chceauto.pl
x
International Engine of the Year 2017. Wyniki

International Engine of the Year 2017. Wyniki

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-06-21
Po raz kolejny ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year. W tegorocznej edycji jurorami było 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z różnych krajów, w tym z Polski.

Silniki rywalizowały w 12 różnych kategoriach, ponadto jurorzy wybrali jeden jedyny silnik, który ogłoszono silnikiem roku 2017.

Niespodzianki nie było. W tym roku, podobnie jak w zeszłym, zwycięzcą konkursu został podwójnie doładowany silnik 3.9 V8 produkcji Ferrari. Silnik ten, napędzający model 488 GTB generuje 670 KM. Jednostka Ferrari zdobył 251 pkt i wyprzedziła podwójnie doładowany silnik 3.0 produkcji Porsche, stosowany w modelu 911 (ta konstrukcja w zeszłym roku zajęła 3. miejsce).

Na podium znalazło się jeszcze miejsce nie tyle dla silnika, co raczej całego układu napędowego - chodzi o hybrydę z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 turbo, napędzającym BMW i8 (151 pkt). W ubiegłym roku ta konstrukcja znalazła się na drugim miejscu.

Nowości w silnikach właściwie więc brak. Uznaniem jurorów cieszą silniki sportowe, a na okrasę dokłada się hybrydę, ale też o wysokich osiągach.

Poniżej prezentujemy klasyfikacje w poszczególnych kategoriach.

Poniżej 1.0 l:

Ford 999 ccm turbo, trzycylindrowy (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport) - 254 pkt
Volkswagen 999 ccm turbo, trzycylindrowy (Audi A1, Q2, Seat Ateca, Leon, Ibiza, Volkswagen Golf, Up, Polo) - 241 pkt
BMW 647 ccm, dwucylindrowy, ładujący baterie w hybrydowym BMW i3 - 123 pkt

Pojemność 1.0 - 1.4 l:

PSA Peugeot Citroen 1.2 turbo, trzycylindrowy (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso / Grand Picasso, DS3, DS4) - 239 pkt
BMW 1.2 turbo, trzycylindrowy (Mini One) - 154 pkt
Volkswagen 1.4 TFSI ACT (Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Audi A3, Q2, Seat Leon) - 115 pkt

Pojemność 1.4 - 1.8 l:

BMW 1.5 trzycylindrowy, element hybrydowego napędu BMW i8 - 157
BMW 1.5 turbo, trzycylindrowy (BMW 1 Series, 2 Series, 3 Series, X1, Mini Cooper, Clubman Cooper, Clubman One, Countryman) - 128 pkt
Audi 1.8 TFSI (Volkswagen Jetta, Polo GTI, Beetle, Passat, Golf, Audi A3) - 103 pkt

Pojemność 1.8 - 2.0 l:

Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman) - 182 pkt
Mercedes-AMG 2.0 turbo (Mercedes A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG) - 176 pkt
Audi 2.0 TFSI (Audi TT, TT S, S1, S3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Skoda Octavia vRS, Superb, Volkswagen Golf GTi, GTi Clubsport, Golf R, Jetta, Passat, CC, Beetle, Scirocco, Scirocco R, Tiguan) - 164 pkt

Pojemność 2.0 - 2.5 l:

Audi 2.5 turbo, pięciocylindrowy (Audi RS3, TT RS) - 357 pkt
Porsche 2.5 turbo (Porsche 718 Boxster S, 718 Cayman S) - 276 pkt
Ford 2.3 turbo (Ford Focus RS) - 172 pkt

Pojemność 2.5 - 3.0 l:

Porsche 3.0 turbo, sześciocylindrowy bokser (Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS) - 310 pkt
BMW M 3.0 twin turbo, sześciocylindrowy (BMW M3, M4) - 135 pkt
Fiat Chrysler 2.9V6 twin turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio) - 114 pkt

Pojemność 3.0 - 4.0 l:

Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider) - 345 pkt
Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, Mercedes G550) - 204 pkt
Porsche 4.0 boxer (Porsche 911 GT3, GT3 RS, 911 R) - 174 pkt

Pojemność powyżej 4.0 l:

Ferrari 6.3 V12 (Ferrari F12, F12 tdf) - 203 pkt
Audi 5.2 V10 (Audi R8, Lamborghini Huracan) - 153 pkt
Lamborghini 6.5 V12 (Lamborghini Aventador) - 75 pkt

Napęd elektryczny:

Tesla (Tesla Model S, Model X) - 325 pkt
BMW (BMW i3) - 212 pkt
General Motors (Chevrolet Bolt) - 169 pkt

Silnik ekologiczny:

Tesla elektryczny (Tesla Model S, Model X) - 202 pkt
BMW hybrydowy (BMW i8) - 143 pkt
General Motors elektryczny (Chevrolet Bolt) - 105 pkt

Nowy silnik:

Honda 3.5V6 hybrydowy (Honda / Acura NSX) - 143 pkt
Mercedes 2.0 diesel (Mercedes E-Class) - 116 pkt
Fiat Chrysler 2.9V6 twin turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio) - 115 pkt

Silnik sportowy:

Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider) - 247 pkt
Porsche 4.0 boxer (Porsche 911 GT3, GT3 RS, 911 R) - 159 pkt
Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, Mercedes G550) - 85 pkt

Zobacz także

Znamy najlepsze silniki roku 2019

Znamy najlepsze silniki roku 2019 2019-05-23

Jury konkursu na Silnik Roku przyznało właśnie tegoroczne nagrody. Podobnie jak w latach: 2016, 2017 i 2018 zwycięzcą konkursu został silnik Ferrari 3.9 V8 Biturbo. Sporo nagród w poszczególnych kategoriach zgarnął też elektryczny napęd Jaguara...
International Engine of the Year 2018

International Engine of the Year 2018 2018-06-06

Jury złożone z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych ogłosiło wyniki konkursu „International Engine of the Year”. Które silniki zasłużyły na nagrodę w tym roku? Jubileuszową, dwudziestą edycję plebiscytu, zdominowała marka Ferrari. Konstrukcje...
Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy!

Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy! 2015-06-20

Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu World Engine of the Year. Które marki mogą świętować zwycięstwo w poszczególnych kategoriach?Co zaskakujące, za najlepszy silnik 2015 roku uznano… hybrydowy zespół napędowy nowego BMW i8....
Znamy najlepsze silniki roku

Znamy najlepsze silniki roku 2013-06-06

W Stuttgarcie wręczono nagrody w prestiżowym konkursie International Engine of the Year. Jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, już po raz czternasty, wybrało najlepsze jednostki napędowe. Którzy producenci mogą być zadowoleni...
Oto najlepszy silnik roku 2012!

Oto najlepszy silnik roku 2012! 2012-06-13

Silniki nie są tym, co w przemyśle motoryzacyjnym rozwija się najszybciej. Te same konstrukcje są stopniowo modernizowane, rzadko pojawią się zupełnie nowe projekty.Powód jest oczywisty - opracowanie nowej jednostki napędowej oznacza duże koszty,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS