chceauto.pl
x
Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-11
Czy tak wyglądać będzie elektryczna klasa S przyszłości?

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Producent deklaruje, że mamy do czynienia ze ”studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu”. Wszelkie porównania do elektrycznego wcielenia jednej z kolejnych generacji klasy S wydają się więc uprawnione.

Ogromne wrażenie robi sam wygląd nadwozia. Niespotykane, ”rozciągnięte” proporcje Vision EQS – tworzące tzw. ”jeden łuk” – sprawiają, że pojazd przenosi język projektowania Mercedesów z rodziny EQ w nowy wymiar. Płynne, a zaraz mocno ”wyrzeźbione” linie nadwozia nadają prototypowi majestatyczny wygląd. Jego charakterystyczną cechą jest przecinający nadwozie w poziomie niebieski ”pas świetlny”. Luksusowy charakter podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory DIGITAL LIGHT z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym (okala samochód dookoła). Z jednej strony współtworzą one typowy dla Mercedesa łagodny wygląd, a z drugiej pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia i oferują perspektywę tego, czego możemy spodziewać się po przyszłych konfiguracjach oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz.
229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny i sprawia, że gwiazda marki ”lśni” w nieznany dotąd sposób.

Interakcja między Vision EQS a jego otoczeniem nie ogranicza się tylko do świateł. Cyfrowy przedni grill, który jako pierwszy na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED, oferuje nowy poziom precyzyjnej, trójwymiarowej(!) sygnalizacji.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Kabina VISION EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Po raz pierwszy cała deska rozdzielcza ”stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Wyjątkową atmosferę zapewnia wybór materiałów zastosowanych w kabinie. Firma systematycznie rozwija wykorzystanie materiałów ekologicznych i używa zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Wysokiej jakości mikrofibra DINAMICA w kolorze krystalicznej bieli, wykonana z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z wykończeniami z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku ”oceanicznego”.

Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes-Benz Vision EQS
Dzięki silnikom elektrycznym przy przedniej i tylnej osi oraz akumulatorowi zintegrowanemu z podłogą Vision EQS może pochwalić się doskonałym rozkładem mas. Auto wyposażono w elektryczny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego i akumulatorem zamontowanym głęboko w podłodze, pomiędzy osiami. Dzięki mocy ponad 350 kW i momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.

Baterie akumulatorów mają pojemność około 100 kWh. Mercedes deklaruje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW (w Polsce nie ma obecnie ani jednej ładowarki o takiej mocy!), "tankowanie” akumulatora do 80 proc. pojemności trwa mniej niż 20 minut.


Mercedes-Benz Vision EQS - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQSMercedes-Benz Vision EQS

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS