Lexus ES VIII 350e 224 KM
Lexus ES
ES to, obok LS-a, najdłużej produkowany model marki. To właśnie te dwa pojazdy debiutowały na salonie w Detroit w 1989 roku, będą pierwszymi modelami Lexusa na rynku amerykańskim. I to właśnie ES od lat jest najchętniej kupowanym w Ameryce Lexusem.
Kluczem do sukcesu ES-a była przystępna cena - pierwsza generacja tego modelu bazowała na Toyocie Camry, a więc była przednionapędowa. Tę zasadę trzymano w kolejnych generacjach, przy czym później ES bazował na Toyocie Avalon. Dzięki temu ES jest mniej skomplikowany, mniej pali i jest tańszy niż zbliżony rozmiarami tylnonapędowy GS.
Lexus ES konkuruje bezpośrednio z takimi modelami jak Audi A6, BMW serii 5 i Mercedes-Benz Klasy E.
Lexus ES VIII
Lexus ES ósmej generacji to oczywiście nadal sedan, ale po raz pierwszy oferowany będzie również w wersji elektrycznej. Samochód został zbudowany w oparciu o przeprojektowaną platformę GA-K Lexusa, która została dostosowana do napędów hybrydowych i elektrycznych.
Przednia część nadwozia jest wyrazista z biegnącymi od maski po krawędzie zderzaka charakterystycznymi dla marki liniami. Mocny wygląd podkreśla nisko osadzona maska, a samochody z napędem hybrydowym otrzymały grill z górnymi otworami zapewniającymi chłodzenie. Wyróżnikiem nowego Lexusa ES są przednie reflektory, w których zastosowano podwójny motyw litery „L” – jest on widoczny w skierowanych do wewnątrz światłach do jazdy dziennej oraz w kierunkowskazach skierowanych na zewnątrz. Motyw litery „L” dostrzegalny jest również w tylnych światłach. W listwę świetlną na klapie bagażnika wkomponowano podświetlany napis LEXUS. Uwagę zwraca, że z profilu ES bardziej przypomina liftbacka niż sedana.
Zgodnie z koncepcją Clean x Tech wnętrze nowego Lexusa ES zostało maksymalnie uproszczone, a dominującym punktem jest sporych rozmiarów, wolnostojący centralny ekran. Asymetryczny wirtualny kokpit ma przekątną 12,3-cala. 
W nowym Lexusie ES debiutują wkomponowane w deskę rozdzielczą przyciski w technologii Hidden Tech. Gdy auto jest wyłączone, pozostają niewidoczne. Po uruchomieniu samochodu są podświetlone i, choć wyglądają jak panel dotykowy, ich działanie jest bardziej fizyczne – są wyczuwalne pod palcem.
Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES 300h z debiutującą szóstą generacją hybrydy. Układ otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny, a jego sercem nadal jest 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Łączna moc układu wynosi 201 KM , a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.
Ósma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, w której dostępny będzie napęd elektryczny. W ofercie znajdą się dwa warianty – ES 350e o mocy 224 KM, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM. 
Lexus ES 500e został wyposażony w inteligentny stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. System ten na bieżąco dopasowuje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków jazdy i danych z czujników, takich jak przyspieszenie, prędkość kół czy kąt skrętu kierownicy. Rozwiązanie to zapewnia stabilność i przewidywalne prowadzenie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-10-03