chceauto.pl
x
Porady i rynek

Ford Fiesta Active

Redakcja ChceAuto.pl | 2018-05-07 | Opinie
Ford Fiesta Active
Zobacz w katalogu
Ford Fiesta
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Ford poszerza właśnie ofertę Fiesty o nowe, uterenowione modele - Fiestę Active. To pierwszy z przedstawicieli nowej linii, która uzupełniona zostanie wkrótce przez nowego Focusa Active.

[image27538 rigry]Ford Fiesta Active wyróżnia się unikatowymi zderzakami, plastikowymi osłonami nadkoli i – czarnymi – lusterkami i relingami dachowymi. W stosunku do standardowej, pięciodrzwiowej Fiesty auto otrzymało również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, co nie pozostało bez wpływu na prześwit. Auto jest o 18 mm wyższe niż podstawowy model.

W kabinie znajdziemy sportowe fotele oraz – sterowany głosem – system info-rozrywki SYNC3. Standard obejmuje – obszyte skórą – kierownicę i gałkę zmiany biegów. Ford deklaruje, że materiały wykończeniowe dobrano w taki sposób, by radziły sobie z aktywnym trybem życia: ubłoconymi butami, mokrymi ręcznikami czy przemoczonymi ubraniami pasażerów. Skóra, którą obszyto kierownicę miała być nawet testowana pod kątem odporności na… krem do opalania!

Ford Fiesta Active
Ford Fiesta Active
Aktywnemu trybowi życia sprzyjać mają również nastawy zawieszenia (zmieniona konstrukcja amortyzatorów i geometria osi) i układu kierowniczego. Modele z serii Active wyposażone będą standardowo w system wyboru trybu jazdy. Kierowca będzie mógł wybierać spośród trzech ustawień: normal, eco (dostępny wyłącznie z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów) lub osobnego, zaprojektowanego specjalni z myślą o jeździe po śliskich nawierzchniach. W zależności od wybranego trybu elektronika dostosowuje ustawienia systemu kontroli trakcji czy przepustnicy.

Klienci będą mieli do wyboru aż cztery odmiany benzynowego, trzycylindrowego silnika o pojemności 1,0 l: 85, 100, 125 i 140 KM. Jednostka ma turbodoładowanie, zmienne fazy rozrządu (oba wałki) i bezpośredni wtrysk paliwa. Standardowo moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem nowej (zredukowane tarcie wewnętrzne), sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Dla odmiany 100-konnej przewidziano też automatyczną, sześciostopniową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Wbrew panującej modzie przewidziano też coś dla miłośników Diesli. W ofercie pojawi się wysokoprężny 1,5 l TDCI oferowany w dwóch wariantach mocy: 85 i 120 KM (ze zmienną geometrią turbosprężarki).

Ford Fiesta Active
Ford Fiesta Active
Za wyjątkiem najmocniejszego z diesli standard obejmować będzie aktywną osłonę chłodnicy, która przesłaniać ma kratki wentylacyjne w celu optymalizacji przepływu powietrza i szybszego dogrzewania jednostki napędowej. Słabszy silnik wysokoprężny będzie jedynym, który – fabrycznie – nie będzie wyposażony w system start@stop.

Klienci będą mieli do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Active-1, Active-2 i Active-3. W topowych odmianach znajdziemy m.in. system nagłośniania B&O PLAY. W takim przypadku w kabinie znajdziemy aż 10 głośników, w tym montowany w bagażniku suboowofer i – umieszczony w desce rozdzielczej – głośnik średnio-tonowy. Lista opcji obejmuje też np. panoramiczne okno dachowe.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Fiesta Active - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Fiesta ActiveFord Fiesta ActiveFord Fiesta ActiveFord Fiesta Active

Zobacz także

najczęściej poszukiwane

Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.