chceauto.pl
x
Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-04-30 Opinie
Mercedes klasy C obecnej generacji debiutował w 2021 roku. Teraz niemiecki koncern pokazał pierwszą wersję sygnowaną przez AMG. Oto Mercedes-AMG C 43 4Matic.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Poprzednia generacja pojazdu o tym oznaczeniu napędzana była trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 390 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Tymczasem ze względu na wciąż zaostrzane normy emisji spalin pod maskę nowej generacji trafił czterocylindrowy silnik o pojemności zaledwie dwóch litrów. Czy to nie za mało?

Okazuje się, że specjaliści od AMG przyłożyli się do swojej pracy. Dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanej turbosprężarki jednostka generuje 408 KM (przy 6750 obr/min) i 500 Nm (przy 5000 obr/min).

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Co więcej, w określonych sytuacjach do dyspozycji jest jeszcze krótkotrwały "zastrzyk" mocy rozruszniko-alternatora (RSG) wynoszący 10 kW (14 KM). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (mild hybrid): oferuje tymczasowe zwiększenie mocy, a także umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja. Jednocześnie 48-woltowa instalacja zwiększa komfort jazdy – działanie funkcji start-stop i żeglowania jest niemal niezauważalne.

W efekcie Mercedes-AMG C 43 sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a kombi na to samo zadanie potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG można podnieść ją do 265 km/h.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Silnik, wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego), który debiutował w Mercedes-AMG SL 43, jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym motorem z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie „wydechu” a kołem kompresji po stronie „dolotu”, zintegrowano mały silnik elektryczny – o grubości około 4 cm. Elektronicznie sterowany motor bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym „rozpędza” koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 000 obr./min.

Standardowe wyposażenie Mercedesa-AMG C 43 4Maric stanowi skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył, automatyczna, dwusprzęgłowa, dziewięciostopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia.

Ceny nowego Mercedesa-AMG C 43 4Matic nie zostały jeszcze ogłoszone.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Zobacz także

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308

Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308 2022-05-27

Euro NCAP ogłosił kolejne wyniki testów zderzeniowych. Tym razem pod lupę niezależnych ekspertów od bezpieczeństwa trafiło sześć nowych modeli i nie wszystkie otrzymały ocenę pięciogwiazdkową.Zastrzeżenia dotyczyły spokrewnionych ze sobą,...
Mercedes klasy C jako hybryda plug-in

Mercedes klasy C jako hybryda plug-in 2021-11-03

Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu...
Mercedes klasy C All-Terrain

Mercedes klasy C All-Terrain 2021-08-18

Jeśli nie podoba się wam oferta suvów Mercedesa producent ze Stuttgartu przygotował właśnie ciekawą alternatywę. Chodzi o "uterenowioną" klasę C - model All-Terrain. Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej klasy C kombi o około...
Oto nowy Mercedes klasy C

Oto nowy Mercedes klasy C 2021-02-23

W ostatniej dekadzie klasa C była najczęściej kupowanym modelem niemieckiej marki. Poprzednia generacja, wprowadzona w 2014 roku, tylko w wersjach sedan i kombi trafiła w ręce ponad 2,5 mln nabywców.Nowe wcielenie, przy długości 4751 mm i szerokości...
Elektryczna ofensywa Mercedesa

Elektryczna ofensywa Mercedesa 2020-07-21

Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od klasy A do klasy S, od GLA do GLE.W segmencie aut kompaktowych Mercedes-Benz oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A,...