chceauto.pl
x

Lancia Zeta 2.0 JTD 109 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
109 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
13 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
95 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K premium Co to znaczy?
Bagażnik
800 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Lancia Zeta 2.0 JTD 109 KM

Model Zeta to wspólne dziecko koncernu PSA i Fiata. Samochód jest bliźniaczą konstrukcją Citroena Evisiona, Peugeota 806 oraz Fiata Ulysses pod maską wszystkich trzech spotkać można te same jednostki napędowe. Jak przystało na segment premium Zety są przeważnie lepiej wyposażone od Fiatów i Citroenów. Unifikacja części pozwala utrzymać koszty eksploatacji na przystępnym poziomie. Lepsze wyposażenie niesie jednak za sobą wyższe koszty. Auto produkowane było w latach 1994-2002 więc nawet najmłodsze egzemplarze mają za sobą średnio po 200-250 tys. km. Najwięcej problemów sprawiają drobiazgi. A to przepali się jakaś żarówka, a to przestanie działać podnośnik szyby czy centralny zamek. Większość z tych niedomagań z powodzeniem usunąć można we własnym zakresie (często pomaga np. porządne czyszczenie styków) jednak na pewno nie jest to samochód dla osób, które w temacie motoryzacji mają „dwie lewe ręce”. Poważne usterki nie powinny się zdarzać, ale w starym samochodzie wszytko ma prawo się zepsuć. Najwięcej problemów sprawiać może skrzynia biegów - przy większym przebiegu wyrabiają się synchronizatory - bywają problemy z wrzuceniem jedynki czy wstecznego. W zawieszeniu - jak zwykle na polskich drogach - często wymieniać trzeba wahacze, łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych. Wybierając się po części lepiej pytać o te do Fiata - wiele sklepów motoryzacyjnych nie prowadzi Lancii, te które prowadzą potrafią doliczyć sobie sporą marżę. Lancia to przecież marka premium.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-02-03

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec!2011-06-27

Lancia Zeta 2.0 JTD 109 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS