chceauto.pl
x
Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-11 Opinie
Czy tak wyglądać będzie elektryczna klasa S przyszłości?

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Producent deklaruje, że mamy do czynienia ze ”studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu”. Wszelkie porównania do elektrycznego wcielenia jednej z kolejnych generacji klasy S wydają się więc uprawnione.

Ogromne wrażenie robi sam wygląd nadwozia. Niespotykane, ”rozciągnięte” proporcje Vision EQS – tworzące tzw. ”jeden łuk” – sprawiają, że pojazd przenosi język projektowania Mercedesów z rodziny EQ w nowy wymiar. Płynne, a zaraz mocno ”wyrzeźbione” linie nadwozia nadają prototypowi majestatyczny wygląd. Jego charakterystyczną cechą jest przecinający nadwozie w poziomie niebieski ”pas świetlny”. Luksusowy charakter podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory DIGITAL LIGHT z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym (okala samochód dookoła). Z jednej strony współtworzą one typowy dla Mercedesa łagodny wygląd, a z drugiej pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia i oferują perspektywę tego, czego możemy spodziewać się po przyszłych konfiguracjach oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz.
229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny i sprawia, że gwiazda marki ”lśni” w nieznany dotąd sposób.

Interakcja między Vision EQS a jego otoczeniem nie ogranicza się tylko do świateł. Cyfrowy przedni grill, który jako pierwszy na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED, oferuje nowy poziom precyzyjnej, trójwymiarowej(!) sygnalizacji.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Kabina VISION EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Po raz pierwszy cała deska rozdzielcza ”stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Wyjątkową atmosferę zapewnia wybór materiałów zastosowanych w kabinie. Firma systematycznie rozwija wykorzystanie materiałów ekologicznych i używa zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Wysokiej jakości mikrofibra DINAMICA w kolorze krystalicznej bieli, wykonana z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z wykończeniami z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku ”oceanicznego”.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Dzięki silnikom elektrycznym przy przedniej i tylnej osi oraz akumulatorowi zintegrowanemu z podłogą Vision EQS może pochwalić się doskonałym rozkładem mas. Auto wyposażono w elektryczny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego i akumulatorem zamontowanym głęboko w podłodze, pomiędzy osiami. Dzięki mocy ponad 350 kW i momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.

Baterie akumulatorów mają pojemność około 100 kWh. Mercedes deklaruje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW (w Polsce nie ma obecnie ani jednej ładowarki o takiej mocy!), "tankowanie” akumulatora do 80 proc. pojemności trwa mniej niż 20 minut.


Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes-Benz Vision EQS - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQS

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...