chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-20 Opinie
Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejsza odmiana tego modelu, napędzana najmocniejszym silnikiem V8 w historii niemieckiego koncernu.

Mercedes-AMG GT Black Series
Mercedes-AMG GT Black Series
Black Series zawsze było topową wersją samochodów sygnowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku - pod maską Mercedesa-AMG GT Black Series znalazł się silnik 4.0V8. To znana już z Mercedesa-AMG GT jednostka, ale w tym wypadku wystrojono ją na 730 KM (w zakresie 6700-6900 obr/min) i 800 Nm (już od 2000 obr/min).

To sprawia, że silnik staje się zdecydowanie najmocniejszą jednostką V8 w historii Mercedesa i deklasuje najmocniejszy do tej pory silnik V8 stosowany w Mercedes-AMG GT R, który generował 585 KM.

Silnik GT Black Series współpracuje z dwusprzegłową przekładnią AMG Speedshift DCT o siedmiu przełożeniach za pośrednictwem której napędza wyłącznie tylne koła. Skrzynię umieszczono przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), co zapewnia idealny rozkład mas.

Mercedes-AMG GT Black Series
Mercedes-AMG GT Black Series
Mercedes-AMG GT Black Series rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a do 200 km/h - w 9 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

By osiągnąć taką moc inżynierowi AMG poddali jednostkę V8 sporym zmianom. Na szczęście jednostka ta jest podatna na modyfikacje - daje ona projektantom dużo swobody w przypadku jednego, kluczowego aspektu – rozmieszczenia wykorbień wału korbowego, co mocno wpływa to na charakterystykę silnika.

Zazwyczaj wały korbowe jednostek V8 występują w dwóch wydaniach: „cross-plane” (układ przestrzenny), w którym czopy korbowe czterech par cylindrów znajdują się pod kątem 90 stopni względem siebie (w AMG stosowano go we wszystkich poprzednich silnikach V8), oraz „płaskim”, gdzie wszystkie czopy korbowe znajdują się na tej samej płaszczyźnie z przesunięciem o 180 stopni.

Mercedes-AMG GT Black Series
Mercedes-AMG GT Black Series
Płaski wał korbowy wymusza zapłony naprzemiennie w obu rzędach cylindrów, dzięki czemu wymiana ładunku jest sprawna i równomierna (kolejność zapłonu to 1-8-2-7 4-5-3-6), a jednostka odznacza się wręcz agresywną responsywnością.
Do zalet płaskiego wału korbowego należą też niezwykła „gładkość” pracy silnika oraz wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Kolejną charakterystyczną cechą takiej jednostki jest jej wyrazisty dźwięk. W celu optymalnego wykorzystania pojemności skokowej, a co za tym idzie – potencjału osiągów 4,0-litrowego silnika biturbo V8, inżynierowie AMG przenieśli stronę wydechową pomiędzy rozwidlone rzędy cylindrów widlastej „ósemki”.

Mercedes-AMG GT Black Series
Mercedes-AMG GT Black Series
Choć można uznać, że motor nowego AMG GT Black Series bazuje na 4-litrowym silniku V8 biturbo z suchą miską olejową, to z uwagi na liczne modyfikacje otrzymał inne oznaczenie wewnętrzne – M178 LS2. Nowe wałki rozrządu oraz kolektory wydechowe są dostosowane do nowej kolejności zapłonu i dodatkowo usprawniają cykl gazowy.

Obie turbosprężarki typu twin-scroll zamontowano na łożyskach tocznych. W Black Series turbosprężarki otrzymały większy wirnik kompresora, dzięki któremu mogą łącznie dostarczać 1100 kg powietrza na godzinę. Dla porównania, w przypadku AMG GT R wartość ta wynosi 900 kg/h.

Mercedes-AMG GT Black Series trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes-AMG GT Black Series - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black SeriesMercedes-AMG GT Black Series

Zobacz także

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE w serii F1 Edition

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE w serii F1 Edition 2022-06-29

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE to najmocniejszy jak dotąd seryjny model marki z Affalterbach – w czym zasługa transferu techniki z Formuły 1. Hybrydowy napęd z silnikiem elektrycznym i akumulatorem AMG High Performance przy tylnej osi generuje moc...
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem 2022-04-08

Mercedes poszerza gamę modelu AMG SL o nową wersję. Ten czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem będzie dostępny również z silnikiem... czterocylindrowym.Przypomnijmy, nowa generacja Mercedesa-AMG SL została zaprezentowana w październiku 2021 roku....
Odświeżony Mercedes-AMG GT Coupé V8 już w Polsce

Odświeżony Mercedes-AMG GT Coupé V8 już w Polsce 2022-03-22

Zmodernizowane Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ w wersji V8 można już zamawiać w polskich salonach. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Co...
Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53

Mercedes-AMG EQE 43 i EQE 53 2022-02-16

Mercedes rozszerza gamę elektrycznych modeli sygnowanych przez AMG. Do modelu EQS dołącza EQE i to od razu w dwóch wersjach - jako EQE 43 4Matic i EQE 53 4Matic+.Mercedes-AMG EQE 43 napędzany jest przez umieszczone przy osiach dwa silniki elektryczne o...
Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion

Kup sobie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Wydasz mniej niż milion 2021-12-18

W polskich salonach można zamawiać już nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+. Cena modelu wynosi od 728 600 zł. Luksusowa limuzyna o mocy do 560 kW (761 KM) oraz 578 km zasięgu (WLTP; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 21,4 kWh/100 km) została...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS