Focus ST Edition to jak dotąd najbardziej dynamiczna wersja czwartej generacji Focusa ST. Samochód otrzymał m.in. regulowane zawieszenie typu coilover.
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38500_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia KW Automotive, wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.
Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST Edition większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38502_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgring – co pomoże fanom jazdy wyczynowej w dostrojeniu podwozia i uzyskaniu satysfakcjonujących wrażeń.
Lekkie 19-calowe felgi aluminiowe zmniejszają masę nieresorowaną o 10 procent. Koła są odlewane w procesie płynnego formowania, które zagęszcza stop aluminium, w konsekwencji zwiększając wytrzymałości na rozciąganie i odporność na wstrząsy przy mniejszym zużyciu materiału. Lżejsze koła lepiej sprawują się na nierównych, kamienistych nawierzchniach, a przy tym zmniejszają obciążenia amortyzatorów i sprężyn zawieszenia, poprawiając kontakt opony z nawierzchnią, co przekłada się na poprawę przyczepności i reakcji samochodu.
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38503_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Model wyposażony jest standardowo w opony Michelin Pilot Sport 4S, można jednak skorzystać z opcjonalnych opon z wysokim współczynnikiem prędkości, gwarantujących wyższą przyczepność – Pirelli P Zero Corsa, doskonałych do wyczynowych prób na suchej nawierzchni i na torze.
Focus ST Edition posiada m.in. system eLSD, który wykorzystuje hydraulicznie uruchamiane sprzęgła do przekazywania nawet 100 proc. dostępnego momentu obrotowego na koło mające lepszą przyczepność. Szybciej reagujący i oferujący większą precyzję, niż tradycyjny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, może z wyprzedzeniem regulować sposób rozłożenia momentu napędowego na koła, opierając się na danych z silnika i czujników pojazdu.
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38507_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Całkowicie aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, dzięki czemu osiąga moc 280 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3 000 - 4 000 obr/min. Silnik współpracuje z manualną skrzynią 6-biegową.
Start od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a wysokie przyspieszanie ze startu zatrzymanego jest osiągane dzięki funkcji płaskiej zmiany biegów, która utrzymuje przepustnicę otwartą w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia. Focus ST Edition może rozwinąć prędkość maksymalną 249 km/h (155 mph).
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38506_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Kierowcy mogą również korzystać z wyboru kilku trybów jazdy (w tym Track), dokonujących korekt charakterystyki układu eLSD, parametrów otwarcia przepustnicy, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPAS) i elektronicznej kontroli stabilności (ESC).
Podobnie jak w przypadku standardowego Focusa ST, charakter samochodu został wzmocniony dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia, ustawieniom dwuzakresowego systemu wspomagania kierownicy EPAS, wyczynowemu, odpornemu na fading układowi hamulcowemu z przednimi tarczami o średnicy 330 mm i tylnymi tarczami o średnicy 302 mm.
![Ford Focus ST Edition](https://img.chceauto.pl/arts/4938/ford-focus-st-edition-38509_v3.webp)
Ford Focus ST Edition
Charakterystyczny niebieski kolor lakieru nadwozia Azura Blue kontrastuje z czarnymi, błyszczącymi detalami górnej osłony chłodnicy, błotników przedniego zderzaka i nakładek na lusterka zewnętrzne, a także tylnego spojlera dachowego i tylnego dyfuzora. Panel dachowy jest również pokryty czarnym błyszczącym lakierem i uzupełniony o plakietki ST w czarnym obramowaniu.
W kabinie wyposażeniem standardowym są częściowo skórzane fotele sportowe Recaro z niebieskimi przeszyciami, charakterystycznymi dla Ford Performance. Ten sam efekt zastosowano na skórzanej kierownicy ST, mieszku dźwigni zmiany biegów, bokach konsoli środkowej i dywanikach podłogowych. Przycisk zapłonu silnika jest podkreślony sportowym, czerwonym kolorem, harmonizującym z emblematami ST.
Focus ST Edition jest dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jego dostawy rozpoczną się we wrześniu.