chceauto.pl
x

Honda Accord VIII 2.0 156 KM

Honda Accord VIII 2.0 156 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2008
Średnia cena
31 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1423 kg
Ładowność
512 kg

OSIĄGI

Moc
156 KM
0-100 km/h
9.3 s.
V max
215 km/h
Zasięg
890 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
65 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
225/50 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
36 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
8%
Średni przebieg
75 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
467 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
19000 km czyli po 13 miesiącach
Zużycie paliwa
8.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.2 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h

Honda Accord VIII 2.0 156 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KMHonda Accord VIII 2.0 156 KM

Honda Accord VIII 2.0 156 KM

Honda Accord

Honda Accord to samochód-legenda. Historia tego modelu zaczęła się w 1976 roku. Obecnie produkowana jest już ósma generacja tego pojazdu.Accord reprezentuje Hondę w segmencie D - na rodzimym rynku auto mierzyć się musi m.in. z Toyotą Avensis i Mazdą 6. Podobnie, jak inne Hondy, również ten model słynie z wysokiej niezawodności i - na tle konkurencji - odznacza się pewnym "sportowym zacięciem". Auta cenione są m.in. za świetne właściwości jezdne i niezłe osiągi, przez co często trafiają w ręce dynamicznych kierowców, co sprawia, ze z czasem coraz trudniej o godny polecenia egzemplarz.


Honda Accord VIII

Ósma generacja Hondy Accord debiutowała na genewskim salonie samochodowym w 2008 roku i zaraz potem trafiła do sprzedaży. Stylistycznie samochód stanowi rozwinięcie siódmej generacji, jest nieco większy i sprawia wrażenie znacznie bardziej masywnego. W 2011 roku auto poddano kuracji odmładzającej. Samochód cały czas dostępny był jako sedan i kombi, wyłącznie z przednim napędem.

Oferta jednostek napędowych w Accordzie, w porównaniu do bezpośredniej konkurencji, jest uboga. Wybierać można między dwoma rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami benzynowymi VTEC o pojemności 2.0 (156 KM) i 2.4 (201 KM) oraz dieslem 2.2 i-DTEC, który dostępny jest w dwóch wariantach o mocach 150 i 180 KM. Są to wersje rozwoje jednostek stosowanych już w poprzedniej generacji Hondy Accord. Silniki zyskały jednak na mocy, mają również zużywać mniej paliwa.

Na tym w zasadzie można by zakończyć część poświęconą silnikom. Jednostki Hondy to konstrukcje dopracowane, w których nie występują typowe usterki. Jedynie podczas dynamicznej jazdy trzeba się liczyć ze zużyciem oleju, ale raczej niewymagającym dolewek między wymianami (ok. 1 l na 10 tys. km). Również silnik Diesla nie dostarcza właścicielom zbędnych wrażeń, chociaż w tym wypadku należy liczyć się z eksploatacyjnym zużyciem osprzętu, a więc wtryskiwaczy, turbosprężarki i koła dwumasowego. Nie są to jednak usterki, a nieuniknione zużycie, który dotyczy każdego silnika Diesla niezależnie od producenta. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że przy przebiegu rzędu 150 tys. km każdy z tych elementów może już odmawiać posłuszeństwa.

Wszystkie wysokoprężne Hondy Accord wyposażone są w filtr cząstek stałych. Oznacza to, że podczas miejskiej eksploatacji może dochodzić do jego zatykania. Sadza w filtrze jest dopalana, jednak by proces dobiegł do końca konieczna jest jazda na dłuższym odcinku ze względnie wysoką i stałą prędkością, co w warunkach miejskich nie jest wykonalne. Objawów zatykania filtra nie można lekceważyć, jeśli sadza w porę nie zostanie wypalona filtr ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu, a koszt nowego liczony jest w tysiącach zł.

Co ciekawe, właściciele Accordów narzekają na słabe oryginalne tarcze hamulcowe, które ulegają szybkiemu zużyciu oraz... akumulator, który nie wytrzymuje częstych rozruchów w warunkach polskiej zimy. Drobiazgiem, ale denerwującym, są psujące się głośniki pokładowego systemu grającego. Poważniejszą wadą jest natomiast bardzo delikatny lakier, który łatwo ulega zarysowaniom i innym uszkodzeniom mechanicznym. Stosunkowo trwało jest za to zawieszenie (wielowahaczowe z przodu i z tyłu), sporadycznie zdarzają się usterki przekładni kierowniczej.

Wyposażenie Hondy Accord, jak na samochód klasy średniej przystało, jest bogate. W każdym egzemplarzu znajdziemy klimatyzację i pełną elektrykę. Bogatsze egzemplarze posiadają m.in. skórzaną tapicerkę.

Oferta używanych egzemplarzy na rynku wtórnym nie jest szczególnie bogata, natomiast znaleźć można zarówno samochody z polskich salonów, jak i pochodzące z prywatnego importu. Te drugie mają najczęściej za sobą naprawy blacharskie, dlatego warto dokładnie ocenić stan nadwozia. Oczywiście nie każda naprawa dyskwalifikuje dany egzemplarz, ślady lakierowania błotnika czy zderzaka są do zaakceptowania, o ile oczywiście nie zostały naruszone podłużnice.

Honda Accord VIII to udany samochód, który swobodnie może stawać w szranki z niemiecką konkurencją. Auto pozbawione jest większych wad, a szczególnie godne polecenia są dopracowane i trwałe silniki benzynowe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-03-17

Wersje

NADWOZIA

Używane: Honda Accord VIII2014-03-18Honda Accord - bezawaryjna, ale tanio nie będzie2011-10-24Honda Accord po liftingu2015-07-24Używane: Honda Accord VII2013-08-23Oto najlepsze samochody klasy średniej2011-06-26Oto 10 najpopularniejszych aut na świecie. Miałeś jedno z nich?2012-05-14

Honda Accord CRASHTEST

Honda Accord - AKCJE NAWROTOWE

2011-07-11Honda ogłosiła akcję przywoławczą, której celem jest zmiana oprogramowania modułu ECU silnika. Stare oprogramowanie może spowodować nadmierny wzrost poziomu oleju silnikowego. W skrajnych przypadkach zjawisko to mogło by doprowadzić do nie kontrolowanego wzrostu obrotów silnika, jego awarii i wypadku.

plik pdf

Honda Accord VIII 2.0 156 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Saab 9-3

Saab 9-3

1.8T 150 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Sonata

Hyundai Sonata

2.0 164 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Superb

Skoda Superb

1.8 T 150 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

2.0 FSI 150 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

2.0 HPI 143 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 407

Peugeot 407

2.0 143 KM benzyna2008sedanręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda Accord VIII 2.0 156 KM Opinie i komentarze

Waldemar Markowski
30 października 2012
Poważna wada Hondy Accord VIII - podczas jazdy nie można korzystać z radia CB ponieważ układ kierowniczy emituje bardzo silne zakłócenia radiowe uniemożliwiające odbiór respondentów, aby przeprowadzić łączność trzeba się zatrzymać i nie kręcić kierownicą wtedy zakłócenia ustępują po kilku sekundach. Podczas jazdy można tylko nadawać.
comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.