chceauto.pl
x

Mercedes - Benz A-klasa 160 2018

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne samochody

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W176 FL 160 102 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 57 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W177 160 109 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 63 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes - Benz A-klasa W176 FL 160 102 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 63 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1

Kilka słów o modelu

W176 (2012-2018)

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1.

IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w Genewie. Auto zerwało z tradycją poprzedników. Zrezygnowano z architektury typu sandwich i kształtów minivana – samochód stał się zadziornym kompaktem kierowanym do zdecydowanie młodszych nabywców. W 2013 roku ofertę uzupełniły odmiany sedan i kombi (model CLA) oraz zbudowany w oparciu o klasę A crossover – Mercedes GLA. Rok 2015 przyniósł subtelny lifting karoserii oraz zmodernizowaną paletę jednostek napędowych. Pojawiły się wówczas nowe odmiany silnikowe (np. A160, A250, A220d).

Z punktu widzenia nabywców największą zaletą W176 jest stylistyka. Mimo że auto nie jest już produkowane wygląda bardzo współcześnie i może się podobać. Niestety okupiono to stosunkowo ciasnym wnętrzem, zwłaszcza na tylnej kanapie. Klasa A ma też mały bagażnik i mikroskopijny otwór ładunkowy.

Wszystkie stosowane w tym modelu jednostki napędowe wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Większość (konstrukcje Mercedesa) ma napęd rozrządu realizowany łańcuchem. W silnikach 1,8 i 2,0 l (zwłaszcza serwisowanych w trybie „longlife”) może dojść do jego rozciągnięcia (charakterystyczne grzechotanie po uruchomieniu). Podstawowy diesel – 1,5 l – to konstrukcja Renault (1,5 dCi). Na szczęście w tym przypadku nie słychać o (typowych dla tego silnika) problemach z panewkami. Pojawiają się jednak typowe problemy z układem wtryskowym czy turbodoładowaniem.

Chociaż niektórzy użytkownicy zgłaszają zastrzeżenia co do jakości (np. uszczelki), samochód cieszy się świetną opinią. Czasami wariuje elektronika, zdarzają się też przecieki wody do bagażnika. W tym przypadku winę ponoszą zużyte (przetarte) uszczelki lub wadliwie położona mastyka (pod zderzakiem, wokół otworów odpowietrzających). Usunięcie problemu wymaga najczęściej demontażu samego zderzaka i poprawy oryginalnego uszczelnienia.

W większości przypadków (auta z udokumentowaną historią) eksploatacja ogranicza się jednak do typowych wymian materiałów eksploatacyjnych. Po około 200 tys. km można się jednak spodziewać problemów z rozrządem (wyciągnięty łańcuch) i zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7G-DCT. W każdym z przypadków, w zależności od zakresu uszkodzeń, naprawa – oczywiście poza autoryzowanym warsztatem – pochłonie między 3 a 5 tys. zł.

W177 (2018-2019)

IV generacja Mercedesa klasy A, czyli typoszereg W177, debiutował na początku 2018 roku na salonie genewskim.

Czwarta generacja wyraźnie nawiązuje do poprzednika - na pierwszy rzut oka można nawet stwierdzić, że mamy do czynienia z autem po liftingu, a nie całkiem nową generacją. Zachowano bowiem kształt linii bocznej z mocno zarysowanym słupkiem C. Zmieniła się natomiast przednia i tylna część nadwozia - nawiązują one do Mercedesa CLS.

Zupełnie inne są jednak wymiary. Rozstaw osi powiększono do 273 cm (o 3 cm więcej niż w poprzedniku). Nadwozie ma 441 cm długości, 179 cm szerokości i 144 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów czyli o 29 litrów więcej niż w trzecoek generacji.

Całkowicie nowe jest również wnętrze. Podobnie jak w innych nowych modelach Mercedesa (jak klasa S, E, G czy CLS), dostępne są dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, które schowano pod jedną szklaną taflą - jeden znajduje się przed kierowcą, a drugi na szczycie konsoli środkowej. Jeśli ktoś nie zdecyduje się na dopłatę otrzyma dwa ekrany 7-calowe, które stanowią wyposażenie standardowe.

W kwietniu 2018 roku w Chinach pokazano wersję sedan Long o rozstawie osi wydłużonym o 6 cm. Z kolei w lipcu 2018 roku zadebiutowała europejska wersja sedan - ten samochód jest o bliżniaczy (stylistyczie) z wersją chińską, natomiast rozstaw osi jest identyczny jak w hatchbacku, czyli 273 cm.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS