Ford Ranger czwartej generacji, znany pod kodową nazwą T6, zadebiutował w 2011 roku. Pick-up przeszedł gruntowną zmianę, zyskując masywną, muskularną sylwetkę inspirowaną większym modelem F-Series. Konstrukcja samochodu opierała się na nowoczesnej, ale wciąż tradycyjnej ramie drabinkowej, co gwarantowało mu wysoką wytrzymałość i zdolności terenowe.
Gama napędowa była bardzo szeroka i zależała od rynku; w Europie dominowały turbodoładowane silniki wysokoprężne Duratorq, w tym 2.2-litrowe oraz mocniejszwe 3 i 3.2-litrowe jednostki o mocy większej niż 200 KM.
Samochód oferowano w trzech rozmiarach kabiny: Single Cab, Super Cab i Double Cab, oraz w różnych długościach skrzyni ładunkowej. Jego wnętrze, choć utrzymane w utylitarnym charakterze, było funkcjonalne i oferowało więcej przestrzeni oraz lepsze wykończenie niż w poprzednich generacjach.
Ranger T6 został poddany faceliftingowi w 2015 roku, który przyniósł odświeżony wygląd pasa przedniego i nowsze wyposażenie, w tym system multimedialny SYNC 3. W 2021 roku przeszedł kolejną, głębszą modernizację, która wprowadziła zupełnie nowy przedni i tylny zderzak, reflektory LED oraz całkowicie przeprojektowane, znacznie nowocześniejsze wnętrze z poziomym, 10-calowym ekranem dotykowym.
Model ten cieszył się ogromną popularnością na całym świecie, zdobywając wiele nagród i ugruntowując pozycję Forda w segmencie średnich pick-upów. Był bazą dla sportowej i terenowej wersji Raptor, a także dla swojego bliźniaka – Volkswagena Amaroka. Jego bezpośrednimi rywalami były modele takie jak Toyota Hilux, Nissan Navara i Mitsubishi L200.
Ford Ranger V to zupełnie nowa generacja średniej wielkości pick-upa, która zadebiutowała w 2022 roku. Samochód został zaprojektowany jako model globalny, łącząc potrzeby rynków europejskiego, azjatyckiego i australijskiego. Pod kątem wizualnym auto prezentuje się znacznie bardziej odważnie niż poprzednik, z masywną atrapą chłodnicy i agresywnie ciętym nadwoziem. Pick-up zbudowany jest na nowej, dedykowanej platformie ramowej, która zapewnia większą sztywność i wyższe zdolności terenowe. W ofercie napędowej znajdziemy nowoczesne silniki V6 EcoBoost o mocy 284 KM oraz jednostki wysokoprężne 3.0L V6 o mocy 247 KM.
Wnętrze przeszło prawdziwą rewolucję, zyskując wyższej klasy materiały wykończeniowe i nowoczesny design. Deska rozdzielcza ma pionowy, 12-calowy dotykowy ekran systemu SYNC 4. Samochód oferuje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym asystenta utrzymania pasa ruchu i aktywny tempomat. Wersja Raptor, przeznaczona do jazdy w trudnym terenie w wysokich prędkościach, dysponuje specjalnym zawieszeniem z amortyzatorami spustowymi. Ładowność nowego Rangera sięga nawet 1250 kg, co stawia go w czołówce segmentu. Auto charakteryzuje się imponującymi zdolnościami holowniczymi, które w zależności od wersji dochodzą do 3500 kg.
Nowy Ranger oferuje szereg rozwiązań ułatwiających pracę, takich jak gniazda 230 V w kabinie i skrzyni ładunkowej. W porównaniu z poprzednią generacją, samochód zapewnia znacznie lepszy komfort jazdy zarówno w terenie, jak i na drodze utwardzonej. Konkurentami dla tej generacji są między innymi Toyota Hilux, Volkswagen Amarok oraz Isuzu D-Max. Produkcja samochodu odbywa się w zakładach Forda w Tajlandii i RPA, skąd trafia on na rynki całego świata.