chceauto.pl
x
Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-11 Opinie
Czy tak wyglądać będzie elektryczna klasa S przyszłości?

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Producent deklaruje, że mamy do czynienia ze ”studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu”. Wszelkie porównania do elektrycznego wcielenia jednej z kolejnych generacji klasy S wydają się więc uprawnione.

Ogromne wrażenie robi sam wygląd nadwozia. Niespotykane, ”rozciągnięte” proporcje Vision EQS – tworzące tzw. ”jeden łuk” – sprawiają, że pojazd przenosi język projektowania Mercedesów z rodziny EQ w nowy wymiar. Płynne, a zaraz mocno ”wyrzeźbione” linie nadwozia nadają prototypowi majestatyczny wygląd. Jego charakterystyczną cechą jest przecinający nadwozie w poziomie niebieski ”pas świetlny”. Luksusowy charakter podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory DIGITAL LIGHT z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym (okala samochód dookoła). Z jednej strony współtworzą one typowy dla Mercedesa łagodny wygląd, a z drugiej pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia i oferują perspektywę tego, czego możemy spodziewać się po przyszłych konfiguracjach oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz.
229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny i sprawia, że gwiazda marki ”lśni” w nieznany dotąd sposób.

Interakcja między Vision EQS a jego otoczeniem nie ogranicza się tylko do świateł. Cyfrowy przedni grill, który jako pierwszy na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED, oferuje nowy poziom precyzyjnej, trójwymiarowej(!) sygnalizacji.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Kabina VISION EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Po raz pierwszy cała deska rozdzielcza ”stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Wyjątkową atmosferę zapewnia wybór materiałów zastosowanych w kabinie. Firma systematycznie rozwija wykorzystanie materiałów ekologicznych i używa zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Wysokiej jakości mikrofibra DINAMICA w kolorze krystalicznej bieli, wykonana z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z wykończeniami z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku ”oceanicznego”.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Dzięki silnikom elektrycznym przy przedniej i tylnej osi oraz akumulatorowi zintegrowanemu z podłogą Vision EQS może pochwalić się doskonałym rozkładem mas. Auto wyposażono w elektryczny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego i akumulatorem zamontowanym głęboko w podłodze, pomiędzy osiami. Dzięki mocy ponad 350 kW i momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.

Baterie akumulatorów mają pojemność około 100 kWh. Mercedes deklaruje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW (w Polsce nie ma obecnie ani jednej ładowarki o takiej mocy!), "tankowanie” akumulatora do 80 proc. pojemności trwa mniej niż 20 minut.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-Benz Vision EQS - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQS

Zobacz także

Skoda Enyaq iV - pierwszy elektryczny suv Skody

Skoda Enyaq iV - pierwszy elektryczny suv Skody 2020-09-01

Wiemy już, jak wygląda pierwszy model Grupy VW zbudowany w oparciu o platformę MEB. Enyaq iV to "przedskoczek" nowego Volkswagena ID.4.ENYAQ iV ma 4649 mm długości, 1879 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Rozstaw osi wynoszący 2765 mm i brak tunelu...
Historia klasy E

Historia klasy E 2020-08-26

Mercedes szykuje się do rynkowego debiutu kolejnego wcielenia klasy E. Jak dobrze znacie historię tego modelu? Za poprzedników klasy E można uznać jedne z pierwszych samochodów osobowych produkowanych pod marką Mercedes-Benz: model 8/38 PS(W 02) oraz...
Skoda Enyaq iV na zdjęciach

Skoda Enyaq iV na zdjęciach 2020-08-26

1 września odbędzie się oficjalna premiera Skody Enyaq iV - pierwszego elektrycznego modelu marki. Odbędzie się ona podczas uroczystego spotkania w Pradze, jak i w formule online. Wydarzenie po raz pierwszy będzie transmitowane przy wykorzystaniu...
Volkswagen Id.3 już w Polsce. Ceny

Volkswagen Id.3 już w Polsce. Ceny 2020-08-26

Volkswagen wprowadza na polski rynek model ID.3. Samochód zbudowano na bazie modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Początkowo auto oferowane będzie wyłącznie z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, który...
13 tys. elektryków w Polsce

13 tys. elektryków w Polsce 2020-08-25

Według danych z końca lipca 2020 roku., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 13 057 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy bieżącego roku przybyło ich dokładnie 4 061 sztuk, czyli o 78 proc. więcej niż w...
Jaguar I-Pace po zmianach

Jaguar I-Pace po zmianach 2020-08-24

Jaguar poddał modernizacji swój pierwszy elektryczny model, czyli I-Pace.Jedną z największych nowości jest nowy system multimedialny, którego sercem jest 10-calowy ekran dotykowy. System oczywiście współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.