chceauto.pl
x

Mazda MX-5 2.0 SKYACTIV-G 2019

Oceny użytkowników4.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 4/5
Głosy: 1.

Dostępne samochody

Mazda MX-5

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM

2019, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 86 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Mazda MX-5

Mazda MX-5 IV RF 2.0 SKYACTIV-G 160 KM

2019, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 98 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Mazda MX-5

Mazda MX-5 IV 2.0 Skyactiv-G 184 KM

2019, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 88 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Mazda MX-5

Mazda MX-5 IV RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM

2019, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 96 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Mazda MX-5

Mazda MX-5 IV RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM

2019, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 109 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.00/5. Głosy: 1

Kilka słów o modelu

IV (2015-2019)

IV generacja Mazdy MX-5 pojawiła się w 2014 roku. Auto zbudowano zgodnie z zasadami języka stylistycznego KODO, którego filozofią jest pełna harmonia kierowcy i samochodu. Japońscy inżynierowie i styliści skupili się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z prowadzenia. By to uzyskać obniżono środek ciężkości i dopracowano rozłożenie masy. Model może pochwalić się idealną dystrybucją - na obie osie przypada równo po 50 procent ciężaru auta.

Co ciekawe, auto jest aż o 10 cm krótsze i o 2 cm niższe od poprzednika - długość nadwozia to dokładnie 3,915 mm. Karoseria ma też 1,730 mm szerokości i zaledwie 1,235 mm wysokości. Rozstaw osi to 2,315 mm.

W stosunku do poprzednika auto zrzuciło aż 100 kg. Odchudzenie było możliwe dzięki zastosowaniu aluminium (z tego metalu zbudowano m.i maskę, przednie błotniki i wzmocnienia zderzaków) i rezygnacji z twardego, elektrycznie rozkładanego dachu. Nowa MX-5, na wzór starszych generacji, otrzymała klasyczny, materiałowy dach.

W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, na tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy. Mazda MX-5 standardowo wyposażone jest w opony 195/60/16.

W 2018 roku Mazda MX-5 została poddana modernizacji. Zmiany stylistyczne ograniczono do minimum, ale znacznej modernizacji poddano jednostki napędowe. Dzięki niej benzynowe silniki 1.5 i 2.0 SkyActive-G spełniają najnowszą nową normę emisji spalin Euro 6d Temp, a jednocześnie poprawiono ich reakcję na gaz.

W przypadku silnika 2.0 akustycy skupili się na poprawieniu dźwięku, ponadto wyraźnie przesunięto granicę maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr/min. Jednocześnie moc tej wolnossącej jednostki wzrosła ze 160 do 184 KM (przy 7000 obr/min). Symbolicznie wzrósł również moment obrotowy (z 200 do 205 Nm, przy 4 tys. obr/min).

Ponadto Mazda MX-5 otrzymała szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Są to Advanced Smart City Brake Support, który wykrywa pojazdy i pieszych przed pojazdem oraz potrafi uruchomić hamulce, Smart City Brake Support (Reverse), który wykrywa przeszkody podczas cofania i również potrafi zahamować, a także system monitorowania zmęczenia kierowcy, rozpoznawania znaków drogowych oraz kamera cofania.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS