chceauto.pl
x

Lexus GS III 300 249 KM

Lexus GS III 300 249 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2005
Średnia cena
40 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2995 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
249 KM
0-100 km/h
7.2 s.
V max
240 km/h

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
66 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
430 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
18000 km czyli po 12 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.9 s.
Prędkość maksymalna
218 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Lexus GS III 300 249 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KMLexus GS III 300 249 KM

Lexus GS III 300 249 KM

Lexus GS

Lexus GS debiutował w 1993 roku. I generacja tego auta produkowana była do 1997 roku, gdy pojawił się Lexus GS drugiej generacji. W 2001 roku auto to poddano liftingowi, zaś w 2005 zakończono jego produkcję. Rok później pojawił się następca - GS trzeciej generacji, który sprzedawany był również w wersji hybrydowej.
Niezależnie od generacji Lexusy GS cieszą się dobrą opinią użytkowników, chociaż nie można zapominać, że to samochody klasy wyższej, których serwisowanie wiąże się z określonymi kosztami.

Lexus GS III

GS III generacji nigdy nie zdobył w Europie takiej popularności, jak jego niemieccy rywale pokroju Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E. Powodem takiego stanu rzeczy była oferowana przez Japończyków paleta jednostek napędowych. W gamie nie znalazł się żaden silnik wysokoprężny. Do wyboru były wprawdzie benzynowe: V6, V8 oraz – oszczędna acz niezbyt praktyczna – wersja hybrydowa, ale każdy z tych wariantów ma swoje wady...
Sam samochód uchodzi za bardzo trwały i komfortowy, chociaż próżno szukać w nim sportowego ducha BMW czy poczucia solidności znanego chociażby z Mercedesa. Mimo tego, nie sposób zarzucić mu nic poważnego – oferuje całkiem przestronne i starannie wykończone wnętrze, świetne wygłuszenie i niezłe właściwości jezdne. Nie wszystkim przypadnie jednak do gustu ”azjatycka” stylistyka, za sprawą której model prestiżowej marki łatwo pomylić z... Kią czy Hyundaiem.
Wszystkie konfiguracje napędu zapewniają autu dobre osiągi, ale największą popularnością wśród kupujących cieszy się V8 o pojemności 4.3 l (3UZ-FE) generujące moc 300 KM. To motor, który oferowany był jeszcze w poprzedniej generacji. Dobra opinia, którą się cieszy wynika z ponadprzeciętnej trwałości i – przede wszystkim – pośredniego wtrysku paliwa. To jedyny motor w gamie modelowej, który – w rozsądnych pieniądzach – można wyposażyć w instalację gazową. Pozostałe: 3.0 l (V6), 3.5 l (V6) i 4.6 l (V8) wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, co winduje cenę instalacji LPG do absurdalnego poziomu.
W przypadku benzynowego 3.0 l liczyć się trzeba ze stosunkowo dużym apetytem na olej silnikowy (przed zakupem warto dokładnie obejrzeć końcówki układu wydechowego, dużo czarnego nalotu daje podstawy by sądzić, że motor zużywa olej w znacznych ilościach). Można z tym żyć, ale rozwiązaniem problemu jest dopiero wymiana pierścieni tłokowych, a to ociera się już o remont kapitalny. Lepszym pomysłem wydaje się więc inwestycja w V6 o pojemności 3.5 l, czyli model GS350. Również on posiada bezpośredni wtrysk paliwa, ale ma też opinię bardzo trwałego. Niestety – nie było go w oficjalnej sprzedaży w Europie. Oznacza to, że znajdziemy go wyłącznie w egzemplarzach sprowadzonych na Kontynent głównie ze Stanów Zjednoczonych, a gros z nich ma za sobą bardzo poważne naprawy powypadkowe!
Biorąc pod uwagę zużycie paliwa ciekawie prezentuje się hybrydowa odmiana 450h. Ta napędzana jest benzynowym V6 o pojemności 3.5 l (ten sam, co w autach na amerykański rynek) wspomaganym elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Systemowa moc napędu to 345 KM i 368 Nm. Chociaż dane nie wyglądają szczególnie imponująco, w połączeniu z bezstopniową przekładnią CVT zapewniają autu sprint do setki w mniej niż 6 sekund! Niestety i tutaj nie obyło się bez poważnych minusów. Największym jest umieszczenie akumulatorów trakcyjnych w bagażniku. W efekcie kufer wersji po liftingu (od 2008 roku) mieści jedynie 330 l, a pierwszych egzemplarzy (do 2008 roku) – zaledwie 280 l! Jak na pojazd segmentu E to dramatycznie niski wynik – podobnym legitymowała się np... Skoda Felicia!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-02

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Lexus GS III2021-02-28Używane: Lexus GS III2021-01-02Luksus? Wcale nie musi być z Niemiec2011-08-26Lexus ES wkracza do Europy2018-08-21Lexus ES - poskie ceny2018-07-05Oficjalnie: Lexus GS F2015-01-06

Lexus GS CRASHTEST

Lexus GS - AKCJE NAWROTOWE

2010-07-09Przedsiębiorca poinformował, że z powodu mikro zanieczyszczeń w użytym materiale, może dojść do pęknięcia sprężyny zaworowej w wielozaworowym układzie sterowania silnika ww. modeli marki Lexus. Objawia się to nierówną pracą silnika i zmienionym odgłosem tej pracy. W najgorszym przypadku może dojść do awarii silnika i nagłego zatrzymania pojazdu podczas jazdy. Problem ten na rynku polskim dotyczy 371 egzemplarzy samochodów marki Lexus

plik pdf
2010-11-15Niektóre samochody Lexus (dokładne dane poniżej), mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, iż w przypadku niezastosowania w samochodzie płynu hamulcowego zawierającego związki polimerowe, które smarują elementy układu hamulcowego, istnieje możliwość, że gumowy element uszczelniający znajdujący się w tylnej części pompy hamulcowej, może być zbyt suchy i w trakcie przemieszczania się tłoka pompy może ulec zniekształceniu. Jeżeli to zjawisko wystąpi, może dojść do niewielkiego wycieku płynu hamulcowego. Awaria sygnalizowana jest automatycznie zapaleniem się kontrolki układu hamulcowego.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 487 egzemplarzy samochodów marki Lexus model: GS300, IS250, IS220d i RX300 wyprodukowanych w Japonii w latach 2004-2005.


plik pdf
2010-11-15Niektóre samochody Lexus GS300 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że podczas otwierania wlewu paliwa, na skutek zmiany ciśnienia wewnątrz zbiornika, podstawa pompy paliwowej ulega niewielkiemu przemieszczeniu. Podczas tego przemieszczania, ze względu na zbyt małą elastyczność przewodów elektrycznych znajdujących się wewnątrz zbiornika, przemieszczeniu ulegają również konektory w złączu elektrycznym. W konsekwencji może dojść do uszkodzenia połączenia konektorowego i do samoczynnego wyłączenia się silnika oraz braku możliwości jego ponownego uruchomienia.

Problem ten na rynku polskim dotyczy 106 egzemplarzy samochodów marki Lexus GS300 wyprodukowanych w Japonii od 28 września 2004 r. do 28 lutego 2006 r.

plik pdf

Lexus GS III 300 249 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

280 231 KM benzyna2005sedanautomattylny
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S80

Volvo S80

2.8 T6 272 KM benzyna2005sedanautomatprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

30i 231 KM benzyna2005sedanautomattylny
cena średnia 32 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

3.2 FSI 255 KM benzyna2005sedanautomat4x4
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar S-Type

Jaguar S-Type

3.0 238 KM benzyna2005sedanautomattylny
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność

Lexus GS III 300 249 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS