Renault opublikowało niedawno pierwsze zdjęcie nowego Twingo.
Gruntownie zmodernizowany pojazd zadebiutuje na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Chociaż zmiany dotyczą głównie wyglądu pasa przedniego, samochód jest zapowiedzią nowego języka designu francuskiej marki. Jego głównym założeniem jest podkreślenie przynależności produkowanych modeli do rodziny pojazdów
Renault. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem przodu jest więc ogromne logo producenta.
Lifting ma też na celu nawiązanie do pierwszej serii Twingo, które w wielu kręgach zyskało już status pojazdu kultowego. By upodobnić auto do legendarnego poprzednika w przeprojektowanym zderzaku zamontowano dwa duże, okrągłe reflektory przeciwmgłowe.
Francuzi nie opublikowali jeszcze danych technicznych nowego auta. Przedstawiciele
Renault zdradzili natomiast, że pojazd trafi do salonów z początkiem przyszłego roku.
Pierwsza generacja Renault Twingo produkowana była aż przez 13 lat!
Pierwsze Twingo zadebiutowało pod koniec 1992 roku. Dzięki jednobryłowemu nadwoziu czy przesuwanej tylnej kanapie, o kilka lat wyprzedziło swoją epokę. Co ciekawe, przy projektowaniu karoserii francuscy styliści wzorowali się na polskim prototypie o nazwie Beskid. Z debiutem auta
Renault czekało podobno do wygaśnięcia patentu FSM.
Czteroosobowe auto (niektóre modele oferowane w Niemczech rejestrowane były na 5 osób) spotkało się z gorącym przyjęciem. Zaraz po debiucie pojazdu w 1992 roku Francuzi zebrali aż 2 230 rezerwacji.
Samochód cieszył się tak ogromnym zainteresowaniem klientów, że przetrwał w ofercie aż trzynaście lat. W tym czasie z fabryki wyjechało 2,4 mln sztuk pierwszej serii Twingo.
Dziś, by stać się właścicielem tego kultowego autka wystarczy dysponować skromnym budżetem. Zadbane egzemplarze z połowy lat dziewięćdziesiątych kosztują około 5 tys. zł. Zaletami auta są poręczność, przestronne wnętrze i stosunkowo prosta budowa, z którą bez większych problemów poradzi sobie większość mechaników.
Jeśli nosisz się z zamiarem kupna Renault Twingo koniecznie skorzystaj z naszego katalogu aut używanych. Znajdziesz w nim aktualne ceny, dane techniczne a także opis najczęściej występujących usterek. Jakie kultowe?Chyba dlatego ,ze autorowi pomyliła się marka podobno kultowego napoju frugo z marka przeciętnego auta twingo!
kultowe??? kultowy to był Garbus, stara cytryna, Golf I GTI, Porsche 356...
Warto wspomnieć o tym ze naprawa półautomatycznego sprzęgła jest nieopłacalna i taniej jest przerobić na tradycyjne sprzęgło
kultowe auto kultowy serial kultowy silnik pokażcie mi osobę która tym rzeczom oddaje kult a nazwę go idiotą.........
Co ciekawe im bardziej badziewny samochód tym więcej ma fanklubów;)
Panowie, skąd się bierze "bezawaryjność aut"?
Przecież, w każdym aucie części się zużywają, jedne mają określoną większą trwałość od innych, a drugie mniejszą.
Weźmy na przykład kogoś kto pisze, że zawieszenie się "psuje"- psuje się czy po prostu zużywa?
Czy "bezawaryjność" auta to miara, jak długo samochód przejedzie na kompletnie zużytych częściach?
Pozdrawiam
Renault twingo w zachodniej europie stał się samochodem ludzi młodych. Pierwsza generacja wciąż jest bardzo popularna w niemczech i holandii. W polsce samochód nie był tak popularny ale w krajach zachodniej europy był samochodem ludzi młodych (może troche bananowych). Poza tym charakteryzuje się niskiem spalaniem łatwościa naprawi i niezłą bezawarynnością.
Pozdrawiam
Bardzo podobny do tego nowego paskudnego VW...
Niestety, ale z tym kopiowaniem z Beskida, to jest tylko legenda.
Po prostu przyszła moda na takie samochody i tyle. Spiskowe teorie na temat tego, że Francuzy specjalnie czekały na wygaśnięcie licencji to bujda.