chceauto.pl
x

Land Rover Range Rover Sport

Oceny użytkowników3.4706/5. Głosy: 17
Ocena: 3.47/5
Głosy: 17.

Wybierz rocznik

2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Land Rover Range Rover Sport I (2005-2013)

Range Rover Sport to mniejszy i - przede wszystkim - lżejszy brat Range Rovera. Pierwsza generacja w znacznym stopniu bazowała na Land Roverze Discovery, chociaż z zewnątrz upodobniono ja do klasycznego Range Rovera.

II seria wytwarzana jest od 2013 w brytyjskim Solihull. Pod koniec 2017 roku samochód doczekał się kuracji odmładzającej. Przy okazji „tuszujących zmarszczki” zmian Brytyjczycy zaprezentowali też – pierwszą w historii marki – hybrydę PHEV.

Odświeżone egzemplarze (model roku 2018) poznamy po przestylizowanych zderzakach z inaczej zaprojektowanymi światłami do jazdy dziennej i wlotami powietrza. Stylistycznych poprawek doczekały się też reflektory główne, zmieniono wzory aluminowych obręczy kół, które – w zależności od wersji – mają średnicę 21 lub 22 cali. Nowa odmiana PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy chłodnicy.

Kilka nowości znajdziemy też we wnętrzu. Dotyczą one m.in. nowych wzorów skórzanej tapicerki i dekorów z prawdziwego drewna. Standardowe wyposażenie obejmuje teraz np. 12-calowy, cyfrowy, zestaw wskaźników. Cenniki uzupełniły takie dodatki, jak chociażby system jonizacji powietrza i adaptacyjne oświetlenie kabiny (kierowca ma do wyboru 10 kolorów).

Zmiany techniczne dotyczą głównie wprowadzenia nowej odmiany PHEV – modelu Range Rover Sport P400e. Pod jej maską pracuje benzynowy, doładowany silnik 2,0 l z rodziny Ingenium generujący moc równych 300 KM. Jednostka wspierana jest przez zintegrowany z 8-stopniowym automatem produkcji ZF elektryczny silnik trakcyjny o mocy 116 KM. Sumaryczna moc 404 KM (różnice w prędkościach obrotowych sprawiają, że osiągów poszczególnych jednostek nie sumuje się na wprost) i maksymalny moment obrotowy 640 Nm zapewniają autu dobre osiągi.

Napędzany na obie osie Range Rover Sport P400e przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h (137 km/h w trybie elektrycznym).

Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 13,1 kWh (mieszczone pod podłogą bagażnika). Dzięki nim auto jest w stanie pokonać do 51 km w trybie elektrycznym. Ładowanie z – brytyjskiej – sieci zajmuje 7,5 h. Dzięki szybkiej ładowarce dedykowanej do modelu czas ten skrócić można do 2 godzin i 45 minut.

Land Rover Range Rover Sport II (2013-2019)

Druga generacja Range Rovera Sport debiutowała w 2013 roku.

Samochód zyskał 6,2 cm długości i mierzy 4,85 m, czyli 14,9 cm mniej niż "zwykły" Range Rover. Rozstaw osi również zwiększono, aż o 17,8 cm.

Dzięki temu nowy Sport może przewieźć nawet siedem osób, przy czym dwie siedzą na elektrycznie składanych fotelach umieszczonych w bagażniku. Szerokość również została zwiększona i to znacząco, bo o 5,5 cm.

Chociaż nowy Range Rover Sport jest wyraźnie większy od poprzednika, to jest od niego także znacznie lżejszy. Dzięki zastosowaniu na szeroką skalę aluminium nowy Range Sport w zależności od wersji waży nawet o 420 kg mniej niż wcześniej.

Land Rover zaznaczał, że chociaż Sport był opracowywany równolegle ze "zwykłą" wersją Range Rovera, to oba pojazdy dzielą tylko 25 proc. części. Producent określił Range Rovera Sport najszybszym i najlepiej prowadzącym się pojazdem w historii marki.

Chociaż Range Rover Sport ma sobie radzić dobrze głównie na asfalcie, to nie zaniedbano możliwości terenowych. Auto wyposażone jest w pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości, dzięki któremu maksymalny prześwit wynosi 27,8 cm (wzrost o 5,1 cm). Zawieszenie może pracować w dwóch trybach, a wybór dokonywany jest przez komputer w zależności od warunków jazdy lub manualnie.

Moment obrotowy generowany przez silniki za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów produkcji ZF trafia na wszystkie cztery koła. Co ciekawe, do wyboru są dwa warianty napędu 4x4. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla osób częściej zjeżdżających z asfaltu. Oparty jest na skrzyni rozdzielczej, standardowo moment obrotowy rozdzielany jest na obie osie po równo, przy czym kierowca ma do dyspozycji reduktor oraz całkowitą blokadę międzyosiowego dyferencjału (moment zostaje "na sztywno" rozdzielony w stosunku 50:50).

Drugi typ napędy oparty jest o centralny dyferencjał typu torsen, który w standardowych warunkach rozdziela moment w stosunku 42:58 (z przewagą tylnej osi) oraz automatycznie transferuje moment na oś o większej przyczepności. Ten typ napędu jest o 18 kg lżejszy, ale pozbawiony reduktora i blokady dyferencjału. Dlatego przeznaczony jest głównie do zwiększania przyczepności podczas szybkiej jazdy po przyczepnej nawierzchni (mokry asfalt itp).

Z końcem 2017 roku samochód doczekał się kuracji odmładzającej. Przy okazji „tuszujących zmarszczki” zmian Brytyjczycy zaprezentowali też – pierwszą w historii marki – hybrydę PHEV.

Odświeżone egzemplarze (model roku 2018) poznamy po przestylizowanych zderzakach z inaczej zaprojektowanymi światłami do jazdy dziennej i wlotami powietrza. Stylistycznych poprawek doczekały się też reflektory główne, zmieniono wzory aluminowych obręczy kół, które – w zależności od wersji – mają średnicę 21 lub 22 cali. Nowa odmiana PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy chłodnicy.

Kilka nowości znajdziemy też we wnętrzu. Dotyczą one m.in. nowych wzorów skórzanej tapicerki i dekorów z prawdziwego drewna. Standardowe wyposażenie obejmuje teraz np. 12-calowy, cyfrowy, zestaw wskaźników. Cenniki uzupełniły takie dodatki, jak chociażby system jonizacji powietrza i adaptacyjne oświetlenie kabiny (kierowca ma do wyboru 10 kolorów).

Zmiany techniczne dotyczą głównie wprowadzenia nowej odmiany PHEV – modelu Range Rover Sport P400e. Pod jej maską pracuje benzynowy, doładowany silnik 2,0 l z rodziny Ingenium generujący moc równych 300 KM. Jednostka wspierana jest przez zintegrowany z 8-stopniowym automatem produkcji ZF elektryczny silnik trakcyjny o mocy 116 KM. Sumaryczna moc 404 KM (różnice w prędkościach obrotowych sprawiają, że osiągów poszczególnych jednostek nie sumuje się na wprost) i maksymalny moment obrotowy 640 Nm zapewniają autu dobre osiągi.

Napędzany na obie osie Range Rover Sport P400e przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h (137 km/h w trybie elektrycznym).

Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 13,1 kWh (mieszczone pod podłogą bagażnika). Dzięki nim auto jest w stanie pokonać do 51 km w trybie elektrycznym. Ładowanie z – brytyjskiej – sieci zajmuje 7,5 h. Dzięki szybkiej ładowarce dedykowanej do modelu czas ten skrócić można do 2 godzin i 45 minut.

Przykładowe samochody

Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport II Hybryda 2.0 Si4 PHEV 404 KM

2018, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 441 000,00 zł
Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport II 4.4 SDV8 339 KM

2014, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 227 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport I 4.2 390 KM

2005, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Zobacz także

Range Rover Sport HST. Nowa hybryda

Range Rover Sport HST. Nowa hybryda 2019-02-13

Land Rover wprowadza do sprzedaży zupełnie nową sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową Ingenium o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM, wyposażoną z układ MHEV (Mild Hybrid). Początkowo silnik ten trafi pod maskę Range Rovera Sport w...
Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV

Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV 2017-10-04

Produkowana od 2013 w brytyjskim Solihull II generacja Range Rover Sport doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Przy okazji „tuszujących zmarszczki” zmian Brytyjczycy zaprezentowali też – pierwszą w historii marki – hybrydę PHEV....
Range Rover Velar - znamy ceny

Range Rover Velar - znamy ceny 2017-07-03

Polscy klienci mogą już składać zamówienia na najnowszego Range Rovera – model Velar. Cenniki pozycjonowanego między modelami Evoque a Range Rover Sport auta otwiera kwota 239 900 zł. Producent oferuje aż dziewięć wersji wyposażeniowych: Velar, S,...
Range Rover Sport z czterema cylindrami!

Range Rover Sport z czterema cylindrami! 2016-08-17

Downsizing zatacza coraz szersze kręgi. Przedstawiciele Land Rovera poinformowali właśnie, że – po raz pierwszy w historii – model Range Rover Sport otrzyma wkrótce silnik o zaledwie czterech cylindrach! Brytyjczycy potwierdzili, że model roku 2017...
Ranger Rover Sport HST

Ranger Rover Sport HST 2015-03-25

Na rozpoczynającym się 1 kwietnia salonie w Nowym Jorku Range Rover zaprezentuje model Sport w wersji HST. Samochód jest napędzany tą samą jednostką 3.0V6 co klasyczny Range Rover Sport, ale po kuracji wzmacniającej.Dzięki niej moc wersji HST wynosi...
Range Rover również jako hybryda

Range Rover również jako hybryda 2013-08-26

Land Rover dołącza do grona producentów oferujących klientom samochody hybrydowe. Już wkrótce w cennikach brytyjskiego producenta pojawią się dwa pierwsze modele wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Pierwszą hybrydą w historii brytyjskiego...
Range Rover Sport wyceniony

Range Rover Sport wyceniony 2013-04-27

Land Rover Polska podał ceny nowego Range Rovera Sport. Samochód można już zamawiać, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w lipcu. Problem w tym, że tanio nie jest...Ceny nowego Range Rovera zaczynają się od 321 900 zł. Na tyle wyceniono...
Range Rover Sport. Luksus i sport

Range Rover Sport. Luksus i sport 2013-03-27

Na salonie w Nowym Jorku Land Rover zaprezentował nową generację modelu Range Rover Sport. Pierwsze zdjęcia tego pojazdu mieliśmy okazję zobaczyć dwa tygodnie temu; na skutek przecieku fotografie trafiły do sieci. Teraz jednak mamy oficjalne zdjęcia i...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.