chceauto.pl
x
Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-04 Opinie
Volkswagen wciąż zmaga się z aferą z silnikami wysokoprężnymi. Przypomnijmy, że ​Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykryła w jednostkach 2.0 TDI serii EA189 kod programu, który fałszował wyniki pomiary emisji spalin.

Szybko okazało się, że w Europie kod fałszujący znalazł się również w mniejszych jednostkach typoszeregu EA189, czyli 1.2 TDI i 1.6 TDI, które montowano w samochodach wszystkich marek grupy. W sumie akcja naprawcza ma objąć 11 mln samochodów, z czego 8,5 mln sprzedano w Europie.

Po badaniach Volkswagen stwierdził, że w nowszych silniach Diesla z serii EA288 kodu fałszującego nie zastosowano. Natomiast Amerykanie cały czas badali inne sprzedawane w USA silniki wysokoprężne i doszli do kolejnych niepokojących wniosków.

EPA ogłosiła właśnie, że w silnikach 3.0V6 TDI stwierdzono fragmenty kodu, który nie został "odpowiednio opisany" w procesie homologacyjnym. Chodzi o silniki, które zamontowano w około 10 tysiącach sprzedanych w Ameryce samochodów: Volkswagenach Touareg z 2014 roku, Porsche Cayenne z 2015 roku oraz Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8 i Q5 z 2015 roku.

Natychmiast pojawiły się informacje, że ów "nieodpowiednio opisany" kod to nic innego, jak oprogramowanie mające na celu zaniżanie poziomu emisji spalin. Sam Volkswagen jednak zaprzecza tym oskarżeniom. Niemiecki koncern przyznał, że pewne fragmenty kodu oprogramowania silnika 3.0V6 TDI zostały zakwestionowane przez EPA, ale zdecydowanie zaprzeczył, by służyły one do fałszowanie wyników pomiaru emisji spalin.

Niemcy zapowiedzieli jednocześnie dalszą współpracę z EPA, której celem ma być pełne wyjaśnienie wątpliwości.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Zobacz także

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu

Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu 2022-12-06

Volkswagen Multivan w obecnej odsłonie zadebiutował na rynku w czerwcu 2021 roku i obrał zupełnie inny kierunek rozwoju niż jego poprzednicy. Świadczy o tym między innymi osadzenie tego modelu na platformie modułowej MQB, która do tej pory znana była...
Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...