Dacia systematycznie modernizuje swój jedyny model elektryczny, czyli Springa. Samochód trafił na rynek w 2021 roku i do połowy 2025 roku znalazł niemal 180 tys. nabywców. Wiosną zeszłego roku model przeszedł bardzo gruntowny listing, przeprojektowano właściwie całe nadwozie, poza dachem. Teraz nadeszła pora na zmiany techniczne - samochód otrzymał m.in. nową baterię i silniki.
- Dacia Spring z nowym akumulatorem
- Dacia Spring. Nowe, mocniejsze silniki
- Dacia Spring. Zmiany techniczne
- Dacia Spring. Wersje wyposażeniowe
Dacia Spring z nowym akumulatorem
Dacia Spring po modernizacji otrzymała nowy akumulator. Wykonany został w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) i ma 24,3 kWh, czyli... mniej niż miał poprzedni (26,8 kWh).
Mimo mniejszej pojemności zasięg Spring ma się nie zmienić i nadal wynosić 225 km wg WLTP w cyklu mieszanym, a nowy akumulator jest lżejszy i tańszy w produkcji, a do tego można go ładować większą mocą - zmiana jest zauważalna, bo maksymalna moc prądu wzrosła z 30 do 40 kWh, co pozwala zwiększyć poziom naładowania baterii z 20 do 80 proc. w pół godziny. To wciąż nie są imponujące wartości, ale trzeba pamiętać, że Spring to najtańsze auto elektryczne na ryku.

Dacia Spring po modernizacji
Dacia Spring. Nowe, mocniejsze silniki
Dacia Spring po modernizacji otrzymała również całkowicie nowe silniki. Do tej pory auto było dostępne z jednostkami o mocy 45 i 65 KM. Po modernizacji moce będą większe i to znacznie, bowiem nowe silniki generują 70 lub 100 KM.
To oczywiście przekłada się na czy rozpędzania, czyli coś, co było piątą achillesową Springa. 45-konny Spring rozpędzał się od 80 do 120 km/h w 26,2 s, a wersji 70-konnej zajmie to 10,3 s. Co więcej 100-konna wersji przyśpieszy od 80 do 120 km/h w 6,9 s, co jest już bardzo przyzwoitym wynikiem. Dla przypomnienia - wersji 65-konnej zajmowało to 14 s.

Dacia Spring po modernizacji
Dacia Spring. Zmiany techniczne
Ponadto Dacia otrzymała wzmocnienia płyty podłogowej, co przekłada się na większą sztywność nadwozia, zwiększono również wspomaganie hamulców. Ponadto Spring został wyposażony w stabilizator poprzeczny, zmodyfikowano również nastawy amortyzatorów i sprężyn, co ma poprawiać stabilność na zakrętach. Od wersji wyposażenia Expression Dacia otrzymała 15-calowe koła.

Dacia Spring po modernizacji
Dacia Spring. Wersje wyposażeniowe
Dacia Spring będzie oferowana w trzech wersjach wyposażeniowych: Essential, Expression i Extreme. W wersji Essential samochód ma silnik o mocy 70 KM, 7-calowe cyfrowe zegary, elektryczne przednie szyby i czujniki parkowania z tyłu oraz 14-calowe koła. Uwaga - w samochodzie nie ma klimatyzacji, jest ona wyposażeniem samochodu dopiero od wersji Expression (podobnie jak 15-calowe koła). W tej wersji w opcji jest dostępny również dotykowy, 10-calowy ekran systemu infotainment.

Dacia Spring po modernizacji
Gamę zamyka wersja Extreme. Auto posiada 100-konny silnik, a także ekran dotykowy, elektrycznie sterowane lusterka i tylne szyby, dwa gniazda USB oraz obsługuje bezprzewodowo interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Ceny Dacii Spring z nowymi silnikami nie są jeszcze znane, natomiast powinny zostać podane już niedługo, bo auto ma być dostępne do zamawiania od listopada. Natomiast pierwsze egzemplarze trafią do salonów na początku 2026 roku.
Ceny wersji przed modernizacją zaczynają się obecnie od 77 tys. zł.