Kia Sportage to najchętniej kupowany model koreańskiej marki, w sumie z salonów wyjechało ponad 7 mln egzemplarzy wszystkich generacji. Obecna, piąta, dostępna jest w salonach od 2021 roku, a teraz pojazd ten został zmodernizowany.
- Kia Sportage po liftingu. Nadwozie
- Kia Sportage po liftingu. Wnętrze
- Kia Sportage po liftingu. Napęd
- Kia Sportage po liftingu. Ceny i premiera rynkowa
Kia Sportage po liftingu. Nadwozie
Kia Sportage po liftingu najbardziej zmieniła się z przodu. Samochód otrzymał nowy zderzak, osłonę chłodnicy i oświetlenie LED o zmienionym wzorze. Z tyłu zmiany są już nieco mniejsze, ale również tam zastosowano nowy zderzak.
Ponadto auto będzie można zamówić z nowymi wzorami felg w rozmiarach 17, 18 i 19 cali. Specjalne wzory (18 i 19 cali) zarezerwowane dla usportowionej wersji GT-Line.

Kia Sportage po liftingu
Kia Sportage po liftingu. Wnętrze
W kabinie zmian dużo nie ma. Nowa jest dwuramienna, wielofunkcyjna kierownica, zmieniono nieco układ nawiewów, nowe są wzory tapicerek i to w zasadzie wszystko. Kierowca nadal ma dyspozycji dwa ekrany (cyfrowych zegarów i systemu infotainment), które są wizualnie połączone, tworząc jedną całość. Oba ekrany mierzą po 12,3 cala, a ten dotykowy jest lekko skierowany w stronę kierowcy. Nowy jest opcjonalny 10-calowy wyświetlacz HUD.

Kia Sportage po liftingu
Pojemność bagażnika wynosi 562 litry w wersjach spalinowych, 587 litrów w hybrydowych i 540 litrów w hybrydzie plug-in.
Kia Sportage po liftingu. Napęd
Niewielkie zmiany zaszły w zakresie dostępnych jednostek napędowych. Wersja spalinowa jest napędzana przez benzynowy doładowany silnik 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, który może współpracować z manualną skrzynią 6-biegową lub 7-stopniową automatyczną. Moment obrotowy może trafiać na koła przednie lub w wersji AWD - na wszystkie. Tutaj zmian nie ma.

Kia Sportage po liftingu
Wersja hybrydowa również posiada silnik 1.6, ale wspomagany przez jednostkę elektryczną, oba współpracują z 6-biegową skrzynią automatyczną. Moc systemowa wynosi 239 KM (przed liftingiem - 230 KM), a napęd może trafiać na koła przednie lub wszystkie (AWD).
Silnik 1.6 również stanowi bazę układu hybrydowego typu plug-in. Moc systemowa tej wersji wynosi 288 KM i jest wyraźnie wyższa niż przed liftingiem (265 KM). Również w tej odmianie napęd może trafiać na koła przednie lub wszystkie (AWD) za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Przed liftingiem wersja PHEV była dostępna wyłącznie w wersji AWD.

Kia Sportage po liftingu
Kia Sportage po liftingu. Ceny i premiera rynkowa
Kia Sportage po liftingu nadal będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Pierwsze egzemplarze z silnikiem benzynowym pojawią się w polskich salonach Kia w trzecim kwartale 2025 roku. Sportage z napędem hybrydowym (HEV) i hybrydowym typu plug-in (PHEV) trafi do salonów odpowiednio w czwartym kwartale 2025 oraz w pierwszym kwartale 2026 roku.
Ceny nie są jeszcze znane.