chceauto.pl
x

Kia Optima 1.7 CRDi 2016

Oceny użytkowników3.8000/5. Głosy: 10
Ocena: 3.8/5
Głosy: 10.

Dostępne samochody

Kia Optima

Kia Optima I FL 1.7 CRDi 136 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 50 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Kia Optima

Kia Optima II 1.7 CRDi 141 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 54 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny2.75/5. Głosy: 4
Kia Optima

Kia Optima I FL 1.7 CRDi 136 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 55 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Kia Optima

Kia Optima II 1.7 CRDi 141 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 60 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.50/5. Głosy: 6
Kia Optima

Kia Optima II 1.7 CRDi 141 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 58 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Kia Optima

Kia Optima II 1.7 CRDi 141 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 66 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać

Kilka słów o modelu

I (2012-2016)

Optima to pierwsza próba zaistnienia Kii w europejskim segmencie D. Nadwozie modelu, który zadebiutował w 2010 roku, wyszło spod ręki Petera Schreyera, który wcześniej pełnił funkcję szefa stylistów koncernu Volkswagena. Chociaż auto nie cieszy się zbyt wielkim powodzeniem (głównie za sprawą wysokich cen w salonach), bez kompleksów stawać może w szranki z Oplem Insignią czy Volkswagene Passatem. Kia przekonuje stosunkowo bogatym wyposażeniem, dobrymi właściwościami jezdnymi i... siedmioletnią gwarancją, którą objętych jest jeszcze większość egzemplarzy. Słabe strony Optimy trudno wskazać również z technicznego punktu widzenia! W pechowych egzemplarzach zdarzają się usterki elektroniki (z reguły winne są nieszczelne lub zaśniedziałe połączenia elektryczne). Narzekać można również na jakość montażu niektórych elementów kokpitu i przeciętną kulturę pracy diesla o pojemności 1,7 l (wibracje).

II (2015-2020)

W stosunku do poprzednika rozstaw osi powiększono o 10 mm. W II generacji wynosi on 2805 mm. Samochód jest też o 10 mm dłuższy, 25 mm szerszy i 10 mm wyższy od poprzedniak. Nadwozie mierzy 4885 mm długości, 1860 mm szerokości i 1465 mm wysokości. Klienci mogli się zdecydować na benzynowy 2,0 l DOHC o mocy 163 KM lub wysokoprężną jednostkę 1,7 l CRDi rozwijającą 141 KM i 340 Nm. Standardowo silniki sparowane są z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Silnik benzynowy może też występować z klasycznym, sześciostopniowym, automatem. W przypadku diesla można się zdecydować na zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię 7-DCT. W podstawowej wersji klienci otrzymywali m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym poduszka kolanowa kierowcy), automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i jonizatorem, system nawigacji KiaNaviSystem z kamerą cofania i mapami firmy Tom Tom i aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali. Na pokładzie znajdziemy też m.in. pełny pakiet elektryczny, tempomat z ogranicznikiem prędkości czy projektorowe światła mijania. Bogatsza wersja – L – posiada też m.in. reflektory ksenonowe, zegary "supervision” z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,3 cala, podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, skórzano materiałową-tapicerkę czy system bezkluczykowego dostępu. Topowa odmiana – XL – oferuje również skórzaną tapicerkę, wentylowane fotele, biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów i 18-calowe felgi ze stopów lekkich.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS