chceauto.pl
x
Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Kontrowersje wokół silnika 3.0V6 TDI VW

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-11-04
Volkswagen wciąż zmaga się z aferą z silnikami wysokoprężnymi. Przypomnijmy, że ​Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykryła w jednostkach 2.0 TDI serii EA189 kod programu, który fałszował wyniki pomiary emisji spalin.

Szybko okazało się, że w Europie kod fałszujący znalazł się również w mniejszych jednostkach typoszeregu EA189, czyli 1.2 TDI i 1.6 TDI, które montowano w samochodach wszystkich marek grupy. W sumie akcja naprawcza ma objąć 11 mln samochodów, z czego 8,5 mln sprzedano w Europie.

Po badaniach Volkswagen stwierdził, że w nowszych silniach Diesla z serii EA288 kodu fałszującego nie zastosowano. Natomiast Amerykanie cały czas badali inne sprzedawane w USA silniki wysokoprężne i doszli do kolejnych niepokojących wniosków.

EPA ogłosiła właśnie, że w silnikach 3.0V6 TDI stwierdzono fragmenty kodu, który nie został "odpowiednio opisany" w procesie homologacyjnym. Chodzi o silniki, które zamontowano w około 10 tysiącach sprzedanych w Ameryce samochodów: Volkswagenach Touareg z 2014 roku, Porsche Cayenne z 2015 roku oraz Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8 i Q5 z 2015 roku.

Natychmiast pojawiły się informacje, że ów "nieodpowiednio opisany" kod to nic innego, jak oprogramowanie mające na celu zaniżanie poziomu emisji spalin. Sam Volkswagen jednak zaprzecza tym oskarżeniom. Niemiecki koncern przyznał, że pewne fragmenty kodu oprogramowania silnika 3.0V6 TDI zostały zakwestionowane przez EPA, ale zdecydowanie zaprzeczył, by służyły one do fałszowanie wyników pomiaru emisji spalin.

Niemcy zapowiedzieli jednocześnie dalszą współpracę z EPA, której celem ma być pełne wyjaśnienie wątpliwości.

Zobacz także

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy

TEST: SsangYong Musso - przełamuje stereotypy 2023-06-15

Marka SsangYong nie miała łatwej historii. W latach dziewięćdziesiątych XX wieku kojarzona była z (delikatnie mówiąc) nie najlepszej jakości samochodami, w 2020 roku globalny kryzys doprowadził ją na skraj bankructwa i upadłości. Firmę uratował...
TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował?

TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował? 2023-06-01

Land Rover Defender znany jest niemal wszystkim, będąc jedną z najbardziej charakterystycznych terenówek w historii motoryzacji. Produkcję pierwszej generacji rozpoczęto w 1983 roku i zakończono dopiero w 2016 roku. Choć w tym czasie przeprowadzono...
TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji

TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji 2023-05-15

Obecna gama limuzyn Mercedesa zaprojektowana została w myśl wspólnej koncepcji stylistycznej, przez co Klasa C, E i S dla osoby niezorientowanej w tym temacie nie będzie wcale aż tak łatwa do rozróżnienia. Może się wydawać, że dla klientów Klasy C...
Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu

Volkswagen Multivan TDI - stare zasady w nowym wydaniu 2022-12-06

Volkswagen Multivan w obecnej odsłonie zadebiutował na rynku w czerwcu 2021 roku i obrał zupełnie inny kierunek rozwoju niż jego poprzednicy. Świadczy o tym między innymi osadzenie tego modelu na platformie modułowej MQB, która do tej pory znana była...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS