Mini Cabrio generacji F57 to trzeci raz, kiedy Mini zostało zaoferowane jako kabriolet w nowożytnej erze marki. Produkcja tej generacji rozpoczęła się w 2015 roku. Auto bazuje na tej samej, większej platformie co hatchback F56, przez co jest od swojego poprzednika dłuższe i szersze..
Charakterystycznym elementem jest klasyczny, miękki dach, który składa się elektrycznie, oferując przy tym ciekawą opcję – może zostać zsunięty tylko do połowy. Dach składa się w stosunkowo szybkim czasie, ale niestety praktycznie całkowicie redukuje miejsce w bagażniku, który i tak jest w tych autach niewielki.
Pod maską znajdziemy typową dla współczesnych Mini gamę silników – od trzycylindrowych jednostek One i Cooper, po mocniejsze, czterocylindrowe wersje Cooper S i John Cooper Works. Samochód zachowuje dość sztywną konstrukcję, choć brak stałego dachu zawsze wprowadza nieco więcej drgań nadwozia na nierównych drogach.
Kabriolet F57 to przede wszystkim auto o charakterze miejskim, którego głównym atutem jest styl i otwarte nadwozie, a nie praktyczność czy sportowa wydajność. Jego głównymi rywalami są takie modele jak Fiat 500 Cabrio, Audi A3 Cabriolet czy BMW 2 Cabrio.