Stellantis zmaga się z serią jakościowych wpadek. Silnik 1.2 Puretech został już okrzyknięty najgorszym silnikiem w historii motoryzacji, ale koncern ma problemy również z silnikiem 1.5 BlueHDI. Nowy prezes koncernu Antonio Filosa poprawę jakości produkowanych samochodów uznał za jeden z priorytetów, dlatego koncern nie zamierza również uchylać się od odpowiedzialności w przypadku wadliwych silników, które już są na rynku.
- Dłuższa gwarancja na silniki 1.0 i 1.2 Puretech
- Dłuższa gwarancja na silniki 1.5 BlueHDI
- Zwrot kosztów napraw silników 1.5 BlueHDI
Dłuższa gwarancja na silniki 1.0 i 1.2 Puretech
Jeszcze w 2024 roku Stellantis ogłosił wydłużenie gwarancji na silniki 1.0 i 1.2 Puretech (z 6 lat i 100 tys. km do 10 lat i 180 tys. km). Wydłużoną gwarancją objęto modele Citroena (roczniki od 2014 do 2022), DS-a (roczniki od 2014 do 2022), Opla (roczniki od 2017 do 2022), Peugeota (roczniki od 2014 do 2022) i Toyoty (roczniki od 2019 do 2022). Następnie w maju 2025 roku zdecydowano, że koncern będzie oddawał pieniądze osobom, które już wcześniej na własny koszt naprawiły usterki wywołane łuszczącym się paskiem rozrządu.
Dłuższa gwarancja na silniki 1.5 BlueHDI
Teraz podobne kroki podjęto w przypadku silniki 1.5 BlueHDI. Te silniki mają problem z łańcuchem spinających wałki rozrządu. W pewnym momencie zaczęto montować łańcuch o szerokości 7 mm, który zastąpił 8-milimetrowy. W efekcie łańcuch zaczął się rozciągać, a nawet mógł ulec zerwaniu.
Wadliwy pasek montowano w silnikach wyprodukowanych od października 2017 roku do stycznia 2023 roku.
Obecnie Stellantis objął wadliwe silniki rozszerzoną gwarancją, trwającą 10 lat lub do przebiegu 240 tys. km. W jej myśl, producent pokryje 100 proc. kosztów napraw związanych z łańcuchem rozrządu, warunkiem jest jedynie wykonywanie przeglądów.
Zwrot kosztów napraw silników 1.5 BlueHDI
Ponadto, podobnie jak w przypadku silników Puretech, kierowcy, którzy wcześniej doświadczyli problemów z łańcuchem rozrządu w silnikach 1.5 BlueHDI, będą mogli ubiegać o zwrot poniesionych kosztów związanych z naprawą.
W tym celu powstała specjalna platforma internetowa dedykowana dla tych zgłoszeń. Szczegóły można znaleźć na stronach Citroena, DS Automobiles, Opla, Fiat i Peugeot, bo samochodach tych marek były montowane wadliwe silniki.
O zwrot kosztów będą mogły wystąpić osoby, które naprawiały samochody od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2025 r., pod warunkiem że przeglądy i diagnostyka pojazdu były przeprowadzane zgodnie z wytycznymi zalecanymi przez daną markę.
Aby móc skorzystać ze specjalnej ochrony, przeglądy w pojeździe, które mogą być wykonane przez dowolny profesjonalny warsztat obsługi pojazdów, muszą być zgodne z zaleceniami producenta. W przypadku wystąpienia usterki, diagnoza i naprawa muszą zostać wykonane w autoryzowanej sieci serwisowej.