chceauto.pl
x

Ford Galaxy 1.6 TDCi 2015

Dostępne samochody

Ford Galaxy

Ford Galaxy III 1.6 TDCi 115 KM

2015, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

III (2006-2015)

Trzecia generacja Galaxy trafiła do sprzedaży w 2006 roku. W przeciwieństwie do poprzedników auto nie miało żadnych krewniaków w koncernie Volkswagena - Ford postanowił opracować je samodzielnie. Samochód wytwarzany jest w belgijskiej fabryce w Genk i jest bliźniaczą konstrukcją wytwarzanego w tych samych zakładach Forda S-maxa. Oba auta zbudowano w oparciu o płytę podłogową Mondeo IV generacji, co oznacza praktycznie same plusy. Pasażerowie cieszyć się mogą z przestronnego wnętrza, kierowca - ze świetnych właściwości jezdnych, jakie zapewnia wielowahaczowe zawieszenie obu osi.

Z nowego Mondeo zapożyczono też wiele elementów wnętrza - identyczne są np. zegary czy dysze nawiewów, bardzo podobnie wygląda również konsola środkowa. Właściciele Galaxy nie mają praktycznie na co narzekać - wszystkie przełączniki (no może za wyjątkiem przycisków do sterowania szybami umieszczonych pod składanym podłokietnikiem) rozmieszczono rozsądnie, plastiki we wnętrzu (na desce rozdzielczej miękkie) wykonano z dobrej jakości materiałów. Kabina oferuje też sporo przemyślanych miejsc na drobiazgi - w Galaxy znajdziemy przeszło 30 różnych schowków. Ciekawym akcentem stylistycznym jest umiejscowiona na konsoli środkowej między fotelami "podwójna" dźwignia hamulca ręcznego przypominająca nieco manetkę ręcznego gazu z samolotów.

Kabina przystosowana jest do przewozu siedmiu osób (dwa dodatkowe fotele składane w podłogę bagażnika) ale podróże w pełnym składzie raczej nie będą wygodne. Do mikroskopijnych rozmiarów (ledwie 300 litrów) skurczy się wówczas również przestrzeń bagażowa. Samochód najlepiej spełni się więc w roli pojazdu dla maksymalnie pięciu osób. W takiej konfiguracji żaden pasażer nie będzie czuł się pokrzywdzony, a na bagaż zostanie jeszcze sporo miejsca. Auto da też sobie radę w roli półciężarówki. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń do dyspozycji jest aż 2325 l pojemności przestrzeni bagażowej.

Czego można się spodziewać kupując Galaxy z rynku wtórnego? Samochód cieszy się raczej dobrą opinią. W jego przypadku zamiast o usterkach, mówić można raczej o typowych "przypadłościach" takich, jak np. zaniżanie wskazań zużycia paliwa przez komputer pokładowy, szybkim zużyciu okładzin ciernych układu hamulcowego, czy zacinającej się (w minusowych temperaturach) pokrywie silnika. Oprócz tego trzeba się też przygotować na stosunkowo głośną pracę zawieszenia oraz drobne "złośliwości" ze strony układu elektrycznego (przepalające się żarówki, brak podświetlenia zegarów itd).

IV (2015-2015)

IV generacja Forda Galaxy została zaprezentowana wiosną 2015 roku, a więc aż 9 lat po debiucie generacji III. W motoryzacji oznacza to szmat czasu. Dziwić więc może, że samochód - oficjalnie przez producenta nazwany nową generacją - jest tak naprawdę modelem po głębokim liftingu.

Ford Galaxy IV otrzymał całkowicie nowy przód z nowym zderzakiem, pasem przednim, osłoną chłodnicy, reflektorami i maską, zmieniony tył (przeszklenie szyby łączy się ze światłami zespolonymi) oraz całkowicie nowe wnętrze. Natomiast płyta podłogowa i stylizacja bocznej części auta (w tym linia okien) pozostały bez zmian. Rewolucji nie ma również w zakresie jednostek napędowych.

W kabinie Forda Galaxy IV znajdziemy siedem pełnowymiarowych foteli. Wnętrze można dowolnie aranżować. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest łatwa, bowiem w tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu. Nowością jest funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu, za co również odpowiada ten sam panel sterowania. Po złożeniu foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową o płaskiej powierzchni.

Deska rozdzielcza Galaxy IV nawiązuje do Mondeo. Samochód opcjonalnie może być wyposażony w analogowo-cyfrowe zegary z 10-calowym ekranem, z Mondeo pochodzi układ klimatyzacji oraz układ infotainment Sync 2.

Samochód otrzymał adaptacyjne wspomaganie kierownicy oraz zmodyfikowane zawieszenie. W opcji tylny zawieszenie może być samopoziomujące, a także adaptacyjne (trzy tryby pracy: sport, normal i comfort). Poprawiono poziom wygłuszenia wnętrza.

Ford Galaxy IV może być bardzo bogato wyposażony. Na liście dostępnych systemów są m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, system zapobiegania kolizjom, adaptacyjne reflektory, system automatycznego parkowania, monitorowania martwego kąta, pasa ruchu i drogi podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego.

Oferta jednostek napędowych nowego Forda Galaxy obejmuje silnik 2.0 TDCI w różnych wersjach mocy. Silnik ten poddano modernizacji, zastosowano nową konstrukcję głowicy cylindra, zmiany dotknęły układ wtryskowy, poprawiono system redukcji spalin. Nowości wśród benzynowych silników EcoBoost to jednostki 1.5 o mocy 160 KM oraz 2.0 o mocy 240 KM. Wszystkie silniki spełniają normę emisji Euro 6.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS