Hyundai Nexo to pierwszy wodorowy pojazd tego koreańskiego producenta, który debiutował w 2018 roku. Nowa generacja tego modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w kwietniu, a już niedługo ten pojazd wyjedzie na drogi. Wiemy o nim już niemal wszystko.
- Hyundai Nexo. Nadwozie
- Hyundai Nexo. Wnętrze
- Hyundai Nexo. Napęd
Hyundai Nexo. Nadwozie
Nowy Hyundai Nexo ma 475 cm długości przy rozstawie osi mierzącym 279 cm. Szerokość nadwozia wynosi 186,5 cm, a wysokość (bez relingów) to 164 cm. Mamy więc do czynienia z dużym autem.

Hyundai Nexo II
Sama stylizacja jest dość kontrowersyjna. O ile jeszcze wygląd przedniej czy tylnej części nadwozia można określić jako intrygujący (a pikselowe światła ostatnio stają całkiem modne), o tyle z boku auto wygląda po prostu brzydko. Szczególe dziwnie wyglądają okolice słupka C, z niezwykłą trójkątną szybką, która niespecjalnie pasuje do reszty nadwozia. Wygląda na to, że styliści za wszelką cenę chcieli, by samochód wyróżniał się na drodze.

Hyundai Nexo II
Hyundai Nexo. Wnętrze
Wnętrze nowego Nexo nie jest za to żadnym zaskoczeniem. System Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) łączy dwa zakrzywione ekrany o przekątnej 12,3 cala, obsługuje aktualizacje z chmury (OTA) oraz bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód posiada zaawansowane rozpoznawanie głosu z obsługą generatywnej sztucznej inteligencji oraz system audio marki Bang & Olufsen. Cała architektura deski rozdzielczej wygląda podobnie do tej, którą znamy z elektrycznych modeli Hyundaia sprzedawanych pod marką Ioniq.

Hyundai Nexo II
Wyposażenie obejmuje wyświetlacz HUD, ładowarkę indukcyjną telefonu i porty USB umożliwiające ładowanie z mocą 15 W.
W wybranych regionach dostępne będą cyfrowe lusterka wsteczne i boczne. Jak przekonuje producent zapewniają one szersze pole widzenia, łatwiejsze dostrzeganie obiektów w martwym polu oraz lepszą przejrzystość obrazu w trudnych warunkach oświetleniowych. Lusterko wsteczne wyposażono w funkcję automatycznego czyszczenia kamery, a boczne współpracują z monitorem martwego pola.

Hyundai Nexo II
Pokładowy rejestrator (Dash Cam) umożliwia nagrywanie obrazu z przodu i z tyłu samochodu, rejestrując także dźwięk oraz ruch wokół pojazdu i archiwizując nagrania nawet przez cztery dni po zaparkowaniu. System skanowania odcisku palca umożliwia biometryczne uruchamianie pojazdu, płatności i personalizację profili użytkowników.
Cyfrowy kluczyk Digital Key 2 pozwala na otwieranie i uruchamianie pojazdu przy użyciu smartfona i obsługuje do 15 urządzeń – w tym zegarki Apple Watch. System umożliwia również zdalne sterowanie i tworzenie profili kierowców z użyciem karty NFC.

Hyundai Nexo II
Pojemność bagażnika wynosi 993 l, przy czym jest to wartość liczona za oparciem kanapy, ale do dachu.
Hyundai Nexo. Napęd
Bardzo mocno zmienił się układ napędowy Hyundaia Nexo. Zmodernizowany zestaw ogniw paliwowych oferuje teraz maksymalną moc brutto 110 kW (wzrost o 16% względem 95 kW) oraz moc netto 94 kW (wzrost o 11% względem 85 kW), natomiast napędzający koła nowy silnik elektryczny generuje do 150 kW (204 KM). Dzięki temu auto rozpędza się do 100 km/h w 7,8 s (wcześniej 9,2 s). Prędkość maksymalna wynosi 179 km/h.

Hyundai Nexo II
Maksymalny zasięg Hyundaia Nexo wg WLTP wynosi 826 km. Realnie będzie znacznie mniejszy, ale tankowanie wodoru ma trwać tylko 5 minut. W tym czasie do trzech zbiorników o pojemności 54,2 l każdy trafi 6,69 kg wodoru (wcześniej 6,33 kg).
Hyundai przekonuje, że nowe Nexo trafi na rynek jeszcze w 2025 roku. Ceny i sposób sprzedaży nie są jeszcze znane.