chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?

Jeep Wrangler II 4.0 176 KM

Jeep Wrangler II 4.0 176 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
54 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3966 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
176 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
174 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
59 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
320 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
158 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Jeep Wrangler II 4.0 176 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KMJeep Wrangler II 4.0 176 KM

Jeep Wrangler II 4.0 176 KM

Jeep Wrangler

Śmiało powiedzieć można, że bez Wranglera nie byłoby Jeepa. Samochód przez wiele lat budował wizerunek marki, m.in to właśnie dzięki temu modelowi na większość „terenówek” dzieci mówią przeważnie „Jeep”. Wrangler produkowany od 1987 roku jest następcą modelu CJ i w prostej linii spadkobiercą legendarnego wojskowego willysa. Pierwsza seria przetrwała w produkcji aż 10 lat. W 1997 roku samochód poddano modernizacji (m.in. powrót do okrągłego kształtu reflektorów) i wytwarzano 9 lat. Najnowsza, gruntownie przestylizowana seria dostępna jest na rynku od 2006 roku. Decydując się na Wranglera, niezależnie od rocznika, trzeba być świadomym, że samochód kompletnie nie nadaje się do pełnienia funkcji jedynego auta w rodzinie. To prosty i wytrzymały samochód, który świetnie radzi sobie poza utwardzonymi drogami, ale sztywne mosty (zawieszone na resorach) i ramowa konstrukcja sprawiają, że na drodze jego prowadzenie jest bardzo męczące. Nie ma też co liczyć na przestrzeń, mimo 4 miejsc „wbitych w dowód”, wrangler to propozycja raczej dla lubiącej kontakt z naturą dwójki. W przypadku tego samochodu trudno mówić o typowych dla modelu usterkach. Zależą one bowiem od stopnia wyeksploatowania pojazdu. Wrangler najlepiej sprawdza się w terenie, dlatego większość samochodów sprostać musi bardzo trudnym warunkom. Na przyspieszone zużycie narażone są głównie amortyzatory czy elementy przeniesienia napędu (sprzęgło,krzyżaki). Często notuje się również wycieki z przekładni kierowniczej oraz pękanie przewodów hamulcowych. W wielu egzemplarzach daje też o sobie znać korozja, która zaatakować może niemal każdy element karoserii wykonany z metalu. Podobnie, jak w przypadku grand cherokee przy automatycznej skrzyni biegów warto zainwestować w dodatkową chłodnicę oleju. Zdecydowanie wydłuży ona żywotność skrzyni.

Jeep Wrangler II

Literami TJ określana była trzecia – produkowana w latach 1997-2006 – generacja Jeepa Wranglera – spadkobiercy pierwszego cywilnego modelu marki – CJ.
W przeciwieństwie do poprzednika w zawieszeniu – zamiast resorów piórowych – zastosowano sprężyny śrubowe, co poprawić miało komfort jazdy. Auto wyróżnia się również okrągłymi światłami przednimi (pierwsze Wranglery miały prostokątne), co miało być ukłonem w stronę Jeepa CJ.

Auto występowało wyłącznie jako dwudrzwiowy kabriolet (opcjonalnie z hardtopem). Pięciodrzwiowy Jeep Wrangler Unlimited pojawił się dopiero w kolejnej generacji (Unlimited był również limitowaną - przedłużoną, dwudrzwiową - wersją Wranglera TJ). W przeciwieństwie do modelu Cherokee, w ofercie Wranglera TJ nie było żadnego silnika Diesla. Wybór ogranicza się więc do benzynowych: 2,4 l, 2,5 l i – sześciocylindrowego – 4,0 l. Najbardziej godny uwagi jest ten ostatni, pali niewiele więcej niż pozostałe zapewniając zdecydowanie więcej ważnego w terenie momentu obrotowego. Wszystkie jednostki mają prostą konstrukcję (jak i całe auto), dzięki czemu świetnie nadają się do zasilania LPG.

Na rynku wtórnym królują wersje sprowadzone z USA, ale warto poszukać tych fabrycznie dostosowanych do europejskiego ruchu. Samochód oferowany by na Starym Kontynencie, nie trzeba więc martwić się chociażby wyskalowanym w milach licznikiem czy przeróbkami świateł. O standardowych usterkach trudno mówić – auto ma stricte terenowy charakter i awarie są po prostu „wliczone w koszty”. Przed zakupem wypada dokładnie skontrolować stan ramy (najlepiej opukując ją młotkiem) i karoserii, która dość szybko rdzewieje. Po zakupie – poza standardowym serwisem (rozrząd, olej) w pierwszej kolejności wypada wymienić olej w mostach napędowych (w autach „topionych” w błocie często dostaje się do nich woda). Nie przesadzajmy też z rozmiarem opon, bo terenowych liftingów nie wytrzymują często łożyska mostów i półosie!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-05-04

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Całkiem nowy Jeep Wrangler2017-11-29Jeep Wrangler. Zdjęcia wnętrza2017-11-09Jeep Wrangler nowej generacji2017-11-01Jeep Wrangler. Już milion egzemplarzy!2013-05-22Jeep Gladiator. Nowy pickup amerykańskiej legendy2018-11-28Land Rover wraca do USA2019-01-02

    Jeep Wrangler II 4.0 176 KM Opinie i komentarze

    comments powered by Disqus
    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
    x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.