chceauto.pl
x
Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-04 Opinie
Volkswagen wciąż zmaga się z aferą z silnikami wysokoprężnymi. Przypomnijmy, że ​Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykryła w jednostkach 2.0 TDI serii EA189 kod programu, który fałszował wyniki pomiary emisji spalin.

Szybko okazało się, że w Europie kod fałszujący znalazł się również w mniejszych jednostkach typoszeregu EA189, czyli 1.2 TDI i 1.6 TDI, które montowano w samochodach wszystkich marek grupy. W sumie akcja naprawcza ma objąć 11 mln samochodów, z czego 8,5 mln sprzedano w Europie.

Po badaniach Volkswagen stwierdził, że w nowszych silniach Diesla z serii EA288 kodu fałszującego nie zastosowano. Natomiast Amerykanie cały czas badali inne sprzedawane w USA silniki wysokoprężne i doszli do kolejnych niepokojących wniosków.

EPA ogłosiła właśnie, że w silnikach 3.0V6 TDI stwierdzono fragmenty kodu, który nie został "odpowiednio opisany" w procesie homologacyjnym. Chodzi o silniki, które zamontowano w około 10 tysiącach sprzedanych w Ameryce samochodów: Volkswagenach Touareg z 2014 roku, Porsche Cayenne z 2015 roku oraz Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8 i Q5 z 2015 roku.

Natychmiast pojawiły się informacje, że ów "nieodpowiednio opisany" kod to nic innego, jak oprogramowanie mające na celu zaniżanie poziomu emisji spalin. Sam Volkswagen jednak zaprzecza tym oskarżeniom. Niemiecki koncern przyznał, że pewne fragmenty kodu oprogramowania silnika 3.0V6 TDI zostały zakwestionowane przez EPA, ale zdecydowanie zaprzeczył, by służyły one do fałszowanie wyników pomiaru emisji spalin.

Niemcy zapowiedzieli jednocześnie dalszą współpracę z EPA, której celem ma być pełne wyjaśnienie wątpliwości.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Trzy dekady Volkswagena T4

Trzy dekady Volkswagena T4 2020-09-21

30 lat temu Volkswagen zmienił diametralnie swoją ofertę pojazdów dostawczych. Na rynek wkroczył wówczas wielbiony przez przedsiębiorców Volkswagen T4. We wrześniu 1990 roku - po wyprodukowaniu w sumie 6,7 mln egzemplarzy T1, T2 i T3 z silnikiem...
Jak Polacy widzą elektryczne auta?

Jak Polacy widzą elektryczne auta? 2020-08-20

Zdaniem respondentów, auta na prąd są drogie, ale rzadziej trafiają do serwisu, a jazda nimi jest tańsza niż samochodami z silnikiem spalinowym.Jakie jest podejście Polaków do fundamentalnych kwestii związanych z samochodami elektrycznymi? Zbadał to...
Nowy Volkswagen Golf. Polskie ceny!

Nowy Volkswagen Golf. Polskie ceny! 2020-08-04

Wiemy już, ile zapłacić trzeba w polskim salonie za najnowsze wcielenie "króla kompaktów". Volkswagen opublikował właśnie cennik nowego Golfa ósmej generacji!Podstawowa odmiana - "Golf" - wyceniona została na 75 490 zł. Za taką kwotę nabywca...
Nowy Tiguan w polskich salonach

Nowy Tiguan w polskich salonach 2020-07-23

W Polsce można już składać zamówienia na nową generację Volkswagena Tiguana. Samochód dostępny jest od 106 090 złotych w wersji z jednostką 1.5 TSI o mocy 130 KM.Do elementów wyposażenia standardowego wersji podstawowej modelu Tiguan należą...
Elektryczny Crafter w całości polski!

Elektryczny Crafter w całości polski! 2020-07-22

Zbudowana kosztem ponad 4 miliardów złotych fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego Craftera. Po blisko dwóch latach współpracy z zakładem w Hanowerze, wrzesiński zakład przejmuje kompletną produkcję...
Volkswagen zakończył produkcję aut spalinowych w Zwickau

Volkswagen zakończył produkcję aut spalinowych w Zwickau 2020-06-30

W piątek z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym. Golfa R Variant siódmej generacji, wyposażonego w benzynowy silnik 2.0 i lakierowanego w kolorze białym Oryx wyprodukowano dla klienta w Niemczech. Od teraz w...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.