chceauto.pl
x

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
155 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
420 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.9 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KMLancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM

Lancia Lybra produkowana była w latach 1999-2005 w Turynie. Samochód zastąpił w ofercie przestarzały model Dedra. Konstrukcyjnie bazuje on na płycie podłogowej Alfy Romeo 156, co w znacznym stopniu ułatwia serwisowanie. W samochodzie znajdziemy również elementy pochodzące z Fiatów: Marea i Multipla.

Lybra należy do klasy premium, jest przedstawicielem segmentu D. Jej bezpośrednimi konkurentami są takie auta, jak BMW 3, Mercedes C czy Audi A4. Samochód może się pochwalić bogatym wyposażeniem seryjnym oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Godne polecenia są też jedne z lepszych w swojej klasie silniki wysokoprężne.

Absolutnym standardem są tutaj m.in. 4 poduszki powietrzne, dwustrefowa klimatyzacja, czy komputer pokładowy zintegrowany z radiem i zmieniarką płyt CD.

Niestety, nie ma róży bez kolców. Auto nie grzeszy poziomem niezawodności. Typowe usterki są niemal identyczne, jak w przypadku siostrzanej Alfy Romeo 156. W silnikach benzynowych (1,8 l.) uszkodzeniom ulega wariator odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu (objawia się to dźwiękiem podobnym do klekotu Diesla). Jednostki wysokoprężne cierpią czasami na usterki przepływomierzy. Ponadto zdarzają się przypadki głośnej pracy pompy wspomagania kierownicy.

Typowe przypadłości zawieszenia również odpowiadają tym z Alfy. Szybko zużywają się przednie wahacze, łączniki stabilizatorów i sworznie. Wprawdzie awaria unieruchamiająca auto na trasie to rzadkość, ale właściciel Lybry musi być przygotowany na drobne, acz dokuczliwe i częste usterki, głównie ze strony układu elektrycznego. A to przestanie działać gniazdo zapalniczki, a to komputer poinformuje nas o awarii oświetlenia, itd. Główną przyczyną są przeważnie zaśniedziałe styki, ale z objawami trudno walczyć. Również użyte we wnętrzu plastiki dość szybko się zużywają.

Lybra to wyróżniający się stylistyką i bardzo wygodny pojazd, To również jedna z najtańszych na rynku przepustek do elitarnej klasy premium. Co ważne, jego serwisowanie nie musi pochłaniać fortuny, wystarczy wiedzieć, które elementy są wspólne z Fiatami. Kusi za to niska cena zakupu i solidne silniki - szczególnie JTD.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-09-19

Wersje

NADWOZIA

Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec!2011-06-27

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 3

BMW 3

18i 143 KM benzyna2004kombiręcznatylny
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.2 147 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

2.0 TS 150 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Accord

Honda Accord

2.0 155 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover 75

Rover 75

1.8 T 150 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

2.4 144 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Lancia Lybra 2.0 I.E 20V 155 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS