Pod względem sprzedażowym 2019 rok był dla Mercedes-Benz dziewiątym rekordowym rokiem z rzędu. Niemiecki roducent dostarczył wówczas na całym świecie 2 339 562 samochody, uzyskując 1,3 proc. wzrost. Jednocześnie, już po raz czwarty z rzędu Mercedes zajął pozycję lidera wśród marek aut luksusowych.
Na wszystkich trzech głównych rynkach zbytu: w Chinach, Niemczech i USA – marka spod znaku trójramiennej gwiazdy „przebiła” wysokie poziomy liczby dostaw z poprzedniego roku. Głównym motorem wzrostu pozostały Chiny, największy pojedynczy rynek Mercedesa, z wynikiem 693 443 egzemplarzy (+6,2 proc. rok do roku). Zeszłoroczna ofensywa modelowa, która łącznie objęła więcej niż 10 nowych lub zmodernizowanych modeli, doprowadziła do znacznego zwiększenia sprzedaży szczególnie samochodów kompaktowych oraz SUV-ów. W całym roku 2019 Mercedes-Benz utrzymał pozycjęlidera w segmencie aut luksusowych na rynkach takich jak: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Belgia, Szwajcaria, Polska, Portugalia, Korea Południowa, Japonia, Australia, Tajlandia, Wietnam, Singapur, Kanada i RPA.
W Europie w 2019 roku dostarczono klientom 937 881 samochodów Mercedes-Benz. To wynik nieco powyżej poziomu dostaw z poprzedniego roku (+0,4 proc.). Na rodzimym niemieckim rynku – dzięki wzrostowi sprzedaży samochodów kompaktowych i SUV-ów – producent zdołał "przebić" wynik z poprzedniego roku o ponad 14 000 sztuk, dostarczając 318 353 pojazdy (+4,8 proc). To najwyższy wolumen sprzedaży w Niemczech w ostatnich 10 latach. Największymi europejskimi rynkami zbytu nowych Mercedesów poza Niemcami, Wielką Brytanią i Francją są Włochy oraz Hiszpania. W 2019 roku producent spod znaku trójramiennej gwiazdy ustanowił nowe rekordy sprzedaży także w takich krajach jak: Szwajcaria, Polska, Dania i Węgry. Warto wspomnieć, że Mercedes-Benz Polska został liderem sprzedaży marek aut premium w naszym kraju.
W 2019 r. SUV-y były najlepiej sprzedającym sięsegmentem Mercedes-Benz (-4,5%) –na zakup modeli GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS lub Klasy G zdecydowało sięłącznie około 783 700 nabywców. W 2019 roku co czwarty sprzedany Mercedes był samochodem kompaktowym. Łącznie auta klas: A, B, CLA, CLA Shooting Brake, GLA i GLB trafiły w ręce ponad 667 000 nabywców (+9,5 proc). W porównaniu z poprzednim rekordem, ustanowionym w 2016 roku, oznacza to wzrost o ponad 30 000 egzemplarzy.