Wiele wskazuje na to, że Lexus wkrótce rozszerzy swój alfabet o dwie kolejne litery. Model oznaczony skrótem LQ ma być czymś zupełnie nowym w ofercie japońskiej marki. Słynący z napędów hybrydowych producent zaproponuje nam bardzo ciekawą hybrydę – samochód, który połączy w nadwoziu SUV cechy limuzyny i grand tourera. Znamy prognozy dotyczące daty premiery i cen nowego auta.
Oznaczenie LQ Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym już w 2018 roku. A pojawiające się wtedy pogłoski, że taką nazwę otrzyma nowy SUV z Japonii wydają się dzisiaj zdobywać potwierdzenie za sprawą informacji podanych przez portal Car and Driver. Zdaniem amerykańskich mediów Lexus LQ będzie zupełnie nowym autem i w roli flagowego SUV-a zastąpi model LX. Takie informacje stoją w opozycji do krążących wcześniej plotek, że to właśnie Lexus LX przejdzie radykalną metamorfozę i będzie rywalizował z najbardziej luksusowymi SUV-ami na rynku.
LQ okaże się najpewniej produkcyjnym wcieleniem konceptu LF-1 Limitless, pokazanego przez Lexusa w 2018 roku. Konstrukcyjnie nowemu modelowi ma być najbliżej do limuzyny LS. Możemy zatem spodziewać się nadwozia o długości co najmniej 5 metrów i przestronnego wnętrza z dużą ilością miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń.
Car and Driver sugeruje, że w stylistyce auta znajdziemy też nawiązania do innego flagowego auta Lexusa – coupé LC. LQ zyska zapewne wyróżniający się design, długą maskę oraz płynnie opadającą ku tyłowi linię dachu. Dokładnie takie cechy miał Lexus LF-1 Limitless, którego stylistka wywołała wiele pochlebnych reakcji.
Konstrukcyjne pokrewieństwo z sedanem Lexusa sprawi, że nowy flagowy SUV otrzyma najpewniej platformę przystosowaną do napędu na tył oraz te same silniki, co LS. Jeśli tak się stanie, do wyboru będą V-szóstka twin-turbo o mocy niemal 420 KM oraz prawie 360-konna hybryda, również z motorem V6. Dostępność napędu na cztery koła jest też raczej pewna. Tym bardziej, że Lexus LS jest produkowany w wariantach z napędem na tył i AWD.
W grę wchodzi ponadto sportowa odmiana z literą F w nazwie i podwójnie doładowaną V-ósemką pod maską, której spodziewamy się również w nadchodzącym Lexusie LC F. W przypadku modelu LQ F możemy spodziewać się mocy przekraczającej 600 KM.
Dziennikarze portalu Car and Driver wyceniają Lexusa LQ na co najmniej 80 tys. dolarów. Od mniej więcej tylu na amerykańskim rynku startuje hybrydowy sedan LS, którego w Polsce kupimy za minimum 490 tys. zł. W najbogatszej odmianie auto ma kosztować około 100 tys. dolarów. LQ stanie się zatem jednym z najdroższych samochodów w ofercie Lexusa.
Amerykanie przewidują, że Lexus LQ zadebiutuje w 2022 roku, czyli cztery lata po premierze pokazowego LF-1 Limitless. Taki termin wydaje się uzasadniony, zważywszy na fakt, że w przybliżeniu tyle minęło od debiutu konceptu LF-LC do premiery drogowego Lexusa LC. Dziennikarze sugerują jednak, że termin pojawienia się auta na rynku może się zmienić z powodu zawirowań wywołanych pandemią koronawirusa.