chceauto.pl
x
Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-07-30 Opinie
Honda ogłosiła, że nowa generacja modelu HR-V, która wejdzie do sprzedaży w Polsce na początku 2022 roku, będzie wyposażona wyłącznie w hybrydowy układ napędowy e:HEV.

Układ napędowy e:HEV w Hondzie HR-V nowej generacji osiąga moc 131 KM (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 253 Nm. System hybrydowy ma zużywać 5,4 l benzyny na 100 km (WLTP) oraz rozpędzać Hondę HR-V do 100 km/h w 10,6 sekundy.

Honda HR-V E-HEV
Honda HR-V E-HEV
HR-V nowej generacji jest najnowszym modelem w gamie Hondy, dołączającym do rodziny e:HEV, w której znajdują się już CR-V i Jazz, również dostępne wyłącznie z hybrydowym układem napędowym. HR-V nie wymaga ładowania z zewnętrznej instalacji elektrycznej.

Hybrydowy układ napędowy e:HEV składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona, akumulatora litowo-jonowego, przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy.

Zmiany w układzie spalania i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60, aby uwzględnić większe rozmiary HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM.

Dalsze zmiany w układzie napędowym obejmują redukcję przełożenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a kołami, co ma na celu poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V.

Honda HR-V E-HEV
Honda HR-V E-HEV
Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie układ e:HEV pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika silnikowego, w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze.

Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnikowa spalinowego, ponieważ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadwyżka mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora, co zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.

Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybu, przestawia przepustnicę na żywsze reakcje, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika.

Kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B, która oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą łopatek, umieszczonych za kierownicą.

Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowym odbywają się niedostrzegalnie dla pasażerów. Dotyczy to także uruchomienia silnika dla wytworzenia energii elektrycznej. Zamiast konwencjonalnego układu transferu mocy z przekładnią planetarną, która generuje stosunkowo wysokie opory, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy na napędzie w pełni elektrycznym.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Polsce na początku 2022 roku.

Honda HR-V e:HEV na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie - GALERIA ZDJĘĆ

Honda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzieHonda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzieHonda HR-V e:HEV. Wszystko o napędzie

Zobacz także

Honda HR-V e:HEV. Polskie ceny

Honda HR-V e:HEV. Polskie ceny 2021-09-01

Honda podała ceny modelu HR-V nowej generacji. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda e:HEV.Gamę modelu HR-V e:HEV otwiera wersja Elegance, której cena zaczyna się od 123 700 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. reflektory LED,...
Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd 2021-04-27

W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:”...
Honda HR-V nowej generacji!

Honda HR-V nowej generacji! 2021-02-19

Honda zaprezentowała nową generację modelu HR-V, kompaktowego SUV-a, w którym po raz pierwszy – w standardzie – dostępny będzie hybrydowy układ napędowy e:HEV. Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym...
Honda HR-V Sport

Honda HR-V Sport 2018-12-01

Honda zaprezentowała nową, najmocniejszą wersję modelu HR-V o nazwie Sport.Do tej pory Honda HR-V oferowana była tylko z jednym silnikiem - była to benzynowa jednostka 1.5 VTEC o mocy 130 KM. Plany zakładają, że wiosną przyszłego roku gama zostanie...
Honda HR-V po liftingu

Honda HR-V po liftingu 2018-08-13

Honda poddała liftingowi model HR-V. Odświeżona wersja wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia oraz zmodernizowanym wnętrzem.Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno...
Rekordowy wzrost sprzedaży Hondy

Rekordowy wzrost sprzedaży Hondy 2017-01-28

Honda to najszybciej rosnąca popularna firma motoryzacyjna w Europie w roku 2016. Z najnowszych danych udostępnionych przez europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA wynika, że w 2016 roku łączna sprzedaż Hondy w krajach Unii Europejskiej i...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.