chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-11 Opinie
Czy tak wyglądać będzie elektryczna klasa S przyszłości?

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Producent deklaruje, że mamy do czynienia ze ”studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu”. Wszelkie porównania do elektrycznego wcielenia jednej z kolejnych generacji klasy S wydają się więc uprawnione.

Ogromne wrażenie robi sam wygląd nadwozia. Niespotykane, ”rozciągnięte” proporcje Vision EQS – tworzące tzw. ”jeden łuk” – sprawiają, że pojazd przenosi język projektowania Mercedesów z rodziny EQ w nowy wymiar. Płynne, a zaraz mocno ”wyrzeźbione” linie nadwozia nadają prototypowi majestatyczny wygląd. Jego charakterystyczną cechą jest przecinający nadwozie w poziomie niebieski ”pas świetlny”. Luksusowy charakter podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory DIGITAL LIGHT z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym (okala samochód dookoła). Z jednej strony współtworzą one typowy dla Mercedesa łagodny wygląd, a z drugiej pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia i oferują perspektywę tego, czego możemy spodziewać się po przyszłych konfiguracjach oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz.
229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny i sprawia, że gwiazda marki ”lśni” w nieznany dotąd sposób.

Interakcja między Vision EQS a jego otoczeniem nie ogranicza się tylko do świateł. Cyfrowy przedni grill, który jako pierwszy na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED, oferuje nowy poziom precyzyjnej, trójwymiarowej(!) sygnalizacji.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Kabina VISION EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Po raz pierwszy cała deska rozdzielcza ”stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Wyjątkową atmosferę zapewnia wybór materiałów zastosowanych w kabinie. Firma systematycznie rozwija wykorzystanie materiałów ekologicznych i używa zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Wysokiej jakości mikrofibra DINAMICA w kolorze krystalicznej bieli, wykonana z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z wykończeniami z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku ”oceanicznego”.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Dzięki silnikom elektrycznym przy przedniej i tylnej osi oraz akumulatorowi zintegrowanemu z podłogą Vision EQS może pochwalić się doskonałym rozkładem mas. Auto wyposażono w elektryczny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego i akumulatorem zamontowanym głęboko w podłodze, pomiędzy osiami. Dzięki mocy ponad 350 kW i momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.

Baterie akumulatorów mają pojemność około 100 kWh. Mercedes deklaruje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW (w Polsce nie ma obecnie ani jednej ładowarki o takiej mocy!), "tankowanie” akumulatora do 80 proc. pojemności trwa mniej niż 20 minut.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-Benz Vision EQS - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQS

Zobacz także

Samochody elektryczne czy wodorowe? Analiza badań i kluczowe wnioski

Samochody elektryczne czy wodorowe? Analiza badań i kluczowe wnioski 2019-11-13

Rozpoczęcie produkcji modelu ID.3 sprawia, że pytanie o to, który rodzaj napędu ma przed sobą większą przyszłość staje się znowu aktualne. Wyjaśniamy na czym, według dzisiejszego stanu wiedzy, polegają najważniejsze zalety napędu elektrycznego...
40 lat klasy S W126

40 lat klasy S W126 2019-10-02

Mija właśnie 40 lat od debiutu najbardziej pożądanego Mercedesa klasy S w historii. W 1979 roku na salonie we Frankfurcie zadebiutował Mercedes-Benz Sonderklasse typoszeregu W126. Dziś mało kto pamięta, że auto powstawało w cieniu kryzysu naftowego....
Salon we Frankfurcie - cz. II

Salon we Frankfurcie - cz. II 2019-09-16

Salon we Frankfurcie - cz. I

Salon we Frankfurcie - cz. I 2019-09-15

Land Rover Defender w szczegółach

Land Rover Defender w szczegółach 2019-09-10

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą we Frankfurcie zaprezentowano wreszcie zupełnie nową generację legendarnego Land Rovera Defendera. Chociaż auto stało się zdecydowanie bardziej cywilizowane, Brytyjczycy twierdzą, że w terenie radzi sobie nie gorzej...
Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ 2019-09-07

Smart oficjalnie stał się pierwszą w historii marką produkującą wyłączenie samochody elektryczne. Niemiecka marka poddała modernizacji wszystkie modele, czyli fortwo, forfour i cabrio, jednocześnie dodając do ich nazwy litery EQ.Nie mamy jednak do...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.