W grudniu 2024 roku DS wszedł nową erę. Zapoczątkował już DS N°8, czyli pierwszy pojazd wykorzystujący symbolikę N°, która nawiązuje do języka francuskiego (tak właśnie wygląda skrót dla wyrazu "numer"). Kolejnym modelem nazwanym według tej zasady jest właśnie zaprezentowany DS N°4.
- DS N°4. Nadwozie
- DS N°4. Wnętrze
- DS N°4. Napęd
DS N°4. Nadwozie
DS N°4 to po prostu DS4 po liftingu, czyli kompaktowy hatchback segmentu premium. Samochód ma 440 cm długości, 187 cm szerokości i tylko 147 cm wysokości. Największe zmiany znajdziemy w przedniej części nadwozia, gdzie dostrzeżemy dużych rozmiarów pionowe światła do jazdy dziennej, połączone listwą świetlną przebiegającą przez gill i podświetlany znaczek DS. Nad światłami dziennymi umieszczono trzyczęściowa reflektory.

DS N°4
Z boku w oczy rzucają się wysoko poprowadzona linia maski, duże koła (19-lub 20-calowe) i masywny słupek C oraz niewielkich rozmiarów szyby boczne. Tu zmian dużych nie ma.
Rewolucji nie znajdziemy również z tyłu. Tylna szyba jest niewielka, a światła zespolone są płaskie i zachodzą na bagażnik. Styliście nie zdecydowali się na połączenie ich listwą świetlną, zamiast tego srebrny pas zastąpiono czarnym. Na klapie bagażnika znajduje się duży napis DS AUTOMOBILES oraz nazwa modelu.[image49805
DS N°4. Wnętrze
Niewielkie zmiany znajdziemy również w kabinie. Zmieniła się nieco konsola środkowe oddzielająca przednie fotele. Przed oczami kierowcy znajduje się nowy, 10,25-calowy cyfrowy wyświetlacz. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono drugi, 10-calowy ekran, który umożliwia obsługę systemu multimedialnego DS IRIS SYSTEM. System head-up display jest opcją.

DS N°4
DS N°4. Napęd
Od momentu wprowadzenia na rynek, DS N°4 będzie dostępny wyłącznie z napędami zelektryfikowanymi. Gama będzie składać się z pełnej hybrydy, hybrydy plug-in i napędu elektrycznego.
Wersja elektryczna, nazwana DS N°4 E-Tense będzie napędzana przez silnik generujący 213 KM i 343 Nm. Niestety, akumulator ma tylko 58,3 kWh pojemności, co oznacza, że przejechanie 300 km drogą ekspresową z prędkością 120 km/h raczej nie będzie możliwe. Nie ma również rewolucji w zakresie ładowania. Samochód może być ładowany prądem zmiennym o mocy 11 kW lub stałym o mocy 120 kW. W tym drugim przypadku uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. ma trwać pół godziny.

DS N°4
DS N°4 w wersji plug-in posiada układ napędowy łączący czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM, zintegrowanym z nową, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów eDCT7 z podwójnym sprzęgłem. Moc systemowa wynosi 225 KM, maksymalny moment obrotowy to 360 Nm.
Akumulator ma 14,6 kWh pojemności, dzięki czemu realny zasięg w trybie elektrycznym wyniesie może 60 km. Ładowanie akumulatora jest wolne - prądem przemiennym z mocą 3,7 kW (opcjonalnie 7,4 kWh).

DS N°4
Natomiast hybrydowy napęd DS N°4 Hybrid rozwija 145 KM i 230 Nm, łącząc trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 turbo z jednostką elektryczną o mocy 21 kW (28 KM), zintegrowaną z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
DS N°4 trafi do salonów 2025 roku. Ceny nie są jeszcze znane.