi ASX pierwszej generacji zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej wykorzystywanej przez te pojazdy (oznaczonej jako GS, jest to konstrukcja opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi, a wykorzystywana m.in. w Dodge'u Journey czy jego europejskim wcieleniu, czyli Fiacie Freemoncie, ale także Jeepach Patriot i Compass oraz drugiej generacji Outlandera).

Dążąc do obniżenia kosztów produkcji, Mitsubishi starało się zunifikować model z Outlanderem i w dużym stopniu się to udało - aż 70 procent części w obu modelach jest takich samych.

W Europie Mitsubishi ASX jest oferowane z benzynowym silnikiem 1.6 Mivec oraz dieslami 1.8 i 2.2 DID. Poza Starym Kontynentem oferowane są również auta z benzynowymi silnikami 1.8 i 2.0 (ten ostatni mógł napędzać cztery koła).

Wybierając samochód z silnikiem Diesla trzeba zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy. Przede wszystkim silnik 1.8 DID to konstrukcja własna Mitsubishi o niespotykanie niskim stopniu sprężania (1:15) oraz zmiennych fazach rozrządu (to pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie osobowym).

Silnik ten cieszy się opinią bezawaryjnego, ale osprzęt jednak podlega naturalnemu zużyciu, a ponieważ jednostka ta nie jest stosowana w innych modelach, to trudno jest o zamienniki. Ponadto ceny w serwisach Mitsubishi potrafią przyprawić o ból głowy (np. wtryskiwacz Denso kosztuje ponad 2 tys. zł, wymiana dwumasowego koła zamachowego - poza ASO - to koszt ok. 5 tys. zł).

Z kolei jednostka 2.2 DID montowana w Mitsubishi ASX pochodzi od Peugeota (współpraca z PSA była zresztą szersza, klonami ASX-a są Peugeot 4008 i Citroen C4 Aircross), jednak ze względu na dużą pojemność (stawka akcyzy) silnik ten nie był chętnie kupowany.

Niestety, jeśli ktoś szuka ASX-a z napędem 4x4 (w modelu tym zastosowano rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle, załączającym napęd tylnej osi po wykryciu poślizgu kół przednich) będzie zmuszony wybrać wersję wysokoprężną, bowiem silnik 1.6 Mivec (dostępny był wyłącznie w samochodach przednionapędowych.

Największym problemem Mitsubishi ASX okazuje się jednak... korozja. To wprost niewiarygodne, jeśli weźmie się pod uwagę względnie krótki staż rynkowy tego modelu. Rdza atakuje głównie klapę bagażnika i tylne błotniki. Co gorsza, robi to podstępnie od spodu, a więc klasyczne oględziny przedzakupowe raczej nie ujawnią problemu...

Najwyraźniej jednak Mitsubishi poskąpiło ASX-owi zabezpieczenia antykorozyjnego. Po zakupie warto zabezpieczyć podwozie konserwacją.

Oferta rynkowa używanych Mitsubishi ASX obejmuje zarówno auta tańsze, z silnikiem benzynowym, jak i droższe, z jednostką 1.8 DID i napędem wszystkich kół, przy czym te ostatnie najczęściej są sprowadzane i często mają za sobą naprawy powypadkowe.

Wyposażenie ASX-a jest... przeciętne. Znajdziemy klimatyzację czy pełną "elektrykę" oraz ESP ale już fabryczne nawigacja jest raczej rarytasem.

Wiosną 2019 roku ASX został poddany dużemu liftingowi. Samochód otrzymał całkowicie nowy przód, który nawiązuje do większego Outlandera.

Masywny zderzak obejmuje cały centralny przedni pas z obu stron, a kwadratowe poziome i pionowe elementy grilla, oraz osłona pod zderzakiem mają podkreślać siłę i solidność. Nowa stylizacja sprawia, że maska jest bardziej pochylona, dzięki czemu poprawiła się widoczność z przodu. Charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka, podkreślają stylizację typową dla samochodów Mitsubishi.

W tylnej części nadwozia Mitsubishi ASX zastosowano zestaw lamp LED (z wyjątkiem kierunkowskazów), który rozciąga się na całej szerokości samochodu.

Zmodernizowany ASX otrzymał układ napędowy znany z Outlandera. Na rynkach europejskich model będzie oferowany z benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową skrzynią automatyczną INVECS-III CVT (z trybem sportowym). Dostępne będą wersje z napędem na oś przednią oraz na cztery koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowe Mitsubishi ASX z francuskimi silnikami2022-06-10Mitsubishi ASX nowej generacji2022-01-27Mitsubishi ASX Insport2020-06-16Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny2019-09-30Mitsubishi ASX po dużych zmianach2019-02-12Odświeżone Mitsubishi ASX już w salonach2017-11-28

    Ogłoszenia

    Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX

    małopolskie

    73 800 zł
    Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX

    lubuskie

    68 900 zł
    Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX

    lubelskie

    66 000 zł
    Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX

    śląskie

    59 900 zł

    Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Citroen C4 Cactus

    Citroen C4 Cactus

    1.2 PureTech 110 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 46 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Dacia Duster

    Dacia Duster

    1.6 115 KM benzyna2018crossoverręczna4x4
    cena średnia 44 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai

    1.2 DIG-T 115 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 66 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    SsangYong Tivoli

    SsangYong Tivoli

    1.6 128 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 41 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Jeep Renegade

    Jeep Renegade

    1.6 E-TorQ 110 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 54 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Kia Stonic

    Kia Stonic

    1.0 T-GDi 120 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
    cena średnia 54 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Mitsubishi ASX I FL2 1.6 Mivec 117 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS