Historia Hyundaia Nexo zaczęła się w 2018 roku, gdy zaprezentowano ten model po raz pierwszy. Pierwsza generacja wyglądała jak klasyczny SUV, ale była napędzana ogniwami paliwowymi. Przez cały okres produkcji auto pozostało raczej ciekawostką ze względu na słabą infrastrukturę tankowania. Mimo tego Hyundai opracował drugą generację Nexo. Samochód całkowicie się zmienił, wciąż jest SUV-em, ale wygląda futurystycznie. Znaczne zmiany przeszedł również wodorowy układ napędowy Nexo.
- Hyundai Nexo II. Nadwozie
- Hyundai Nexo II. Wnętrze
- Hyundai Nexo II. Napęd
Hyundai Nexo II. Nadwozie
Nowy Hyundai Nexo nawiązuje wyglądem do prototypu Initium zaprezentowanego w październiku 2024 roku i wyróżnia się nowym językiem projektowania Hyundaia – "Art of Steel". Nexo otrzymał niezwykle wyglądający słupek C, schowane klamki i odważnie, ostro zaprojektowany przód z niezwykłymi, przyciągającymi wzrok światła. Krągłości trudno się doszukać, dominują ostre kształty i krawędzie.
Samochód ma 475 cm długości przy rozstawie osi mierzącym 279 cm. Szerokość nadwozia wynosi 186,5 cm, a wysokość (bez relingów) to 164 cm. Mamy więc do czynienia z dużym autem.

Hyundai Nexo
Hyundai Nexo II. Wnętrze
W kabinie znajdziemy dwa zakrzywione ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy, schowane pod jedną taflą szkła. System Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) obsługuje aktualizacje oprogramowania z chmury i oferuje generatywne rozpoznawanie głosu AI. Boczne lusterka wsteczne zostały zastąpione kamerami. Silnik uruchamia się odciskiem palca.
Wnętrze jest obszerne, a pojemność bagażnika wynosi do 993 litrów.

Hyundai Nexo
System bezpieczeństwa NEXO obejmuje szereg funkcji wspomagających kierowcę, w tym asystenta unikania kolizji czołowych, inteligentny tempomat, asystenta utrzymywania pasa ruchu oraz monitorowanie martwego pola. Samochód jest również wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych.

Hyundai Nexo
Hyundai Nexo II. Napęd
Nowy Hyundai Nexo jest napędzany systemem wodorowych ogniw paliwowych, który generuje maksymalną moc 110 kW (brutto) – o 16 proc. więcej niż w poprzedniej generacji. Napędzający koła nowy silnik elektryczny generuje 150 kW (204 KM), dzięki czemu samochód rozpędza się znacznie szybciej niż poprzednik - do 100 km/h w 7,8 s (poprzedniej generacji zajmowało to 9,2 s). Prędkość maksymalna wynosi 179 km/h.

Hyundai Nexo
Akumulator, w którym przechowywana jest energia wytworzona w ogniwach paliwowych ma 2,64 kWh pojemności i moc 80 kW (w I generacji - 40 kW).
W Nexo zamontowano trzy ciśnieniowe zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 162,6 l (masa wodoru możliwa do zatankowania - 6,7 kg). Zasięg ma wynosić do 700 km, samo ładowanie ma trwać tylko pięć minut.
Nowy Hyundai Nexo nie jest tylko demonstratorem technologii. Samochód ma trafić do sprzedaży pod koniec 2025 roku.