chceauto.pl
x
Używane: Honda Accord VIII

Używane: Honda Accord VIII

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-18 Opinie
Honda Accord to jeden z najdłużej produkowanych samochodów na świecie. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się na rynku już w latach 60-tych ubiegłego wieku. Accord jest więc dla Toyoty modelem niezwykle ważnym - Japończycy nie mogą sobie pozwolić na wpadkę, bo odbudowanie pozycji mogłoby trwać latami.

Używane: Honda Accord VIII
Od piątej generacji Honda Accord znacznie różniła w zależności od rynku, na którym była sprzedawana. Jednocześnie dla uproszczenia logistyki produkcję wersji europejskiej ulokowano w Anglii. Również tam produkowano Accroda szóstej generacji. Ostatecznie jednak uznano to za nie do końca dobre rozwiązanie, dzięki czemu produkcję samochodów należących do siódmej i ósmej generacji znów ulokowano w Japonii.

Używane: Honda Accord VIII
Ósma generacja Hondy Accord debiutowała na genewskim salonie samochodowym w 2008 roku i zaraz potem trafiła do sprzedaży. Stylistycznie samochód stanowi rozwinięcie siódmej generacji, jest nieco większy i sprawia wrażenie znacznie bardziej masywnego. W 2011 roku auto poddano kuracji odmładzającej. Samochód cały czas dostępny był jako sedan i kombi, wyłącznie z przednim napędem.

Używane: Honda Accord VIII
Oferta jednostek napędowych w Accordzie, w porównaniu do bezpośredniej konkurencji, jest uboga. Wybierać można między dwoma rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami benzynowymi VTEC o pojemności 2.0 (156 KM) i 2.4 (201 KM) oraz dieslem 2.2 i-DTEC, który dostępny jest w dwóch wariantach o mocach 150 i 180 KM. Są to wersje rozwoje jednostek stosowanych już w poprzedniej generacji Hondy Accord. Silniki zyskały jednak na mocy, mają również zużywać mniej paliwa.

Używane: Honda Accord VIII
Na tym w zasadzie można by zakończyć część poświęconą silnikom. Jednostki Hondy to konstrukcje dopracowane, w których nie występują typowe usterki. Jedynie podczas dynamicznej jazdy trzeba się liczyć ze zużyciem oleju, ale raczej niewymagającym dolewek między wymianami (ok. 1 l na 10 tys. km). Również silnik Diesla nie dostarcza właścicielom zbędnych wrażeń, chociaż w tym wypadku należy liczyć się z eksploatacyjnym zużyciem osprzętu, a więc wtryskiwaczy, turbosprężarki i koła dwumasowego. Nie są to jednak usterki, a nieuniknione zużycie, który dotyczy każdego silnika Diesla niezależnie od producenta. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że przy przebiegu rzędu 150 tys. km każdy z tych elementów może już odmawiać posłuszeństwa.

Używane: Honda Accord VIII
Wszystkie wysokoprężne Hondy Accord wyposażone są w filtr cząstek stałych. Oznacza to, że podczas miejskiej eksploatacji może dochodzić do jego zatykania. Sadza w filtrze jest dopalana, jednak by proces dobiegł do końca konieczna jest jazda na dłuższym odcinku ze względnie wysoką i stałą prędkością, co w warunkach miejskich nie jest wykonalne. Objawów zatykania filtra nie można lekceważyć, jeśli sadza w porę nie zostanie wypalona filtr ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu, a koszt nowego liczony jest w tysiącach zł.

Używane: Honda Accord VIII
Co ciekawe, właściciele Accordów narzekają na słabe oryginalne tarcze hamulcowe, które ulegają szybkiemu zużyciu oraz... akumulator, który nie wytrzymuje częstych rozruchów w warunkach polskiej zimy. Drobiazgiem, ale denerwującym, są psujące się głośniki pokładowego systemu grającego. Poważniejszą wadą jest natomiast bardzo delikatny lakier, który łatwo ulega zarysowaniom i innym uszkodzeniom mechanicznym. Stosunkowo trwało jest za to zawieszenie (wielowahaczowe z przodu i z tyłu), sporadycznie zdarzają się usterki przekładni kierowniczej.

Używane: Honda Accord VIII
Wyposażenie Hondy Accord, jak na samochód klasy średniej przystało, jest bogate. W każdym egzemplarzu znajdziemy klimatyzację i pełną elektrykę. Bogatsze egzemplarze posiadają m.in. skórzaną tapicerkę.

Oferta używanych egzemplarzy na rynku wtórnym nie jest szczególnie bogata, natomiast znaleźć można zarówno samochody z polskich salonów, jak i pochodzące z prywatnego importu. Te drugie mają najczęściej za sobą naprawy blacharskie, dlatego warto dokładnie ocenić stan nadwozia. Oczywiście nie każda naprawa dyskwalifikuje dany egzemplarz, ślady lakierowania błotnika czy zderzaka są do zaakceptowania, o ile oczywiście nie zostały naruszone podłużnice.

Honda Accord VIII to udany samochód, który swobodnie może stawać w szranki z niemiecką konkurencją. Auto pozbawione jest większych wad, a szczególnie godne polecenia są dopracowane i trwałe silniki benzynowe.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Honda Accord VIII - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIIIUżywane: Honda Accord VIII

Zobacz także

Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.