chceauto.pl
x
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-08-16 Opinie
W marcu przyszłego roku do Hondy Civic trafi udoskonalony silnik wysokoprężny i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM.

Jest to jeden z pierwszych silników oficjalnie przebadanych pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin, zgodnie z nową światową procedurą testową (WLTP), która zacznie obowiązywać od września 2017 roku.

Honda Civic
Honda Civic
Podczas gdy dotychczas stosowany cykl pomiarowy NEDC oparty był na teoretycznym profilu jazdy samochodem, nowy cykl WedLTP opracowano korzystając z zebranych na całym świecie danych opartych na rzeczywistych przebiegach samochodów. Nowy cykl pomiarowy pozwoli na uzyskiwanie wyników bliższych tym, jakie osiągają kierowcy w czasie eksploatacji swoich samochodów.

Konstruktorzy Hondy dokonali istotnych poprawek w silniku 1.6 i-DTEC i układzie wydechowym, by zmaksymalizować osiągi w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych.

Usprawnienia zastosowane w silniku 1.6 i-DTEC objęły obniżenie tarcia przy ruchu tłoków w cylindrach, co uzyskano dzięki wykonaniu tłoków z wytrzymałej stali chromowo molibdenowej, a także honowaniu gładzi cylindrowych, co umożliwia bardziej płynny ruch tłoków.

Honda Civic
Honda Civic
Silnik o pojemności skokowej 1597 cm3 korzysta z tego samego co jego poprzednik systemu wtrysku paliwa Bosch i wspomaga się małą, wysokowydajną turbosprężarką. Zastosowano też niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR i wysokoprzepływowe kanały dolotowe w głowicy silnika. Bardzo wytrzymały wał korbowy i całkowicie aluminiowy, otwarty blok silnika, produkowany jako wysokociśnieniowy odlew, pozwoliły zminimalizować masę jednostki.

Nowa wersja silnika i-DTEC otrzymała dodatkowe użebrowanie bloku podwyższające jego sztywność strukturalną. Pozwoliło to obniżyć poziom hałasu i drgań towarzyszących pracy jednostki.

Honda Civic
Honda Civic
1.6 i-DTEC będzie także jednym z pierwszych silników oficjalnie przetestowanych według nowej procedury pozwalającej zmierzyć zawartość tlenków azotu (NOx) oraz cząstek stałych w spalinach, w realnych warunkach eksploatacyjnych (Real Driving Emission - RDE). Silnik wyposażono w nowy reaktor pojemnościowy (NSC) wychwytujący tlenki azotu oraz powiększony katalizator z większą ilością metali szlachetnych (srebra i platyny), a także neodymu.

Reaktor pojemnościowy przechowuje wyłapane cząstki NOx aż do przeprowadzenia cyklu regeneracyjnego. Czujnik sadzy precyzyjnie wykrywa kiedy potrzebne jest przeprowadzenie cyklu regeneracyjnego, dzięki czemu podwyższona została niezawodność układu oczyszczania spalin.

Silnik 1.6 i-DTEC rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min, co pozwala rozpędzić Civica ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 10,4 sekundy.

Zmodernizowany silnik powstający w Wielkiej Brytanii w zakładach Hondy w Swindon, będzie dostępny w modelu Civic dziesiątej generacji, zarówno w wersji czterodrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej.

Kolejnym wzmocnieniem rynkowym Civica będzie dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna, która pojawi się na rynku w połowie 2018 roku. Będzie to pierwsze zastosowanie takiej przekładni w samochodzie z napędem na jedną oś.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic z nowym silnikiem DieslaHonda Civic z nowym silnikiem DieslaHonda Civic z nowym silnikiem DieslaHonda Civic z nowym silnikiem Diesla

Zobacz także

Oto nowa Honda Civic

Oto nowa Honda Civic 2020-11-18

Japończycy pokazali prototyp kolejnej generacji modelu Civic. Auto pojawić ma się w salonach w przyszłym roku. Niestety - wciąż nie jest pewne, czy trafi również na Stary Kontynent. Z zewnątrz nowa Civic ze stopniowanym tyłem przypomina oferowaną w...
Honda Civic Type R Limited Edition i Sport Line

Honda Civic Type R Limited Edition i Sport Line 2020-02-20

Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwa nowe warianty – Limited Edition i Sport Line. Bazując na dynamice standardowego Civica Type R GT, każda z nowych odmian tego modelu oferuje inny styl i charakterystykę osiągów.Civic Type R Limited...
Honda Civic Type R po zmianach

Honda Civic Type R po zmianach 2020-01-11

Na salonie w Tokio Honda zaprezentuje Civica Type R po liftingu. To naturalna kolej rzeczy po tym, jak pod koniec ubiegłego roku pokazano "zwykłe" wersje po drobnych zmianach.W zasadzie mamy do czynienia nie tyle z liftingiem, co ze zmianami związanymi z...
Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R

Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R 2020-01-02

Honda wprowadza do gamy modelu Civic 2020 nową wersję Sport Line, która oferuje elementy stylizacji nadwozia nawiązujące do modelu Civic Type R. Wersja Sport Line, dostępna będzie w dwóch specyfikacjach wyposażenia: Comfort i...
Honda Civic po zmianach

Honda Civic po zmianach 2019-12-05

Honda wprowadziła szereg zmian do modelu Civic z roku modelowego 2020. Trudno jednak dostrzec je gołym okiem.Nowa jest symetryczna kratka wokół świateł przeciwmgielnych, a prostsza konfiguracja osłony chłodnicy i nowa konstrukcja wlotu powietrza...
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? 2019-06-27

Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.